XXL Nutrition

Joost goes true natty recomp

Intressante discussie! Ik vond zelf alleen de variant goed aanvoelen waarbij je schouders op een verhoging liggen..

De variant op de grond vond ik maar klote eigenlijk...

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.422
Intressante discussie! Ik vond zelf alleen de variant goed aanvoelen waarbij je schouders op een verhoging liggen..

De variant op de grond vond ik maar klote eigenlijk...
glutebridge en hipthrust ;)

Ik dacht ook dat mijn illipsoas te kort was, maar dat was meer omdat me oude fysio dit ook tegen mij zei. totdat ik bij dienase kwam en het opeens weg was :o

Daarnaast denk ik dat dienase gelijk heeft qua herstel maar of die variant mijn deadlift etc gaat verbeteren betwijfel ik :o

Die knieen naar buiten aktie is juist waar het om draait. ;)
Op basis waarvan denk je dat je psoas te kort is dan? Dat is bij jezelf bijna onmogelijk te testen.

Allereerst moet ik zeggen dat ik er niet voor doorgeleerd heb (jij wel), dus voor mij zijn het puur verhalen die ik van het internet pluk. Maar ik heb een behoorlijke APT (zeker als ik niet op mijn houding let), de oefeningen die voor verkorte psoas worden aanbevolen (boogschutters stretch en zo), geven een enorme stretch bij mij in het psoas gebied (binnenkant lies, dieper onder de abs aan de zijkant, tot aan een trek beweging aan de lendewervels) en het is moeilijk, of onmogelijk om een negatieve hoek tussen mijn been en boven lichaam te krijgen. Dat zou een 'soepel' iemand moeten kunnen toch?

• #3.424
Allereerst moet ik zeggen dat ik er niet voor doorgeleerd heb (jij wel), dus voor mij zijn het puur verhalen die ik van het internet pluk. Maar ik heb een behoorlijke APT (zeker als ik niet op mijn houding let), de oefeningen die voor verkorte psoas worden aanbevolen (boogschutters stretch en zo), geven een enorme stretch bij mij in het psoas gebied (binnenkant lies, dieper onder de abs aan de zijkant, tot aan een trek beweging aan de lendewervels) en het is moeilijk, of onmogelijk om een negatieve hoek tussen mijn been en boven lichaam te krijgen. Dat zou een 'soepel' iemand moeten kunnen toch?

ik had altijd last van illopsoas en voelde dat ook altijd met squatten, uiteindelijk bleken me heupen gewoon al anderhalf jaar niet goed te staan :o

glutebridge en hipthrust ;)

Ik dacht ook dat mijn illipsoas te kort was, maar dat was meer omdat me oude fysio dit ook tegen mij zei. totdat ik bij dienase kwam en het opeens weg was :o

Daarnaast denk ik dat dienase gelijk heeft qua herstel maar of die variant mijn deadlift etc gaat verbeteren betwijfel ik :o

O, maar ik sta ook open voor andere verklaringen hoor, ik weet het ook niet allemaal.
Wat was er precies weg wat je vroeger niet kon? En was dat door dry-needling?

---------- Toegevoegd om 09:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:14 ----------

ik had altijd last van illopsoas en voelde dat ook altijd met squatten, uiteindelijk bleken me heupen gewoon al anderhalf jaar niet goed te staan :o

Kon je dit vroeger niet en nu wel? Dus been iets naar achter gebogen tijdens stretch?
http://www.stretchify.com/wp-content/uploads/2013/08/psoas-stretch-2.png

• #3.426
O, maar ik sta ook open voor andere verklaringen hoor, ik weet het ook niet allemaal.
Wat was er precies weg wat je vroeger niet kon? En was dat door dry-needling?

---------- Toegevoegd om 09:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:14 ----------

Kon je dit vroeger niet en nu wel? Dus been iets naar achter gebogen tijdens stretch?
http://www.stretchify.com/wp-content/uploads/2013/08/psoas-stretch-2.png

die oefening die heb ik een aantal maanden uitgevoerd ja, zonder resultaat. nadat dienase me had aangepakt kon ik binnen een maand weer onder paralel squatten.

Benne gij Gay met dienase ?

Nu gaat het bij mij wel kriebelen om een keer een goede (sport)fysio te gaan (be)zoeken.. mhmm :O

die oefening die heb ik een aantal maanden uitgevoerd ja, zonder resultaat. nadat dienase me had aangepakt kon ik binnen een maand weer onder paralel squatten.

Maar onder parallel sq heeft niets te maken met een verkorte psoas, in tegendeel. Rechtop staan en je bovenlichaam een beetje naar achteren buigen zonder een holle rug, is het probleem.
Dus ik heb niks aan jouw ervaringen, helaas ;)

---------- Toegevoegd om 09:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

:roflol: ik had het nog niet door !

---------- Toegevoegd om 09:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------

Nu gaat het bij mij wel kriebelen om een keer een goede (sport)fysio te gaan (be)zoeken.. mhmm :O

Ja, je merkt wel dat het goud waard is als een fysio zelf ook KT doet en de problemen van binnen uit kent. En niet meteen begint met: een week volledige rust en als het nog niet vanzelf minder pijnlijk is kom je maar terug.

• #3.431
kan zijn dat het misschien dan meer me lies was.. geen idee eigenlijk.

Heb besloten dat ik de bilaterale oefeningen pas na me vakantie weer ga oppakken (weet niet of ik dat al gezegd had). zo kan het nog even herstellen. heb atm alleen nog last van een triggerpoint in me kuit maar hoop dat deze zichzelf oplost.

Daarnaast vandaag overleven op wat fruit, groenten en een bakje kwark van 450 gr :o

Moet vanavond namelijk uiteten en ik weet nog niet waar we naar toe gaan, dus ben kcals aan het sparen.

En ik heb er maar 1500 te spenderen vandaag :sad:

Daarnaast vandaag overleven op wat fruit, groenten en een bakje kwark van 450 gr :o

Moet vanavond namelijk uiteten en ik weet nog niet waar we naar toe gaan, dus ben kcals aan het sparen.

En ik heb er maar 1500 te spenderen vandaag :sad:
Good luck..

...anders toch gewoon wat (preventieve) strafcardio...:rolleyes:

• #3.433
Good luck..

...anders toch gewoon wat (preventieve) strafcardio...:rolleyes:

geloof dat ik rond de 400 kcals max zit vandaag overdag.. dus die strafcardio laat ik overwegen :o

Als het een AYCE is ben ik fucked, als het een normaal restaurant is moet het goedkomen :thumbs:

Jaloers? :D

---------- Toegevoegd om 07:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:09 ----------

Maar onder parallel sq heeft niets te maken met een verkorte psoas, in tegendeel. Rechtop staan en je bovenlichaam een beetje naar achteren buigen zonder een holle rug, is het probleem.
Dus ik heb niks aan jouw ervaringen, helaas ;)

Jouw "verkorte" psoas zal wel meer gespannen zijn door onderliggende problematiek en daardoor sneller tot "impingement" klachten komen op het diepste punt van je squat.

mwa het was bourgondisch :(

Eten was wel lekker, maar je zit in zulke tenten vaak meer friet te eten dan vlees of iets dergelijks.
...strafcardio dus:roflol:
Bleh wordt je ook niet vrolijk van...:(
Hoezo niet..:o

Ik ben Marvin, en ik ben verslaafd aan eten...vreten eigenlijk..:o

---------- Toegevoegd om 08:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:29 ----------

achja het was gezellig :D

En vanochtend nog lichter ook! 71,7.

Vanavond weer trainen.
Geweldig om te zien dat het lichaam geen gereguleerde machine is!:thumb:

.
Hoezo niet..:o

Ik ben Marvin, en ik ben verslaafd aan eten...vreten eigenlijk..:o

Eet liever groot stuk goed vlees dan alleen maar friet, dat bedoel ik ;)

Je bent niet de enige hoor, alleen sommige mensen hebben meer controle over zichzelf ;)

Terug
Naar boven