XXL Nutrition

Joost goes true natty recomp

Prima bodyweight benchpresses.
Waarom nu 2x glute bridges geskipt?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.405
Prima bodyweight benchpresses.
Waarom nu 2x glute bridges geskipt?

alle bilateral oefeningen word even geskipt. denk dat ik unilateral tot me vakantie blijf doen, en dan na de vakantie er weer mee beginnen.

---------- Toegevoegd om 10:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

Hij wil eerst de estrogen-injects afwachten.
Nee op een serieuzere note: Inderdaad nice 1x BW benches op reps, wat is je all-time bench max?

mijn all time bench was 1x87,5 op 79kg. maar dat was niet diep genoeg vrees ik :rolleyes:

Dry-needling? :eek:
.. Durf dat echt niet aan..

bw+2,5 3 setjes van 40 seconden.

Ow, snappum. Met 2.5 kg extra :cool:

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

alle bilateral oefeningen word even geskipt. denk dat ik unilateral tot me vakantie blijf doen, en dan na de vakantie er weer mee beginnen.

---------- Toegevoegd om 10:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

mijn all time bench was 1x87,5 op 79kg. maar dat was niet diep genoeg vrees ik :rolleyes:

Denk je dat bij je bilaterale oefeningen je houding scheef wordt (imbalance)?

Zo dat is een heftige bench, zelfs voor een 3/4 rep.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.408
Ow, snappum. Met 2.5 kg extra :cool:

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Denk je dat bij je bilaterale oefeningen je houding scheef wordt (imbalance)?

Zo dat is een heftige bench, zelfs voor een 3/4 rep.

op dit moment kunnen me bekken de kracht niet aan blijkt wel :o

En ben ik de enige die mijn bench slap vind? :dunno:

op dit moment kunnen me bekken de kracht niet aan blijkt wel :o

En ben ik de enige die mijn bench slap vind? :dunno:

Je lengte + BW combo betekent dat je voor je lengte nog erg weinig VVM hebt, waardoor je bench in verhouding erg sterk is.

Dry-needling? :eek:
.. Durf dat echt niet aan..
Watje! :D

Lekker is anders, maar het werkt TE goed het niet te doen. Zeker bij sporters, ook preventief. (einde reclameblok).

Die hipthrusts etc snap ik ook allemaal niet zo, een hoop lijken ze opeens de heilige graal voor glute ontwikkeling te zien. Heeft Bret Contreras eindelijk zijn zin (jammer dat het op onzin gebaseerd is).
Think about it: Een oefening waarbij je ongetraind gelijk op een bw+ gewicht zit, gewoon een ego oefening met een erg kleine rom.
Doe hem eens zoals Lyle Macdonald doet, die variant geef ik aan patienten ook mee om bekken en onderrug te stabiliseren.

Watje! :D

Lekker is anders, maar het werkt TE goed het niet te doen. Zeker bij sporters, ook preventief. (einde reclameblok).

Die hipthrusts etc snap ik ook allemaal niet zo, een hoop lijken ze opeens de heilige graal voor glute ontwikkeling te zien. Heeft Bret Contreras eindelijk zijn zin (jammer dat het op onzin gebaseerd is).
Think about it: Een oefening waarbij je ongetraind gelijk op een bw+ gewicht zit, gewoon een ego oefening met een erg kleine rom.
Doe hem eens zoals Lyle Macdonald doet, die variant geef ik aan patienten ook mee om bekken en onderrug te stabiliseren.

Boute stelling! Volgens mij zijn er een hoop mensen met te korte ilio-psoas die wel wat stretch kunnen gebruiken, en zwakke glutes en vooral hamstrings die wel wat activiteit daar kunnen gebruiken. Hoe kijk jij aan tegen de oefening met je schouders op een bankje (zodat de rom groter is) en/of met 1 been en dan zonder gewicht? Beter?
En hoe doet Lyle McD hem?

Boute stelling! Volgens mij zijn er een hoop mensen met te korte ilio-psoas die wel wat stretch kunnen gebruiken, en zwakke glutes en vooral hamstrings die wel wat activiteit daar kunnen gebruiken. Hoe kijk jij aan tegen de oefening met je schouders op een bankje (zodat de rom groter is) en/of met 1 been en dan zonder gewicht? Beter?
En hoe doet Lyle McD hem?
Niks bout aan. De mensen die ik in de praktijk zie met een verkorte psoas, zijn 90% van de tijd mensen met een versleten heup van 55+. De mensen die DENKEN een verkorte psoas te hebben (dat zijn er heel veel) die hebben gewoon een mechanisch probleem van de bekken/onderrug regio.
Die op een bankje vind ik ook niks, leuk dat de rom groter is, maar een goede GM of RDL doet al meer voor je kont.
Lyle doet hem zo:
https://youtu.be/SDT0V105Lw8
Op deze manier krijg je volledige glute activatie, zowel in de extensie als in de heuprotatie richting. Gebruik ik als stabilisatie oefening dus bij mijn patienten.

Ik ben ook een van die mensen die denkt dat hij verkorte psoas's heeft (en ben bijna 55+ :( ). Die 2e oefening uit het filmpje doe ik idd ook wel eens. Maar ik heb het idee dat je dezelfde spieren daarmee aanspreekt als met de hipthrusts, alleen met veel minder gewicht. Tenzij je die ham/glute bridge met 1 been doet. Dan wordt hij wel een challenge. Die knieen naar buiten actie zal ik ook eens toevoegen :)

Ik ben ook een van die mensen die denkt dat hij verkorte psoas's heeft (en ben bijna 55+ :( ). Die 2e oefening uit het filmpje doe ik idd ook wel eens. Maar ik heb het idee dat je dezelfde spieren daarmee aanspreekt als met de hipthrusts, alleen met veel minder gewicht. Tenzij je die ham/glute bridge met 1 been doet. Dan wordt hij wel een challenge. Die knieen naar buiten actie zal ik ook eens toevoegen :)
Die knieen naar buiten aktie is juist waar het om draait. ;)
Op basis waarvan denk je dat je psoas te kort is dan? Dat is bij jezelf bijna onmogelijk te testen.

Terug
Naar boven