frietbakker
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 31
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo lang je progressie boekt is het goed heOp naar die 80kg!
Nice van je knie. Die 80 op MP lijkt me goed haalbaar!
me happy
Ik zou mij niet zo druk maken over jouw 1rm op de mp, als je goed traint en progressief je vijfjes en drietjes doorloopt gaat die vanzelf omhoog. Zeg niet dat jij het doet maar ik lees zo vaak van die log's waar zowat om de twee weken een 1 rm poging wordt gedaan. Dit is ook ****ed up voor je psyche omdat je daardoor zo vaak faalt in een lift. Gewoon 2 x per jaar kijken waar je staat. Gister zelf voor het eerst echt serieus gekeken wat ik Raw paused kan benchen, de kracht zit er dan echt wel ook al max je bijna nooit.
Ik zou mij niet zo druk maken over jouw 1rm op de mp, als je goed traint en progressief je vijfjes en drietjes doorloopt gaat die vanzelf omhoog. Zeg niet dat jij het doet maar ik lees zo vaak van die log's waar zowat om de twee weken een 1 rm poging wordt gedaan. Dit is ook ****ed up voor je psyche omdat je daardoor zo vaak faalt in een lift. Gewoon 2 x per jaar kijken waar je staat. Gister zelf voor het eerst echt serieus gekeken wat ik Raw paused kan benchen, de kracht zit er dan echt wel ook al max je bijna nooit.
Ik ben het hier erg mee eens, met de aanvulling dat je niet 1-2-hoppakee je max-poging moet doen, maar met een beetje beleid. Doe een realistische poging, en kort erop nog een, met eventueel normale (zware low rep) training ertussen, en dat net zolang tot je niet hoger denkt te kunnen komen. Ik moet er iig altijd flink inkomen, dat maxen, vooral bij de MP.
Feit blijft wel dat je niet alleen sterker moet worden, maar ook moet leren meer te kunnen liften en dat leer je niet van 5jes.
Absoluut, kans op blessures is ook groter bij 1rm pogingen, zeker als je het laatste gedeelte uit andere delen van je lichaam gaat halen, of meer met de sterke kant gaat pressen. Wel grappig dat bij max pogingen dit precies de kant is die het eerst faalt op een 8rm, door de extra rust die het vaak krijgt. Een progressie over een half jaar is ook nog eens interessanter dan die over een maand.
Met 3-tjes zit je ook al heel dicht tegen je 1rm aan, jij hebt toch ook vrij weinig singles in jouw training?
Elke week in de weken naar een wedstrijd.
3tjes of singles/doubles is nog wel aardig verschil
Met veel 1RM's te doen (niet je max maar je max van de dag) leer je:
1) Hoe het gewicht aanvoelt.
2) Al je energie in 1 rep te steken.
3) De banden en pezen rondom je gewrichten groeien sterk mee.
4) Je merkt sneller je slechte punten in de beweging.
En nog een hoop erbij. Elke dag bij de main exercises max'n tegen je dagelijkse max is trouwens ook niets nieuws, het was een veelgebruikte techniek doorheen de laatste decennia in de krachtsport en het is zeker niet iets dat alleen gedrogeerde atleten aankunnen.
Ik zeg niet dat je op elke oefening elke dag moet 1RM'n, afwissel met heavy double of triple moet je gewoon is doen voor de geest fris te houden. En alleen maar met je main exercises en eventueel je belangrijkste assistence.
Ik ben Pro-1RM, zoveel mogelijk, zo hard mogelijk!
Zekers interessant, helemaal omdat het mij zo anders wordt geleerd, praktisch nooit maxen progressief met 3-tjes opbouwen tot maximaal zware doubles, werkt zover prima voor mij maar wat Ziyed ook al aangeeft zou het dus ook prima anders kunnen. Stof tot nadenken.