AndroidHealthClinic

Joost goes true natty recomp

de reden is dat mijn voedingschema nu "Extreem anti-inflammatory" is. oftwel tegen ontstekingen.

Aha, ik dacht al dat daar een speciale rede voor moest zijn. Om wat voor ontstekingen gaat het precies? Dat stukje van hypermobiel zijn? Misschien is het anders een idee iets als brandnetel te supplementeren? Dat heeft een heel ontstekingsremmende werking.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.802
Aha, ik dacht al dat daar een speciale rede voor moest zijn. Om wat voor ontstekingen gaat het precies? Dat stukje van hypermobiel zijn? Misschien is het anders een idee iets als brandnetel te supplementeren? Dat heeft een heel ontstekingsremmende werking.

Dat het een ontsteking is betwijfel ik.. heb in het verleden ook heel veel nekklachten gehad en heb toen zelfs een bloedonderzoek, hartfilmpje en foto's laten maken.

Training van gisteren:

BW vanochtend:73,6

1a Squat (high bar)
72x9 PR
72x5
72x5

1b Arnold press
18x8
18x8
18x6

1c Neutral grip chin-up
bw+6x10
bw+6x7
bw+6x5
bw+6x5

2a Machine fly
55x10 PR
55x8
55x8

2b Unilateral liggende leg curl
45x15
45x10

3a one-arm rope push down
15x20
15x16

3b One leg calf raise (tenen naar binnen)
34x10
34x10
34x10

Rating:
2agn2bs.gif
2agn2bs.gif
2agn2bs.gif

Kijk, weer een PR op de squat. Gaat de goede kant op!

Dat was een prima training, PR op de squat, nice job!

Wat betekenen die A/B/C bij je oefeningen?

Heb je bij sommige oefeningen een AB rotatie en andere een ABC rotatie of?

Nice PR's mane :)

• #2.807
Kijk, weer een PR op de squat. Gaat de goede kant op!
was zwaar maar ging lekker ja.

Dat was een prima training, PR op de squat, nice job!
:D

Wat betekenen die A/B/C bij je oefeningen?

Heb je bij sommige oefeningen een AB rotatie en andere een ABC rotatie of?
In principe houd dat in dat ik die oefeningen als een soort superset mag draaien,
Dus set 1 1a -> set 1 1b -> set 1 1c

Ik doe eigenlijk altijd supersetten met een andere set.

:thumbs:

Kijk aan, er worden gewoon nog PR's gezet. Netjes Joost!

In principe houd dat in dat ik die oefeningen als een soort superset mag draaien,
Dus set 1 1a -> set 1 1b -> set 1 1c

Ik doe eigenlijk altijd supersetten met een andere set.

Dus dan hou je het SQ rack, één bench & DB set plus de chin ups bezet? Lekker aso Joost :mad:

:jk:

Goeie chins wel

• #2.810
Dus dan hou je het SQ rack, één bench & DB set plus de chin ups bezet? Lekker aso Joost :mad:

:jk:

Goeie chins wel

ghehe de arnold presses zijn uiteraard staan, maar ik doe eigenlijk altijd maar 2 oefeningen combineren, dus het squatrek en een setje dumbbells :)

De Smith bezet houden is geen probleem hahaha!

• #2.813
Ja, maar jij bent een chick... ik wacht liever met een een vrouwenkont in zicht dan Joost zijn schrale behind :p

inb4 joost heeft braziliaanse ass and thigh-implants laten plaatsen (Zodat ie geen gezeik krijgt als hij apparaten bezet houdt).

standing calf raises zonder zorgen te hoeven maken om enige vorm van stabiliteit.

Squatrek met safetybars goed hoog is net zo veilig, al zul je dan idd wel je stabiliteit aan moeten spreken...maar dat lijkt mij juist een plus.

Squatrek met safetybars goed hoog is net zo veilig, al zul je dan idd wel je stabiliteit aan moeten spreken...maar dat lijkt mij juist een plus.

De kracht die je dan kan genereren zal een stuk lager liggen.
als je stabiliteit wil trainen kan je net zo goed one legged calf raises doen toch? (Nog een goede oefening ook)
Op elke spier wil je eigenlijk maximale kracht kunnen leveren zonder dat stabilisatie een belemmerende factor is. Dit is bij bijna alle oefeningen mogelijk behalve bij two legged calf raise, je moet immers op een verhoging staan en je verkleint het oppervlak van je voet dat de grond raakt, en staat dus veel minder stabiel.

De kracht die je dan kan genereren zal een stuk lager liggen.
als je stabiliteit wil trainen kan je net zo goed one legged calf raises doen toch? (Nog een goede oefening ook)
Op elke spier wil je eigenlijk maximale kracht kunnen leveren zonder dat stabilisatie een belemmerende factor is. Dit is bij bijna alle oefeningen mogelijk behalve bij two legged calf raise, je moet immers op een verhoging staan en je verkleint het oppervlak van je voet dat de grond raakt, en staat dus veel minder stabiel.

Eens, al vind ik het verlies in te genereren kracht niet erg tov het dwingen tot gebruik van stabiliteitsspieren. Dit is uiteraard geheel persoonlijk!

Terug
Naar boven