MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

mijn rustdagen bevatten eigenlijk over het algemeen alleen hoogwaardige voedingsmiddelen waardoor het makkelijker word om vol te houden. denk aan eieren en veel groente etc. en daarnaast is het mogelijk om nog lager in kcals te gaan zitten op rustdagen als ik zou willen.

Me gewicht is de afgelopen twee weken niet echt gestegen en eerder gezakt. nu na het weekend weer wat omhoog dus als me gewicht straks weer wat gezakt is dan gaat me kcals omhoog met 100 op trainingsdagen.
Dat is niet verkeerd natuurlijk. Hoe zien je rustdagen er nu uit qua timing en voeding?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.762
Waar is mijn post naartoe?

Enfin... dus krijg je 100kcal extra op tren dagen? Dat is maar 300 per week toch?

Lekkere pull-ups daar :O 12 reppers met extra gewicht.

Waarom? ben net twee weken bezig met bulk. kracht gaat omhoog dus waarom snel ophogen?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de redenatie erachter..
Heb zelf inmiddels ervaren dat juist door traag op te hogen uiteindelijk veel hoger uit te kunnen komen dan wanneer ik sneller omhoog ga.
En wie wil er nu niet zo veel mogelijk op een dag kunnen eten?! :rolleyes:

• #3.769
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de redenatie erachter..
Heb zelf inmiddels ervaren dat juist door traag op te hogen uiteindelijk veel hoger uit te kunnen komen dan wanneer ik sneller omhoog ga.
En wie wil er nu niet zo veel mogelijk op een dag kunnen eten?! :rolleyes:

Reverse dieting.. ik heb alle afgelopen jaren gewoon veel te extreem gebulkt, wil het nu gewoon nice en steady doen.

Waarom? ben net twee weken bezig met bulk. kracht gaat omhoog dus waarom snel ophogen?

Zolang je herstel nog ok is. Maar zie toch af en toe dingen waarop je niet vooruit gaat. Zoals je hams, die fly.
En 400kcal op een week is niks :p Imo kan je dan beter 100/200 per dag omhoog. Zodat je op rustdagen ook
wat meer kcals krijgt om te herstellen.

• #3.771
Zolang je herstel nog ok is. Maar zie toch af en toe dingen waarop je niet vooruit gaat. Zoals je hams, die fly.
En 400kcal op een week is niks :p Imo kan je dan beter 100/200 per dag omhoog. Zodat je op rustdagen ook
wat meer kcals krijgt om te herstellen.

je noemt ook echt precies die twee oefeningen die altijd al kut gingen :P

maar door de grote hoeveelheden voedsel rondom me trainingen haal ik in principe al genoeg kcals binnen voor me herstel. anabole/katabole periodes.

als er kcals geupped gaan worden zal dit ALLEEN op trainingsdagen gebeuren.

als er kcals geupped gaan worden zal dit ALLEEN op trainingsdagen gebeuren.

En wat als je nu bv een namiddag in de tuin gaat werken op je rustdag? Dan draai je gemakkelijk op een namiddag
stevig doorwerken, 400kcal weg. Of eender wat voor activiteit. Ga je die dan bij eten ook op je rustdag?

• #3.773
En wat als je nu bv een namiddag in de tuin gaat werken op je rustdag? Dan draai je gemakkelijk op een namiddag
stevig doorwerken, 400kcal weg. Of eender wat voor activiteit. Ga je die dan bij eten ook op je rustdag?

nee in principe eet ik dan niks extra's als ik me schema aanhoud, maar mezelf kennende zal ik mezelf wel belonen met wat extra voedsel.

in principe zouden mij kcals naar ongeveer 1000 kcals kunnen worden toegeschroefd zodat ik meer kan eten op trainingsdagen. moet hiervoor wel even de exacte reden terugzoeken.

Jij liever dan ik :p

• #3.775

moet je toegeven dat ik hier echt totaal geen moeite mee heb met 1500 kcals..

honger is een hormoon, deze kun je beheersen door gewoon vaste kcals op vaste tijdstippen te eten. ik eet altijd al weinig overdag dus heb hier op rustdagen ook totaal geen moeite mee, vooral omdat ik op rustdagen overdag juist meer mag eten dan op trainingsdagen. enige wanneer ik er dus moeite mee kan hebben is met me laatste maaltijd.

'honger is een hormoon'

het is wel iets complexer dan dat :roflol:

Ik lees hier al een hele tijd mee en verbaas me dagelijks over de theorieën die hier voorbij komen, maar dat boeit niet zoveel.

De vraag is: waar zie jij jezelf over pakweg een jaar qua stats?

• #3.779
Ik lees hier al een hele tijd mee en verbaas me dagelijks over de theorieën die hier voorbij komen, maar dat boeit niet zoveel.

De vraag is: waar zie jij jezelf over pakweg een jaar qua stats?

op dit moment kan ik helaas voorlopig nog niet squatten of deadliften... dus echt krachtstats word lastig..

benchpress en ohp zou een +15 tot 20kg wel nice zijn.

nog even een Q&A voor robbie:

Q: kun jij eens toelichten hoe het kan dat je op rustdagen zeer laag in kcals kunt gaan, en waarom dit het herstel niet belemmerd?

A: Waarom zou dit wel het herstel belemmeren? Je lichaam heeft opslag dat kan worden gebruikt als energie. (her)opbouw/herstel van weefsel verloopt trager tijdens een calorietekort.

Juist door calorieën van je trainingsdagen naar je rustdagen te verplaatsen, gaat je herstel erop achteruit, doordat je calorie-overschot minder groot is tijdens de periode dat de her(opbouw/het herstel plaatsvindt.

WTF :roflol: Ok Joost... ik ga hier zelfs niet eens op in

Terug
Naar boven