MuscleMeat

Jonggeleerd's comeback na 5 jaar!

Met veel 1RM's te doen (niet je max maar je max van de dag) leer je:

1) Hoe het gewicht aanvoelt.
2) Al je energie in 1 rep te steken.
3) De banden en pezen rondom je gewrichten groeien sterk mee.
4) Je merkt sneller je slechte punten in de beweging.

En nog een hoop erbij. Elke dag bij de main exercises max'n tegen je dagelijkse max is trouwens ook niets nieuws, het was een veelgebruikte techniek doorheen de laatste decennia in de krachtsport en het is zeker niet iets dat alleen gedrogeerde atleten aankunnen.

Ik zeg niet dat je op elke oefening elke dag moet 1RM'n, afwissel met heavy double of triple moet je gewoon is doen voor de geest fris te houden. En alleen maar met je main exercises en eventueel je belangrijkste assistence.

Ik ben Pro-1RM, zoveel mogelijk, zo hard mogelijk!

ja dat doen gewichtheffers

Met veel 1RM's te doen (niet je max maar je max van de dag) leer je:

1) Hoe het gewicht aanvoelt.
2) Al je energie in 1 rep te steken.
3) De banden en pezen rondom je gewrichten groeien sterk mee.
4) Je merkt sneller je slechte punten in de beweging.

En nog een hoop erbij. Elke dag bij de main exercises max'n tegen je dagelijkse max is trouwens ook niets nieuws, het was een veelgebruikte techniek doorheen de laatste decennia in de krachtsport en het is zeker niet iets dat alleen gedrogeerde atleten aankunnen.

Ik zeg niet dat je op elke oefening elke dag moet 1RM'n, afwissel met heavy double of triple moet je gewoon is doen voor de geest fris te houden. En alleen maar met je main exercises en eventueel je belangrijkste assistence.

Ik ben Pro-1RM, zoveel mogelijk, zo hard mogelijk!

Gewichtheffers hoeven veel minder te grinden en belasten hun zenuwstelsel daarom minder, heb ik hier op het board van een gewichtheffer gelezen. Daarom is het voor gewichtheffers beter te doen om vaker, zelfs dagelijks, te maxen.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Ik boek uitstekende resultaten door niet al te vaak te maxen, dat moet je toegeven Giro ;)

En jamie lewis.

Gewichtheffers hoeven veel minder te grinden en belasten hun zenuwstelsel daarom minder, heb ik hier op het board van een gewichtheffer gelezen. Daarom is het voor gewichtheffers beter te doen om vaker, zelfs dagelijks, te maxen.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Ik boek uitstekende resultaten door niet al te vaak te maxen, dat moet je toegeven Giro ;)

Zoals ik zei, het is gewoon een andere manier voor je doel te bereiken. Je weet dat ik niet minder dan veel respect voor je heb.

Liron ik ben vandaag half 1 thuis van school, hoelaat gaan we trainen dan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.206
Squat
5x50
5x70
5x90
5x100
5x112,5 laatste ging slecht

Mp 5x50
5x60
4x62,5

Cgbp
4x6x80

Shrugs
Heavy, pronated tot 12x130 en 7x140

Oi! Ging slecht!? Is het al zo zwaar of alleen gisteren?

• #2.208
denk techniek een beetje
ga max toch 130 invoeren.
dus vrijdag 5x110kg
niet echt slecht maar form verloor iets de laatste rep

• #2.209
Squat
5x50/70/90/110

2setjes bench op 50 en 70 maar voelde niet echt lekker

• #2.210
lekker spierpijn vandaag, maar kan er wel mee squaten. dit zal de komende weken wel aanhouden gok ik zo :P

maandag 70% 4x9

dus met max van 130 is dat 90kg
nog makkelijk denk ik, alleen volume word killing
die week erna 100kg, gaat wel hard worden

succes met smolov, ben benieuwd wat het gaat brengen.

ik hoop dat je iemand erbij hebt die goed kan schreeuwen, want dat zul je nodig hebben bij de 7 x 5

spierpijn wordt snel minder als je vaker per week gaat squatten

• #2.212
thnx! ik squatte sowieso al 2x per week, dus het is wel te doen hoop ik.
train normaal wel met Bart mee, hij doet ook smolov.

gezien je reactie ga ik er vanuit dat jij het ook hebt gedaan, wat waren je gains? en vond ej 7x5 het zwaarst? of is er niet zo'n groot verschil?

thnx! ik squatte sowieso al 2x per week, dus het is wel te doen hoop ik.
train normaal wel met Bart mee, hij doet ook smolov.

gezien je reactie ga ik er vanuit dat jij het ook hebt gedaan, wat waren je gains? en vond ej 7x5 het zwaarst? of is er niet zo'n groot verschil?

nee, ik heb het niet gedaan. maar ben het wel voor plan en had het laatst allemaal doorgelezen. de 7 x 5 schijnt het zwaarste te zijn. veel setjes met nog een boel herhalingen ook. maar ik denk dat de laatste week alle dagen wel goed zwaar zijn hoog.

wel mooi dat iemand anders ook hetzelfde doet

• #2.214
ja zekers, moet wel steun geven als me trainingsmaat gewoon meedoet :D hij doe op 150kg , ik op 130kg
beetje op elkaars techniek letten en aanmoedigen, komt helemaal goed! :D

de eerste week is denk ik wel licht, 2e en 3e wel zwaar.
4x9x90kg moet wel goed lukken, maar 4x9x100kg is flink doorbijten, en 4x9x105kg (week 3) word insane

maar we gaan het zien,

word zwaar:o, maar dat moet ook om mooie gains te maken toch;)

• #2.216
idd. geen zorgen maken, ik ga het gewoon doen, rep per rep, set per set, training per training aankijken. maandag gaat sowieso lukken!

4x9 op de squat. dat word echt doorbijten man. succes

Damn 4x9x105 mooie grinders gaan ertussen zitten:D

Waar haal jij je smolov schema eigenlijk vandaan, bereken jezelf alles of word alles voor jou gecalculeerd.

• #2.219
Elke keer gaat het mentaal slecht zijn, maar bij week 3 loop je met constante spierpijn rond + constant stijf maar ik garandeer je. Je bent nooit zo sterk geweest! Niet te snel opgeven. En voor mij vond ik 5 sets van 7 herhalingen altijd het zwaarste.

Terug
Naar boven