AndroidHealthClinic

Joost goes true natty recomp

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.321
  • #2.323
Ah ha. Staat die template hier ergens dan? Heb ik hem gemist?

Belangrijkste zaken heb ik je zojuist verteld. gewicht word bepaald door mijn 1RM, die ik weer heb bepaald door een 3-5 RM. daarnaast heb ik een rep target per oefening (topset). als ik deze haal dan mag ik het gewicht verhogen. Als ik na 3 trainingen nog niks omhoog ben gegaan of achteruit gaat ga ik mijn 5rm opnieuw bereken om zo weer me 1rm te bereken.

Maar waarom dan op isolatie oefeningen?

Persoonlijk vind ik het wel een beetje gaar om voor 3 a 5RM's te gaan op isolatie oefeningen. Beetje vragen om een blessure lijkt me

• #2.325
Maar waarom dan op isolatie oefeningen?

Persoonlijk vind ik het wel een beetje gaar om voor 3 a 5RM's te gaan op isolatie oefeningen. Beetje vragen om een blessure lijkt me

ik test ook niet overal me 5rm, meeste isolatie oefeningen zijn schattingen, deze reps liggen ook een stuk hoger, voor bijvoorbeeld cable curls heb ik een rep target van 13 voor dat ik uberhaupt het gewicht mag verhogen.

Pff... hele discussie hier ;)
Mij valt vooral op dat je heel veel verschillende oefeningen doet. Mooi om te zien, maar iedere oefening heeft natuurlijk wel even tijd nodig om met goede vorm aan te leren.

Is geen discussie ;) Ik vind het gewoon een beetje gaar dat iemand zijn 5RM gaat testen op een peck deck.
Ok, je moet een indicatie hebben welk gewicht je moet gebruiken. Maar op isolatie ga je dat toch niet testen?
Nu ja, zo denk ik erover.

Is geen discussie ;) Ik vind het gewoon een beetje gaar dat iemand zijn 5RM gaat testen op een peck deck.
Ok, je moet een indicatie hebben welk gewicht je moet gebruiken. Maar op isolatie ga je dat toch niet testen?

Waarom niet? Die 5RM is toch een indicatie waar je max ligt, dus welk gewicht je wil pakken...

• #2.329
Pff... hele discussie hier ;)
Mij valt vooral op dat je heel veel verschillende oefeningen doet. Mooi om te zien, maar iedere oefening heeft natuurlijk wel even tijd nodig om met goede vorm aan te leren.

Hoe meer discussies hoe beter, heb ik meer aan dan goed gedaan ;)

5 reps is nog redelijk safe als je het mij vraagt..

Waarom niet? Die 5RM is toch een indicatie waar je max ligt, dus welk gewicht je wil pakken...

dit dus ;)

Omdat jij deze methode niet kent of snapt Robke en het volledig uitleggen hoe het werkt vindt Victor niet zo tof denk ik. ;)

Ach methode, schmethode. Je groeit overal wel van als er progressieve belasting is, tenzij je na 15 jaar uitstekend trainen en eten aan je genetisch maximum zit (of de degeneratie intreedt, wat zelfs bij mij nog niet het geval is, maar in dat geval is er al lang geen progressie meer mogelijk).

Ach methode, schmethode. Je groeit overal wel van als er progressieve belasting is, tenzij je na 15 jaar uitstekend trainen en eten aan je genetisch maximum zit (of de degeneratie intreedt, wat zelfs bij mij nog niet het geval is, maar in dat geval is er al lang geen progressie meer mogelijk).
Klopt, alleen wetenschappelijk onderzoek ondersteunt deze methode als zijnde meest optimaal tijdens een vetverlies fase voor naturel atleten.

Klopt, alleen wetenschappelijk onderzoek ondersteunt deze methode als zijnde meest optimaal tijdens een vetverlies fase voor naturel atleten.

OK, vetverlies en progressie is ook een heel lastige combinatie.
En Victor, is dat Victor Mooren, of een heel andere Victor?

Beste gewoon helemaal geen pecdeck doen :P

Omdat jij deze methode niet kent of snapt Robke en het volledig uitleggen hoe het werkt vindt Victor niet zo tof denk ik. ;)

Aaah Victor... daarom dat ik het niet snap.

---------- Toegevoegd om 07:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:55 ----------

beste gewoon helemaal geen pecdeck doen :p

+1

---------- Toegevoegd om 07:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:56 ----------

Is wel waar. Maar is een beetje zoals zeggen dat je je 5RM op een fly gaat testen. RIP schouders.
Je gaat me niet zeggen dat je die 5 reps perfect uitvoert. En zeker op een toestel heb je dan nog meer
ruimte om wat te cheaten, of er een FB oefening van te maken om toch die 5de rep te pakken bij wijze
van spreken.

Ga gewoon van een theoretische max uit en bouw van daaruit verder

Maxen op een machine...not even once bro... :eek::mad:

• #2.337
Aaah Victor... daarom dat ik het niet snap.

---------- Toegevoegd om 07:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:55 ----------

+1

---------- Toegevoegd om 07:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:56 ----------

Is wel waar. Maar is een beetje zoals zeggen dat je je 5RM op een fly gaat testen. RIP schouders.
Je gaat me niet zeggen dat je die 5 reps perfect uitvoert. En zeker op een toestel heb je dan nog meer
ruimte om wat te cheaten, of er een FB oefening van te maken om toch die 5de rep te pakken bij wijze
van spreken.

Ga gewoon van een theoretische max uit en bouw van daaruit verder

5 reps is echt wel te doen hoor.. ik ga ook niet compleet tot failure, zoals je al zei het blijft isolatie. en daarnaast is het ook niet iets wat ik iedere week doe.

Wat zitten sommige mensen toch vastgeroest in hun eigen "hardcore" wereldje. :roflol:

Terug
Naar boven