Fitness Seller

Joost goes true natty recomp

Goed bezig weer bro :thumb:

67kg.. interessant getal :D En een VPR, altijd lekker.

Hoe kan die 67x 9 nou een PR zijn als je een tijd geleden nog +100 SQ ???

microprogress.. ik heb een rep target, als ik die haal mag ik 2kg zwaarder pakken.

Heb je bij je gym gekalibreerde gewichten? Anders is microloaden ook dweilen met de kraan open.
Ik heb er zelf ook over na zitten denken om micro schijfjes aan te schaffen, maar 20kg schijven kunnen bv 19.5 of 20.5 zijn en dan is het qua microladen ook maar gokwerk :p.

Heb je bij je gym gekalibreerde gewichten? Anders is microloaden ook dweilen met de kraan open.
Ik heb er zelf ook over na zitten denken om micro schijfjes aan te schaffen, maar 20kg schijven kunnen bv 19.5 of 20.5 zijn en dan is het qua microladen ook maar gokwerk :p.

Niet als je altijd dezelfde schijven gebruikt ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.728
Hoe kan die 67x 9 nou een PR zijn als je een tijd geleden nog +100 SQ ???

in het verleden behaalde resultaten is geen garantie voor de toekomst.

Daarnaast is het een vpr.. ik kijk gewoon niet naar het verleden ;)

zo autistisch ben ik niet.. zorg gewoon dat ik dezelfde schijven hebt.

thanks! vanavond geen training! moet met me schoonfamillie uit eten bij de wok.. dus ala marvin leven op 1 bakje kwark overdag :o
Haha, Marvinstyle is toch wel een begrip geworden inmiddels :rolleyes:
Veel plezier vanavond! .. Zorg ervoor dat je er morgen meerwaarde uit kan halen, mocht je dan gaan trainen ;).

• #2.731
Mooie training weer Joost! Nog steeds lekker VPR's aan het pakken:D:D

Gewicht daalt ook gestaag verder, goed bezig!:D

Hoe is je voeding momenteel qua kcals (op rustdagen/trainingsdagen)?

• #2.734
Je bent soms een raar mannetje Joost :p Maar goed. Alles naar wens dus nog?

longtime pr's zijn niet interresant man, vind het veel interresanter of ik nu vooruit ga ja of nee.

Mooie training weer Joost! Nog steeds lekker VPR's aan het pakken:D:D

Gewicht daalt ook gestaag verder, goed bezig!:D

Hoe is je voeding momenteel qua kcals (op rustdagen/trainingsdagen)?

nog steeds hetzelfde als aan het begin van me cut ;)

2500 op trainingsdagen, 1800 op rustdagen. (ongeveer dan)

longtime pr's zijn niet interresant man, vind het veel interresanter of ik nu vooruit ga ja of nee.

Vind dat je je hier toch een beetje vergist man. Het is niet omdat je andere oefeningen kiest dat je daarom
ook vooruit gaat. Dead PR is 150, doe nu RDL en pak 120. Hoppa! PR. Nou ok. Nadien terug naar 140DL
en dan heb je ineens terug een PR omdat je van 140 naar 150 gaat? Hahahaha. Nee

• #2.736
Vind dat je je hier toch een beetje vergist man. Het is niet omdat je andere oefeningen kiest dat je daarom
ook vooruit gaat. Dead PR is 150, doe nu RDL en pak 120. Hoppa! PR. Nou ok. Nadien terug naar 140DL
en dan heb je ineens terug een PR omdat je van 140 naar 150 gaat? Hahahaha. Nee

We staan niet in een powerlifters log robbie, zoals ik al zei, enige wat voor mij nu telt is dat ik progressie maak ten opzichte van mijn vorige training.

We staan niet in een powerlifters log robbie, zoals ik al zei, enige wat voor mij nu telt is dat ik progressie maak ten opzichte van mijn vorige training.

Het gaat niet om powerliften of niet Joost. Het gaat erom om zoveel mogelijk van je kracht en massa te behouden
tijdens je cut. Volgens mij is dat best wel belangrijk ook voor toekomstige vooruitgang te blijven maken.

Als je een 100kg SQ hebt, heb je een 100kg SQ als je tijdens je cut dan nog 80kg SQ overhoud, maakt het
geen hol uit of je meer SQ dan je vorige training. Dan ben je 20kg op je SQ kwijt. En dat is allesbehalve een PR.
En die 20kg moet je na je cut weer bijbenen om uiteindelijk op dezelfde kracht en ook vaak massa uit te komen.

tijdens je cut. Volgens mij is dat best wel belangrijk ook voor toekomstige vooruitgang te blijven maken.

Als je een 100kg SQ hebt, heb je een 100kg SQ als je tijdens je cut dan nog 80kg SQ overhoud, maakt het
geen hol uit of je meer SQ dan je vorige training. Dan ben je 20kg op je SQ kwijt. En dat is allesbehalve een PR.
En die 20kg moet je na je cut weer bijbenen om uiteindelijk op dezelfde kracht en ook vaak massa uit te komen.

+1 Hier ben ik het wel mee eens.
Je wil een VVM stijgende lijn krijgen over langere periodes gezien en dat bereik je enkel door je all-time krachtstats te verbeteren.

Als je 100kg -> 80kg -> 115kg -> 90kg -> 125kg -> 100kg - squat in bulk/cut cycles behaalt, heb je netto geen squat winst over bv een jaar genomen. Dat je bodyweight minder is betekent feitelijk niet dat je zooo veel slapper bent, misschien kilo'tje of 5 max.

Terwijl als je 100kg -> 100kg -> 110kg -> 110kg -> 115kg -> 115kg behaalt, (ik zeg maar iets) heb je een 15kg squatwinst, door rustiger aan te doen.

Als je hard bulkt ga je hard vooruit, maar als je dan net zo hard cut dan verlies je heel veel VVM en dus ook kracht. Feitelijk moet je alles pinnen aan je alltime PRs en die verbeteren over een lange periode genomen, dan ga je vooruit.

• #2.739
Mijn squat is gewoon een slecht voorbeeld.. ik heb heel lang niet onder paralell kunnen komen, en toen was mijn squat pr 100kg ja.. nu is mijn vorm veel dieper en is de vergeleiking dus ook helemaal niet redelijk.

Mijn squat is gewoon een slecht voorbeeld.. ik heb heel lang niet onder paralell kunnen komen, en toen was mijn squat pr 100kg ja.. nu is mijn vorm veel dieper en is de vergeleiking dus ook helemaal niet redelijk.

Ah ik snap m.. in dat geval mag je 't wel PR noemen :D. Als het eerst quarter squats waren en nu below parallel

Terug
Naar boven