XXL Nutrition

Joost goes true natty recomp

5 kilo overhead press?

zonde dat je op ibu moest trainen. Wordt tijd dat de pijntjes weggaan.
Wel lekker drie humpies :D
en feli met PR en VPR

Prima training weer Joost! Wel klote van al die pijntjes:eek!:

Nice chins idd man :) Als je ibu nodig hebt om te trainen zou ik toch ff rust nemen en uitvogelen wat er mis is, before you snap your shit up

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.447
zonde dat je op ibu moest trainen. Wordt tijd dat de pijntjes weggaan. Wel lekker drie humpies :D en feli met PR en VPR
Jup, volgende fysio afspraak staat voor volgende week vrijdag.

Prima training weer Joost! Wel klote van al die pijntjes:eek!:

Jup, nek gaat gelukkig al weer wat beter. waarschijnlijk verkeerd gelegen of gezeten met pasen.

---------- Toegevoegd om 10:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:09 ----------

Nice chins idd man :) Als je ibu nodig hebt om te trainen zou ik toch ff rust nemen en uitvogelen wat er mis is, before you snap your shit up

Mwa gaat niks gesnapped worden, het zijn geen pijn steken maar meer gewoon een soort van druk.
Ben al ervaren in pijntjes :D

Hmm, niet fijn om op Ibu te moeten trainen..
Zelf doe ik het niet omdat ik bang ben oefeningen te forceren omdat pijnprikkels gedempt worden. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, wat jou mening daar over is? Herken je dan bijvoorbeeld alsnog wanneer het "echt niet lekker zit" en je toch echt iets moet gaan aanpassen?

• #2.449
Hmm, niet fijn om op Ibu te moeten trainen.. Zelf doe ik het niet omdat ik bang ben oefeningen te forceren omdat pijnprikkels gedempt worden. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, wat jou mening daar over is? Herken je dan bijvoorbeeld alsnog wanneer het "echt niet lekker zit" en je toch echt iets moet gaan aanpassen?

Je leert je lichaam kennen, nekklachten die vanuit me trapezius komen heb ik al zo vaak gehad. komt vaak door verkeerde houding of verkeerd gelegen in bed. ben dan vaak geneigd om wat spanning op me schouders te houden, zodat het ook niet weggaat. laatste tijd heb ik hier meer focus op en gaat de pijn meestal na een paar dagen weer volledig weg. met trainen zit het eigenlijk amper in de weg. ibuprofen is meer een voorzorgsmaatregel denk ik zo.

ik ben hypermobiel, dus mijn schouders hebben veel meer rek dan eigenlijk zou moeten, op deze manier kan ik me spieren overbelasten.

Hmm, niet fijn om op Ibu te moeten trainen..
Zelf doe ik het niet omdat ik bang ben oefeningen te forceren omdat pijnprikkels gedempt worden. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, wat jou mening daar over is? Herken je dan bijvoorbeeld alsnog wanneer het "echt niet lekker zit" en je toch echt iets moet gaan aanpassen?

We dachten hetzelfde :)

Precies, en ibuprofen heeft een spier-ontspannende werking. Da's nou net wat je niet wilt tijdens een workout.

Mooie training hoor! :thumb:

hoeveel rust pak je tussen sets
en begeleid je pt je via internet e.d. of traint ie ook mee?

• #2.455
hoeveel rust pak je tussen sets en begeleid je pt je via internet e.d. of traint ie ook mee?

ik probeer meeste oefeningen te supersetten met een andere oefening. rust moet minimaal 2 minuten zijn (tot een max van 5 min). Maar dat is dus rust per oefening en niet per superset. pt is via internet

---------- Toegevoegd om 21:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

Training van vanavond

A1 Bench press
62.5x10
62.5x8
62.5x6
Volg een apart progressie model bij benchpress, B1 lager gewicht meer reps, B2 hoger gewicht lagere reps.

A2 Romanian deadlift
100x5
100x5
100x5
100x8
god***domme trok 3 setjes zo scheef als wat, bij de 4de set eindelijk de boosdoener gevonden, een 20 kilo schijf woog 2 kilo lichter of iets dergelijks. Had tijd geleden gevraagd of ze alle schijven wouden checken omdat er een hoop verschil inzit (zelfs bij dezelfde vorm en kleur) maar dat hadden ze dus nog niet gedaan.

B1 Pronated lat pull down
75x10
75x8
75x6

B2 One-leg calf raise (tenen naar buiten)
bw+40x8
bw+50x8
Geprobeerd me 5rm op te zoeken maar dat blijkt heel lastig :roflol:
Ben over gestapt van machine naar los, omdat ik rare steken kreeg bij die machine.

C1 High dumbbell row
28x8
28x8

C2 Prone lateral raise (60 graden)
10x12
10x10
10x10

D1 Unilateral leg extension
30x14
30x12
30x12
slow & steady

D2 Bayesian curl
25x5
20x8
bleh last van me nek nog steeds.

Rating:
2agn2bs.gif
2agn2bs.gif

Niet maxen op machines en kijk uit voor je nek.
niet lullig bedoelt maar vind je trainingen er vaak wat vaag uitzien. Aparte combo's van oefeningen en vreemde rep ranges. alles op advies van je pt?

• #2.457
Niet maxen op machines en kijk uit voor je nek.
niet lullig bedoelt maar vind je trainingen er vaak wat vaag uitzien. Aparte combo's van oefeningen en vreemde rep ranges. alles op advies van je pt?

het ziet er mss zo vaag uit maar het geheel is duidelijk :)

en waar zie jij een max staan op machines?

• #2.459
Staat ''rm'' niet voor Rep Max? :o

Hebben de A/B/C nog een betekenis trouwens?
Lees veel mee maar reageer niet altijd :)

5RM idd, op een losse oefening.. dipping riem met gewicht eraan.

de A/B/C/D oefeningen mag ik supersetten, ik probeer eigenlijk altijd dat te doen ivm tijdgebrek. ben nu al vaak langer dan een uur bezig.

Terug
Naar boven