MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

thanks voor de feedback kaluro, daar kan ik wat mee.

Dat van die spanning erop houden merkte ik idd, mss moet ik em niet helemaal uitlocken en kijken of het dan beter gaat.

Als je je arch optimaal houdt en je schouders echt diep in het bankje houdt, dan stoot je veel minder hoog uit en voel je echt spanning op je pecs. als de arch/schouders in bankje minder wordt, dan stoot je hoger uit en gaan automatisch je schouderbladen wat uit elkaar, waardoor je spanning verliest.

Dus gewoon veel arch/spanning erop houden dan voel je 't vanzelf. als dat logisch klinkt, succes :D!

Hier evt nog video'tje: http://www.youtube.com/watch?v=NsDYu-9dyYQ
Borst kakt niet in bovenaan omdat ik mn schouders echt stevig in het bankje hou.
Mijn ellebogen flaren overigens ook te veel hoor, daar niet van ;).

Die techniekwijziging van de meet, of nog meer gewijzigd?
Vooruitgang sinds de meet is in elk geval duidelijk zichtbaar en dat zal met de tips hierboven alleen nog beter worden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.227
Die techniekwijziging van de meet, of nog meer gewijzigd?
Vooruitgang sinds de meet is in elk geval duidelijk zichtbaar en dat zal met de tips hierboven alleen nog beter worden.

dat bovenstaande filmpje is net na de meet gemaakt ;)

maar wat kaluro zegt klopt wel, moet meer spanning op me schouders drukken zodat die spanning er ook blijft.

Thanks voor het kritiek, moet binnen kort me squat ook maar weer is laten filmen.

Verstandskiesje is er ook weer uit, en lijkt erop dat ik er niet veel last van ga hebben ;)

Als je je arch optimaal houdt en je schouders echt diep in het bankje houdt, dan stoot je veel minder hoog uit en voel je echt spanning op je pecs. als de arch/schouders in bankje minder wordt, dan stoot je hoger uit en gaan automatisch je schouderbladen wat uit elkaar, waardoor je spanning verliest.

Dus gewoon veel arch/spanning erop houden dan voel je 't vanzelf. als dat logisch klinkt, succes :D!

Hier evt nog video'tje: http://www.youtube.com/watch?v=NsDYu-9dyYQ
Borst kakt niet in bovenaan omdat ik mn schouders echt stevig in het bankje hou.
Mijn ellebogen flaren overigens ook te veel hoor, daar niet van ;).

Goeie tips van Kaluro, ik merk dat ik ook wel wat werk nog heb aan mijn bench :(

• #2.229
Zo ik mag vandaag eindelijk weer trainen..

Vanaf donderdag niet meer kunnen trainen door wat afspraken en kaakchirurg op vrijdag. Was een druk weekendje (kaakchirurg, nieuwe auto halen etc). heb die dagen gewoon mijn rustdag kcal target gebruikt.

Ik weeg al twee dagen rond de 74,5 :o dus vandaag gelukkig wat meer eten.

Squats van vanavond gaan lager in gewicht en worden 2sec paused.

hoeveel cm is je taille?

• #2.232
Training van gisteren:

A1 Squat (high bar, 2 sec paused)
50x9
50x8
50x7
50x7
Ass to the grass, voelde heerlijk zonder pijn.

A2 Overhead dumbbell press
16x14
16x10
16x11
16x10

B1 Neutral grip chin-up
bw+10x5
bw+12,5x5
bwx8
bwx5

B2 Seated calf raise machine
80x12
80x12
80x12
80x12

C1 Peckdeck
40x14 VPR
40x11
40x10
40x10

C2 Reverse Bayesian fly
5x8
5x6
5x5
5x5

D1 Unilateral liggende leg curl
45x14 VPR
45x14
45x10
45x7
Hammetjes zijn op.

D2 Overhead Rope extension
20x8
20x8

Rating:
2agn2bs.gif
2agn2bs.gif
2agn2bs.gif

Had nog steeds last van een overbelast gevoel in me knie. Na wat navraag bij Dienase dacht hij dat het misschien een triggerpoint in me kuit is omdat ik ook een pijnlijk gevoel aan de zijkant van me been had.

En ja hoor hij heeft weer eens gelijk, gisteren me kuit gefoamrolled en merkte meteen verbetering :D

placebo :p

:cheer: voor VPR's

Gaat lekker joost. Squats met weinig gewicht maar heel diep uitgevoerd is best eens goed! Zag van de week bij iemand (nicky?) een vid van een chinese gast, heel diep en ongelofelijk mooi.

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

Deze: https://www.youtube.com/watch?v=-V9MvP1nxOs
Hett gaat hier natuurlijk om de olympische squat, die voor hen geen doel op zich is maar de set-up voor het uitstoten, maar die gast is wel soepel in de heupjes zeg ;)

• #2.236
Yaaay, twee VPR's!
Top dat je door middel van foamrollen een beter gevoel hebt in je knie ^^.

Nice chins

Gaat lekker joost. Squats met weinig gewicht maar heel diep uitgevoerd is best eens goed! Zag van de week bij iemand (nicky?) een vid van een chinese gast, heel diep en ongelofelijk mooi.

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

Deze: http://www.youtube.com/watch?v=-V9MvP1nxOs
Hett gaat hier natuurlijk om de olympische squat, die voor hen geen doel op zich is maar de set-up voor het uitstoten, maar die gast is wel soepel in de heupjes zeg ;)

Ja, die deed ik posten ;)
:heart: olysquats

en joost: succes met die one legged calf raises....hate them :D Die dumbbell in je hand is vervelend (boy do I miss my KettleBells)

Terug
Naar boven