AndroidHealthClinic

Jonggeleerd's comeback na 5 jaar!

Vandaag voor t eerst sinds half augustus deadlifts

5x70
5x100
5x120
5x130 grip deed k*t, moest 2x herpakken... Ik deed 150 pronated easy
7x140 belt om. t*ring pijn aan mn handen, 100x herpakken. Grip moet nog terugkomen.
5x140 zelfde verhaal
5x140 ook. Vond t goed zo.

Viel niet tegen. PR is 8x140 dus zit zeker meer in.
Madcow op 5x5x140 in week 4. Zeker te doen. Denk dat er gauw wat op kan als grip weer beter is en de groove ook.

Maandag volgende training.

Ga je nog een max setje doen of wacht je tot voor je bday? ;p
Voelde die 140 licht aan vergeleken met vorige qua pull ?

de raad van madcow is wel om voor DL 3x5 te doen, komt op hetzelfde neer voor deads zegt hij, kan je wel geen bron geven van waar hij dat zei, maar mehdi (die dief van stronglifts) doet het ook met zijn madcow advanced ripoff

Haha dat is lang geleden idd, maar toch goed man!

Grip fail voorkomen---> magnesium, straps

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.284
Ga je nog een max setje doen of wacht je tot voor je bday? ;p
Voelde die 140 licht aan vergeleken met vorige qua pull ?
Nahh, pull was ****ed up doordat barbell uit me handen rolde.
Nee ga voorlopig niet maxen
de raad van madcow is wel om voor DL 3x5 te doen, komt op hetzelfde neer voor deads zegt hij, kan je wel geen bron geven van waar hij dat zei, maar mehdi (die dief van stronglifts) doet het ook met zijn madcow advanced ripoff
Ik dacht dat 5x5 op madcow stond? Ach ik kan ook wel 3x5 doen.
Haha dat is lang geleden idd, maar toch goed man!

Grip fail voorkomen---> magnesium, straps

Ja handen moeten ff wennen. Ik denk dat je wel weer snel terugkomt.
Op naar 200!

ja ik weet het maar ik had gelezen dat 3x5 even goed was omdat 5x5 een beetje veel volume is voor deads, zeker als je als 2x hevig squat in de week. Het staat niet op de originele pagina van Madcow (tenzij heel vluchtig vermeld) maar ik weet zeker dat ik het heb gelezen, en twas madcow zelf die heit zei dus geen hearsay :)

• #3.286
ja ik weet het maar ik had gelezen dat 3x5 even goed was omdat 5x5 een beetje veel volume is voor deads, zeker als je als 2x hevig squat in de week. Het staat niet op de originele pagina van Madcow (tenzij heel vluchtig vermeld) maar ik weet zeker dat ik het heb gelezen, en twas madcow zelf die heit zei dus geen hearsay :)

okee ik doe wel 3x5 dan :)

• #3.287
aawhh, m'n onderarmen staan in de fik nu bij alles wat ik oppak.
epic gewoon.
hopelijk went 't snel, mss ff barbell holds toevoegen ook nog

3x5 op DL's is inderdaad zeker voldoende, denk ik.
En ik zou niet iets speciaals toevoegen voor grip. Die is vrij lang niet echt getraind en wordt nu ineens fel belast door DL's. Dan zou ik ze niet nog extra belasten/trainen.

• #3.289
nee ik laat het nu ook voor wat het is, als de spierpijn in mn handen wat minder word voeg ik wel wat toe ;)
moet natuurlijk niet meteen mn onderarmen overtrainen...

bij sheiko nakte wij alle deads gewoon lekker met straps... 3 werksetjes moet nog wel te doen zijn, maar als je naar 5 werksetjes gaat zou ik me niet schamen. toen we ze strapless deden gingen mijn handen letterlijk naar de klote, elke keer in de nacht wakker worden omdat ze sliepen en overdag gewoon harde pijn en krachtloss. zou dan alleen de sessies naar een wedstrijd toe de straps achterwege gaan laten...

• #3.291
het is nu niet zozeer dat ik veel deadlifts moet doen.
gewoon omdat ik het niet mee rgewend ben.
Ik denk dat het over een paar weken wel beter gaat.

noh true story dawg

• #3.293
Haha, heb ook straps als t echt moet.
Mn onderarmen branden nu gewoon als ik typ...

Deed je mixed grip?

• #3.295
Sommige mixed, sommig pronated. Begon met beide te rollen. Mixed vind ik niet fijn pullen.
Eerst kon ik alles pronated

bij sheiko nakte wij alle deads gewoon lekker met straps... 3 werksetjes moet nog wel te doen zijn, maar als je naar 5 werksetjes gaat zou ik me niet schamen. toen we ze strapless deden gingen mijn handen letterlijk naar de klote, elke keer in de nacht wakker worden omdat ze sliepen en overdag gewoon harde pijn en krachtloss. zou dan alleen de sessies naar een wedstrijd toe de straps achterwege gaan laten...

Dat waren meestal ook geen 3 of 5, maar 16-17 setjes met de enkele opwarmsets meegerekend.

griptraining moet je rustig introduceren in je trainingen, ik zou zeggen begin met 1 oef (plate pinches, bar holds, finger curls,...) en werk je rustig op in gewicht, de carryover naar je andere lifts is inmens :)

• #3.298
Ik begin idd met gewoon deadliften, pronated shrugs als grip oefening erbij ;)

Kroc rows zijn ook een aanrader. Hebben mij goed geholpen met mijn grip.

Ik denk bij madcow dat deadliften 4x5 is (of 5x5), maar je hebt in principe maar 1 topset.
Ik dacht dat het was:
5x70%
5x80%
5x90%
5x100%

Terug
Naar boven