MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

Doe gewoon voorzichtig man. Werk hard met zware gewichten en op je compounds. Het zou zonde zijn als je nu als een
marathon loper zou gaan uitzien met de kracht van een klein meisje enkel en alleen om op 12% ofzo te gaan staan.
Daarvoor heb je in het verleden te hard gewerkt

Echt een totaal verkeerde gedachte.

Victor Mooren systeem... helaas vergelijken ze zich vaak met een hoop fake natty's daar. En mensen die het
natty deden, wel, die zagen er uiteindelijk plat uit met amper nog kracht op de compounds.

Ik ben er helemaal geen fan van... maar goed, dat heeft iedereen hier wel door

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.744
Victor Mooren systeem... helaas vergelijken ze zich vaak met een hoop fake natty's daar. En mensen die het
natty deden, wel, die zagen er uiteindelijk plat uit met amper nog kracht op de compounds.

Ik ben er helemaal geen fan van... maar goed, dat heeft iedereen hier wel door

gast.. ik ben amper kracht kwijt man :roflol:

zoals ik al zei is mijn squat gewoon een slecht voorbeeld ;) kon anderhalf jaar niet onder paralel komen.

Ben het met Robke eens in die zin dat wat mij betreft compounds altijd centraal moeten staan (qua kracht cq progressie).
De rest bouw je daar omheen. Voor mij persoonlijke zijn compounds de absolute basis.
Denk dat ik verder een aparte denkwijze heb, want daarnaast kijk ik net als jij naar vorige trainingen. Mijn streven is altijd om in ieder geval altijd iets beter/zwaarder/meer dan de vorige training te doen. Wellicht een iets andere invalshoek in combinatie met de prioriteit die ik bij compounds leg. Bij assistance oefeningen leg ik dan ook de nadruk op MMC, al kan je daar natuurlijk ook de nodige discussies over voeren.

gast.. ik ben amper kracht kwijt man :roflol:

zoals ik al zei is mijn squat gewoon een slecht voorbeeld ;) kon anderhalf jaar niet onder paralel komen.

Niet om te haten, maar zo bijzonder sterk was je niet, dus veel kracht kan je ook niet verliezen. Er voorbeelden te vinden op 't forum waar mensen toch behoorlijk wat kracht zijn kwijtgeraakt.

Daarnaast zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden van mensen die met wat minder fancy methoden gewoon kracht hebben behouden of sterker zijn geworden.

Maar goed, volgens mij is dit nutteloos.

• #2.747
Niet om te haten, maar zo bijzonder sterk was je niet, dus veel kracht kan je ook niet verliezen. Er voorbeelden te vinden op 't forum waar mensen toch behoorlijk wat kracht zijn kwijtgeraakt.

Daarnaast zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden van mensen die met wat minder fancy methoden gewoon kracht hebben behouden of sterker zijn geworden.

klopt, ik blijf toch bij mijn redenatie.

met zo'n instelling kom je er wel

Kijk maar naar mij, ik train als een autist maar maak alleen maar pr's in de cut :o

Dit had ik nog niet eens gezien:o
thanks!

vanavond geen training! moet met me schoonfamillie uit eten bij de wok.. dus ala marvin leven op 1 bakje kwark overdag :o
Yeah buddy!:thumbs:

Haha, Marvinstyle is toch wel een begrip geworden inmiddels :rolleyes:
Veel plezier vanavond! .. Zorg ervoor dat je er morgen meerwaarde uit kan halen, mocht je dan gaan trainen ;).
Haha, 'A la Marvin', 'Marvin-style' en 'strafcardio' beginnen een begrip te worden hier:roflol:

Nu ik mezelf overdag "straf" ga ik wss full yolo vnv :roflol:
Hmm, ga daar maar vanuit Joost!...full yolo it is!

nog steeds hetzelfde als aan het begin van me cut ;)

2500 op trainingsdagen, 1800 op rustdagen. (ongeveer dan)
Beetje recomp dus! Verloopt goed zo te zien..ik zit zelf ook nog te twijfelen of ik volgende week al moet verlagen..cutten is geen sprint natuurlijk..:o

Joost heeft een enorme hoeveelheid ervaring en credibility, dus op zich snap ik het wel.
Hey wat leuk, de haters zijn naar Joost zijn log gegaan:roflol:

Oh ja wacht kritiek wordt niet gewaardeerd in deze sectie aangezien, mijn excuses!

In eerste instantie werd er gewoon geprobeerd te helpen, maar goed, dat is kennelijk ook 'haten'.

Oh ja wacht kritiek wordt niet gewaardeerd in deze sectie aangezien, mijn excuses!

In eerste instantie werd er gewoon geprobeerd te helpen, maar goed, dat is kennelijk ook 'haten'.
Opzich niets mis met Kritiek..maar Joost probeert gewoon een schema te volgen van een coach waarvoor hij betaald. Ik snap dat die werkwijze onder discussie staat, maar ergens moet wel een punt zijn waarop we begrijpen dat Joost niet gaat afwijken..

Wat overigens ook wat waard is..

Verder vind ik persoonlijk discussie omtrend eigenlijk alles wel vermakelijk in mijn log. Tuurlijk voel je je weleens aangevallen, maar dat houdt het ook 'leuk'. en levendig..:o

• #2.754
@sticky, kritiek is zeker welkom, maar niet op de manier hoe jij altijd een log binnen stormt. als je dan toch commentaar heb doe het dan met een grondige reden en uitleg.

@marvin, thanks!

De wok was geslaagd, de avond en nacht daarna was echt een horror nacht maar zal de details besparen.

Workout van gisteren:

1 bord sushi
1 bord kangaroovlees + bord chinese meuk zoals nasi, rood vlees etc.
1 bord kipfilet met woksaus en groenten
1 bord varkenshaas
1 bord poffertjes
1 bord monchoutaart, creme brule, bastogne koek,
1 bord slagroomtaart(met iets van noten, echt mega lekker), roze koek, schepijs van la venetia, lange vingers, negerzoen, klein cakeje.
oja en 2 cola light en een thee want ik wil natuurlijk niet dik worden.

gewicht vanochtend 73,5 dus prima bulk.

ongeveer 3 uur geslapen dus rip training vnv

Laatst bewerkt:
Ja prima, fluwelen handschoen alles. Maar ik hoef toch niet uit te leggen dat een korte termijnvisie en progressie van training tot training meten gewoon vreselijk dom is? Dat staat echt overal beschreven en ligt zo voor 't pakken.

Muh, meen je dat nou.. Heb je jezelf zo schaamteloos volgevroten dat je er ziek van werd? ;)
Sterkte vanavond..

• #2.757
Ja prima, fluwelen handschoen alles. Maar ik hoef toch niet uit te leggen dat een korte termijnvisie en progressie van training tot training meten gewoon vreselijk dom is? Dat staat echt overal beschreven en ligt zo voor 't pakken.

bij oefeningen zoals conv. deadlift, benchpress, ohp en squat hou ik gewoon mijn alltime pr als verbeterpunt. maar mijn squat is gewoon een slecht voorbeeld. dat ik ergens een half jaar geleden met een blessure misschien net op paralell kon komen en 1x100kg heb gedaan telt voor mij niet als een pr. nu ik van me blessure af ben en wel onder paralel kan komen ga ik vanaf nu pas squat PR's zetten.

Moet toegeven dat ik dat er ook niet echt duidelijk bij heb gezegd. maar trust me, op de overige 3 oefeningen heb ik nog steeds mijn oude verbeterpunt. op dit moment is het voor mij het belangrijkst dat ik op 10% komt te staan zodat ik vanaf daar "clean" kan bulken om me krachtstats hoger te krijgen. dat ik er niet meer zo breed als eerst ben boeit me niet, zolang me kracht maar omhoog gaat, wat tot nu toe redelijk goed gaat.

---------- Toegevoegd om 08:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:38 ----------

Muh, meen je dat nou.. Heb je jezelf zo schaamteloos volgevroten dat je er ziek van werd? ;)
Sterkte vanavond..

ghehe buikpijn had ik wel, maar dat heeft me geen horrornacht bezorgd ;) is een lang verhaal.

Aight, dat is wel flink wat anders dan zeggen "het enige wat me boeit is progressie tov m'n vorige training". Ik ben benieuwd wat 't je uiteindelijk gaat brengen. Wanneer verwacht je op 10% te staan?

De wok was geslaagd, de avond en nacht daarna was echt een horror nacht maar zal de details besparen.

Workout van gisteren:

1 bord sushi
1 bord kangaroovlees + bord chinese meuk zoals nasi, rood vlees etc.
1 bord kipfilet met woksaus en groenten
1 bord varkenshaas
1 bord poffertjes
1 bord monchoutaart, creme brule, bastogne koek,
1 bord slagroomtaart(met iets van noten, echt mega lekker), roze koek, schepijs van la venetia, lange vingers, negerzoen, klein cakeje.
oja en 2 cola light en een thee want ik wil natuurlijk niet dik worden.

gewicht vanochtend 73,5 dus prima bulk.

ongeveer 3 uur geslapen dus rip training vnv
Damn son, I'm proud!

Waar zit deze wok Joost??? Die toetjes:heart:

• #2.760
Aight, dat is wel flink wat anders dan zeggen "het enige wat me boeit is progressie tov m'n vorige training". Ik ben benieuwd wat 't je uiteindelijk gaat brengen. Wanneer verwacht je op 10% te staan?

dat kwam waarschijnlijk een beetje omdat je zelf ook een beetje kort door de bocht kwam :)

ik verwacht zelf dat ik nog een maandje of anderhalf nodig heb. zit nu in week 11. begonnen op 78,5 en nu op 73

Terug
Naar boven