Fitness Seller

Joost goes true natty recomp

IN!

Heb je toevallig een overzicht van je huidige workout schema en progressive-overload principe dat je momenteel hanteert?

• Topic Starter Topic Starter
IN!

Heb je toevallig een overzicht van je huidige workout schema en progressive-overload principe dat je momenteel hanteert?

huidige workout schema:

Maandag: Borst / Triceps
Dinsdag: Rug / Biceps
Woensdag:Rust
Donderdag: Schouders / traps
Vrijdag: Legs

als je de laatste twee pagina's doorleest krijg je ongeveer een idee wat voor oefeningen er in zitten.
Momenteel gaat mijn progressive overload puur op gevoel, ik probeer niet te snel het gewicht omhoog te gooien, maar ook wat VPR's maken. Gains blijven redelijk vloeien met dit schema, als het stagneert ga ik overwegen om een push / pull / legs of een ub/lb te doen.

Als je beginnende intermediate ben dan ben ik van mening dat een UB/LB de beste manier is om optimaal te groeien.
Met een split schema ligt de stimulatie frequentie erg laag, als naturel zijnde zou ik toch kiezen voor minimaal een 2x per week stimulans.

Ik zou toch zorgen dat je elke workout minstens +1 rep doet of +1kg erbij bijvoorbeeld, zodat je niet stagneert (Ik heb je pagina's nog niet doorgelezen hoor, misschien doe je dat dan ook wel :P). Want je lichaam is erg efficient en bereikt al heel snel homeostatis wanneer je langer dan.. 2 workouts hetzelfde gewicht hanteert. Wat betekent dat je vanaf dat moment geen stimulans meer geeft voor spiergroei/krachttoename(met hetzelfde max-gewicht), en je zult moeten deloaden en her-op moeten bouwen.

Als je beginnende intermediate ben dan ben ik van mening dat een UB/LB de beste manier is om optimaal te groeien.
Met een split schema ligt de stimulatie frequentie erg laag, als naturel zijnde zou ik toch kiezen voor minimaal een 2x per week stimulans.

Ik zou toch zorgen dat je elke workout minstens +1 rep doet of +1kg erbij bijvoorbeeld, zodat je niet stagneert (Ik heb je pagina's nog niet doorgelezen hoor, misschien doe je dat dan ook wel :P). Want je lichaam is erg efficient en bereikt al heel snel homeostatis wanneer je langer dan.. 2 workouts hetzelfde gewicht hanteert. Wat betekent dat je vanaf dat moment geen stimulans meer geeft voor spiergroei/krachttoename(met hetzelfde max-gewicht), en je zult moeten deloaden en her-op moeten bouwen.

snap je punt, maar zolang ik gain vind ik het prima ;) heb hiervoor ub/lb gedaan maar kamp momenteel met een aanhechting blessure aan me bovenbeen, twee lb dagen heb ik dan geen zin in (2 kut trainingen per week). heb hiervoor ub/lb gedaan en beviel me totaal niet.

en idd ik verhoog elke week mijn gewichten :)

hoi
in

snap je punt, maar zolang ik gain vind ik het prima ;) heb hiervoor ub/lb gedaan maar kamp momenteel met een aanhechting blessure aan me bovenbeen, twee lb dagen heb ik dan geen zin in (2 kut trainingen per week). heb hiervoor ub/lb gedaan en beviel me totaal niet.

en idd ik verhoog elke week mijn gewichten :)

Je moet je ook aanpassen aan je lichaam, als je een beenpeesblessure hebt dan kan je bijvoorbeeld 2x UB 1xLB doen om toch dat beetje extra rust te pakken.

Wat beviel je niet aan UB/LB? het FB achtige met hoger volume, de (achterblijvende) vooruitgang?

En als je wekelijks verhoogd, gogo :cool:! succes. Ik heb een abbo genomen op je log.:)

Je moet je ook aanpassen aan je lichaam, als je een beenpeesblessure hebt dan kan je bijvoorbeeld 2x UB 1xLB doen om toch dat beetje extra rust te pakken.

Wat beviel je niet aan UB/LB? het FB achtige met hoger volume, de (achterblijvende) vooruitgang?

En als je wekelijks verhoogd, gogo :cool:! succes. Ik heb een abbo genomen op je log.:)

het feit dat ik helemaal geen benen meer kon trainen :P

Welkom in me loggie ;)

Ik zal me tren van gisteren even loggen, gains were made once again :D

Borst / Triceps:

Benchpress:
8x72.5KG
8x72.5KG
8x72.5KG
8x72.5KG
VPR

Dumbell Incline Benchpress:
8x30KG VPR <- huh easy
8x32KG !PROGRESS!
8x32KG !PROGRESS!

Dumbell Flyes:
8x16KG
8x16KG
8x16KG
Goeie stretch

Chest Dips:
8xbw
8xbw
7xbw

Skull crushers:
10x25KG
10x25KG
10x25KG

Machine Frenchpress:
10x15
8x20
10x15

Rating: 4/5 Worstenbroodjes, had sicke chestpump, helaas is me pijn aan me trapezius weer terug.

Ziet er goed uit. Fijn dat je elke keer progressie hebt, werkt lekker motiverend :D
Op hoeveel kcal zit je inmiddels?

Je gaat goed man. Voorzichtig met je traps

Ziet er goed uit. Fijn dat je elke keer progressie hebt, werkt lekker motiverend :D
Op hoeveel kcal zit je inmiddels?

fak jou LM :P je weet zelf dat ik 3x taart op heb gister :$ heb me voeding nog niet verhoogd, gaat prima zo.

Je gaat goed man. Voorzichtig met je traps

ja thx robbie, kga vanavond naar een sportmasseur, zou eigenlijk voor me aanhechtingen in me been gaan maar me trap is iets vervelender.

Als je hoofdpijn begint te krijgen, zijn je traps pas echt goed overbelast :D

Als je hoofdpijn begint te krijgen, zijn je traps pas echt goed overbelast :D

hoofdpijn is nog niet aanwezig, maar als ik me hoofd naar links draai voel ik me trap steken.

sportmasseur is een kennis van me en is echt een hele goede, dus hopelijk fixt tie et.

Stiekem aan de AAS?? 8x32 incline db's is flink man! :thumb:

Stiekem aan de AAS?? 8x32 incline db's is flink man! :thumb:

i wish, denk niet dat mijn lichaam dat trekt, kan al amper tegen pre workouts en heb al blessures zat :roflol:

Deed voor me cut ook iets van 30kg of iets dergelijks, en dat was in februari, valt dus best mee ;)

Lekker joost, idd strong db press. Bench gaat ook lekker

lekkere training, incline db press is ongeveer gelijk aan die van mij

mirin sterk dus

Terug
Naar boven