AndroidHealthClinic

Jonggeleerd's comeback na 5 jaar!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.701
Volgens mij verwacht je te vaak veel. Daarmee bedoel ik elke training of zelfs wekelijks PR's (al is het maar een rep meer). Op een gegeven moment kom je op een niveau dat je misschien maandelijks of zelfs per paar maanden maar een pr zet.
Zoek iets voor lange termijn zoals Sheiko idd en niet van die programma's waarvan je verwacht dat je in 8 weken wel even 20kg pakt.
thnx voor je reactie man.
Ik wil idd gewoon te snel.
Heb net even wat gelezen over Sheiko, ik denk dat ik cycle 29 en 32 ga doen (1 volume en 1 piek cycle)

maar welke maxes zal ik invullen? Bench gok ik 120 en squat vul ik maar voorzichtig in op 160. (tegen die tijd heb ik m'n belt en knee sleeves :))
en dl op 180 ? (dat pull ik sws wel met 3x5x160 beltless)

Wel beter omdat ik dan precies weet wat ik moet doen en niet te zwaar/teveel ga doen. (vooral te zwaar)

Heb net even wat gelezen over Sheiko, ik denk dat ik cycle 29 en 32 ga doen (1 volume en 1 piek cycle)

maar welke maxes zal ik invullen? Bench gok ik 120 en squat vul ik maar voorzichtig in op 160. (tegen die tijd heb ik m'n belt en knee sleeves :))

Wel beter omdat ik dan precies weet wat ik moet doen en niet te zwaar/teveel ga doen. (vooral te zwaar)

Volgens mij hebben Starter20 en Chreiz ook een aantal cycles Sheiko gedraaid. Moet je hen eens vragen.

Deze sheiko cycle heb ik gedaan in een post van triple aces
http://forum.dutchbodybuilding.com/f114/boris-sheiko-trainingsschema-292064/

Ik kan je niet vertellen wat het voor mijn lifts heeft gedaan want ik had een knie blessure op een gegeven moment,
wel kan ik je vertellen dat je mainlifts er hard op vooruit gaan, techniek en kracht.
Maar mij is het goed bevallen, als ik jou was zal ik even een training er voor uit trekken om te gaan maxen dan weet je 100% zeker waar je staat en kan het niet mis gaan.
Ik zeg doen want ik weet wel zeker dat dit echt een schema voor jou is lekker op 80% trainen en flink volume draaien!

Ik zou 29-37-32 doen.
Stats invullen die je nu kan. Na 29 evalueren en eventueel iets bijstellen.
En buiten het schema geen extra oefeningen zoals armen oid. gaan doen.
Als je buff wil worden is Sheiko niks voor jou.

Laatst bewerkt:
Ik zou 29-37-32 doen.
Stats invullen die je nu kan. Na 29 evalueren en eventueel iets bijstellen.
En buiten het schema geen extra oefeningen zoals armen oid. gaan doen.
Als je buff wil worden is Sheiko niks voor jou.

Hoezo? Je doet toch een shitload aan volume?

Hoezo? Je doet toch een shitload aan volume?

Ik doelde zelf meer op het feit dat je naast de oefeningen die Sheiko voorschrijft eigenlijk weinig/niets kan doen. Mocht je je echte stats invullen. Wat op papier staat lijkt nog wel doenbaar, maar in de praktijk is het allemaal pittig. Je bent echt drained na een training, dus die afweging moet je voor jezelf maken. Als je daarnaast nog extra assistance gaat doen, bezuur je het de volgende training. Wil je goed worden op SQ-BP-DL is het erg goed, wil je daarnaast ook nog een huge mofo worden, is het naar mijn mening minder.

Maarja dat is mijn eigen ervaring en wat ik heb gelezen van de meesten op internet die het doen/hebben gedaan. Er zijn ook mensen die in een half jaar 6kg erbij hebben gekregen en 80kg op hun totaal. Zijn altijd uitzonderingen.

• #3.709
Thnx voor reacties!

Ik neem volgende week rust, erna ga ik maxen.

Waarom 29, 37 en 32? Niet gewoon 29 en 32?
2 volume en 1 peak is iets teveel denk ik.

Veel volume is wel watvoor mij idd!

Thnx voor reacties!

Ik neem volgende week rust, erna ga ik maxen.

Waarom 29, 37 en 32? Niet gewoon 29 en 32?
2 volume en 1 peak is iets teveel denk ik.

Veel volume is wel watvoor mij idd!

Vind het zelf ook super werken, ben zelf ook fan van veel volume.
29 is meer een introductie, 37 is een echte volumecycle. Denk dat je er dan meer vruchten van kan plukken. Heb je die excelsheet al, kan je goed zien hoeveel volume je per week draait op wat, en de gemiddelde intensiteit.

wiq5xw.png

• #3.711
Vind het zelf ook super werken, ben zelf ook fan van veel volume.
29 is meer een introductie, 37 is een echte volumecycle. Denk dat je er dan meer vruchten van kan plukken. Heb je die excelsheet al, kan je goed zien hoeveel volume je per week draait op wat, en de gemiddelde intensiteit.

wiq5xw.png

Okee thnx voor je info! Je vind 29 wel echt nodig om te doen dan? Die sheet heb ik al idd :)

Okee thnx voor je info! Je vind 29 wel echt nodig om te doen dan? Die sheet heb ik al idd :)

Om te wennen aan het volume is het wel erg lekker ja. Maarja ik moest m'n techniek weer op de rit krijgen, heb er vier maanden uitgelegen.
Hoe gaat je studie trouwens, hou je het nog een beetje vol op de hes?

Zit je op de HES? (amsterdam neem ik aan?)

Ik snap geen zak van die Sheiko-cycles. Heeft iemand een overzicht met informatie welke er allemaal zijn en in welke situaties die worden toegepast?

Rotterdam. Officieel heet het de HRO, maar vroeger was het de 'HES' dus veel mensen noemen het nog 'HES.'

Oja datzelfde geval was het in Amsterdam. Overgenomen door de HvA (super k*t) en iedereen noemt het nog de HES. Blijkt ook dat sinds de overname de kwaliteit flink is teruggelopen.

• #3.717
Mn opleeing gaatwel, mis al wel paar punten en weet niet zeker of ik het wel leuk vindt.
Maargoed even orienteren nog en einde vh schooljaar maak ik een beslissing.

Zit in Rotterdam idd.

En ik ga dan maar 29, 37 en 32 doen.

good luck mate :)

• #3.719
heb #29 even doorgekeken, en had ook al gelezen dat ze bij 29 bench max van hoger invullen 5% hoger ongeveer.
dus ik ga dat ook doen, anders is het zwaarst wat ik beetpak 90kg, terwijl ik al 7x100 heb gedrukt

en?

Terug
Naar boven