XXL Nutrition

Joost goes true natty recomp

Mijn persoonlijke gevoel is ook dat als spiermassa er eenmaal is, dat het lichaam niet zoveel neiging heeft om dat weer af te breken. Tenzij er een gebrek aan voedingsstoffen komt, in dat opzicht net als vet, dat blijft er in principe ook aan zitten tenzij er een honger periode komt.
Kom maar op met die studie ;)

Als het al klopt wat Kaluro ooit meent gelezen te hebben dan is dat echt minimaal.

Zou anders betekenen dat alle anabolen gebruikers na gebruik nooit meer hoeven te gebruiken om op hetzelfde niveau te blijven. Alleen maar trainen, eten en herstellen. Was dat maar waar ;)

Minimale risico's, bijwerkingen en wel een goede mogelijkheid om boven je naturel max te gaan en te blijven. (immers, met AAS maak je meer androgene receptoren en veel meer myo-nuclei aan waardoor je naturel max verhoogt wordt.)

met gh wel, met aas valt dat heel erg mee hoor. Laat staan met één kuur

Ik heb inmiddels iets gevonden, maar daar kan je imo je vraagtekens bij zetten.

De controlegroep was niet eerder bloot gesteld aan een vorm van hypertrofie dus geen 'spiergeheugen'.
Hoe zou het resultaat zijn geweest met een groep waarbij er evenveel hypertrofie zou zijn. Dan de groep splitsen waarbij de ene groep zonder AAS en de andere groep met.

Na 3 maanden zonder AAS beide groepen weer aan hypertrofie blootstellen en zien waartoe dit leidt.

Ik denk dat dan beide groepen kunnen profiteren van 'spiergeheugen' tot aan de natuurlijke limiet.

De praktijk in o.a. de gym laat dit voldoende zien lijkt me.

Doping with anabolic steroids also seem to act partly by recruiting new nuclei,.[7][8] It was recently shown in mice,[9] that a brief exposure to anabolic steroids recruited new muscle nuclei. When the steroids were withdrawn, the muscle rapidly shrank to normal size, but the extra nuclei remained. After a waiting period of 3 months (about 15% of the mouse lifespan), overload exercise led to a muscle growth of 36% within 6 days in the steroid-exposed group, while control muscles that had never been exposed to steroids grew only insignificantly. Since nuclei are long lasting structures in muscle, this suggests that anabolic steroids might have long lasting if not permanent effects on the ability to grow muscle mass.
Bron: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory_(strength_training)

Ah ja goeie research.
Ik heb er ook eentje in je PM gezet zojuist, met dezelfde conclusie inderdaad.
Ik zoek momenteel een studie die aantoont dat wanneer je testosteron-niveau boven fysiologische waardes uit komt, je nieuwe androgene receptoren aanmaakt.

Ah ja goeie research.
Ik heb er ook eentje in je PM gezet zojuist, met dezelfde conclusie inderdaad.
Ik zoek momenteel een studie die aantoont dat wanneer je testosteron-niveau boven fysiologische waardes uit komt, je nieuwe androgene receptoren aanmaakt.

Ik ben benieuwd of zo'n onderzoek tevoorschijn komt want volgens mij is de relatie AAS - receptoren een andere: niet het vermeerderen, maar er optimaal gebruik van maken.

De discussies hier zijn net een plaat die blijft hangen.
Joost jongen, Victor weet heel goed waar hij over praat, zijn methodes zijn anders dan de meesten hier gewend zijn.
Dat gezeur over wat je allemaal wel en niet moet doen zou ik ook op negeer zetten. ;)

Joost jongen, Victor weet heel goed waar hij over praat, zijn methodes zijn anders dan de meesten hier gewend zijn.
Dat gezeur over wat je allemaal wel en niet moet doen zou ik ook op negeer zetten. ;)
Het houdt het ook wel levendig vind ik altijd. Iedereen heeft zo zijn of haar mening. Het is aan Joost daar wel of niet iets mee te doen. En zijn geval is het nu het best er niets mee te doen en zijn coach te volgen!:D

Goede Pasen Joost!:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.428

Het houdt het ook wel levendig vind ik altijd. Iedereen heeft zo zijn of haar mening. Het is aan Joost daar wel of niet iets mee te doen. En zijn geval is het nu het best er niets mee te doen en zijn coach te volgen!:D

Goede Pasen Joost!:D

Dat is ook precies waarom ik victor volg ;)
Als ik aan hem een reden vraag voor een wijziging of toevoeging krijg ik meteen een wetenschappelijk artikel onder me neus gedrukt, als iemand hier wat kritiek levert dan is het meestal op basis van bro science :rolleyes: (niet iedereen, zijn best wat mensen met een fatsoenlijke onderbouwing ;))

victor mooren gaat het over ?

Fijn Paasdagen Joost, en blijf vooral doen waar jij je lekker bij voelt :).

Het is imo idd raadzaam om gedurende een periode één raadgever te volgen en iedere gek heeft z'n gebrek. Zo is de een gek op groenten en vlees terwijl de ander het doet op de conventionele manier. Werkt allemaal, doe waar je het beste bij voelt.

Is er naast die discussie ook nog getraind hier, of word je volgende training zaterdag pas? :P

• #2.434

:thumbs:

Het is imo idd raadzaam om gedurende een periode één raadgever te volgen en iedere gek heeft z'n gebrek. Zo is de een gek op groenten en vlees terwijl de ander het doet op de conventionele manier. Werkt allemaal, doe waar je het beste bij voelt.
true that.

Fijn Paasdagen Joost, en blijf vooral doen waar jij je lekker bij voelt :).
Doe ik zeker!

Is er naast die discussie ook nog getraind hier, of word je volgende training zaterdag pas? :P

afgelopen zaterdag nog gelogd hoor :P met paasdagen veel gegeten :sad:
Vandaag is me moeder jarig dus kan morgen pas trainen (wo /tm za)

Goeie trainingen hier! :p

• #2.436

zekers, gisteren eindelijk weer getraind :D

BW vanochtend: 74,8

A1 Squat (high bar 2 sec paused)
57.5x9
57.5x6
57.5x6

A2 Overhead dumbbell press
20x9
20x5
20x5

B1 Neutral grip chin-up
bw+7.5x10
bw+7.5x7
bw+7.5x7
bw+7.5x6
bw+7.5x5

B2 One leg calf raise (tenen naar binnen)
80x12
80x10
80x10
Krijg ontzettend last van me heupen, hoe zwaarder het gewicht hoe meer pijn.

C1 Peckdeck
45x10
45x10
45x9
45x10
45x9

C2 Reverse Bayesian fly
5x9
5x8

D1 Unilateral liggende leg curl
55x8 PR
55x8
55x8
55x8

D2 Overhead Rope extension
20x11 VPR
20x9

Rating:
2agn2bs.gif
2agn2bs.gif
2agn2bs.gif

Getraind op ibuprofen, had redelijk last van me nek / schouders. gelukkig weinig last met trainen.

Zal tijd worden ook ;)

A2 Overhead dumbbell press
20x9
20x5
20x5

Meer dan 5 zat er niet in?

nette chins smalle!

Terug
Naar boven