AndroidHealthClinic

Joost goes true natty recomp

Q: kun jij eens toelichten hoe het kan dat je op rustdagen zeer laag in kcals kunt gaan, en waarom dit het herstel niet belemmerd?

A: Waarom zou dit wel het herstel belemmeren? Je lichaam heeft opslag dat kan worden gebruikt als energie. (her)opbouw/herstel van weefsel verloopt trager tijdens een calorietekort.

Juist door calorieën van je trainingsdagen naar je rustdagen te verplaatsen, gaat je herstel erop achteruit, doordat je calorie-overschot minder groot is tijdens de periode dat de her(opbouw/het herstel plaatsvindt.

Je herstelt toch juist in rustdagen?
Stel ik sport elke maandag om 19:00.
Dan zou ik maandag 3500kcal eten, en de dinsdag maar 2000 (ik zeg maar iets).
Dan sport ik woensdag weer en ga ik weer 3500kcal eten.
Maar de dinsdag is juist de overbruggingsdag, waarbij ik het meest herstel.
De maandagochtend/middag en woensdag ochtend/middag lijkt me dan eerder de periode waar ik al grotendeels hersteld ben.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.782
WTF :roflol: Ok Joost... ik ga hier zelfs niet eens op in
tja, hoeft ook niet eigenlijk, zolang het werkt voor mij is het prima :)

Je herstelt toch juist in rustdagen?
Stel ik sport elke maandag om 19:00.
Dan zou ik maandag 3500kcal eten, en de dinsdag maar 2000 (ik zeg maar iets).
Dan sport ik woensdag weer en ga ik weer 3500kcal eten.
Maar de dinsdag is juist de overbruggingsdag, waarbij ik het meest herstel.
De maandagochtend/middag en woensdag ochtend/middag lijkt me dan eerder de periode waar ik al grotendeels hersteld ben.

staat in het antwoord verwerkt, je lichaam heeft een opslag. je herstel begint toch niet de dag erna pas? maar toch gelijk na de training lijkt mij :p

Ik snap de scheve gezichten wel.. maar hanteer deze periode al een heletijd en mijn herstel verloopt prima.

Ga hier voor de rest ook niet teveel aandacht aan spenderen in mijn log omdat er in mijn ogen toch altijd wel kritiek blijft op de methodes die ik volg. zolang het voor mij werkt is het prima.

nee in principe eet ik dan niks extra's als ik me schema aanhoud, maar mezelf kennende zal ik mezelf wel belonen met wat extra voedsel.

in principe zouden mij kcals naar ongeveer 1000 kcals kunnen worden toegeschroefd zodat ik meer kan eten op trainingsdagen. moet hiervoor wel even de exacte reden terugzoeken.

kcals verlagen naar 1000? Rust zacht joost

tja, hoeft ook niet eigenlijk, zolang het werkt voor mij is het prima :)

staat in het antwoord verwerkt, je lichaam heeft een opslag. je herstel begint toch niet de dag erna pas? maar toch gelijk na de training lijkt mij :p

Ik snap de scheve gezichten wel.. maar hanteer deze periode al een heletijd en mijn herstel verloopt prima.

Ga hier voor de rest ook niet teveel aandacht aan spenderen in mijn log omdat er in mijn ogen toch altijd wel kritiek blijft op de methodes die ik volg. zolang het voor mij werkt is het prima.

Klopt, maar je voeding heeft al echt een flink aantal uur nodig om te verwerken en als energie/bouwstof te kunnen worden gebruikt.
Je herstelt wel direct na je training, maar dit wordt niet optimaal gemaakt als je de dag ervoor (of ongeveer 10+ uur daarvoor) extreem weinig eet.
Als je het 'nice and steady' wilt doen, moet je niet te moeilijk nadenken over hersteltijd, welke dagen meeste kcal en dergelijke, maar gewoon elke dag ongeveer even veel eten en over de lange termijn een niet te groot kcal tekort.

• #3.785
Klopt, maar je voeding heeft al echt een flink aantal uur nodig om te verwerken en als energie/bouwstof te kunnen worden gebruikt.
Je herstelt wel direct na je training, maar dit wordt niet optimaal gemaakt als je de dag ervoor (of ongeveer 10+ uur daarvoor) extreem weinig eet.
Als je het 'nice and steady' wilt doen, moet je niet te moeilijk nadenken over hersteltijd, welke dagen meeste kcal en dergelijke, maar gewoon elke dag ongeveer even veel eten en over de lange termijn een niet te groot kcal tekort.

zoals ik al zei zijn daar verschillende opvattingen over en zullen de meeste mensen mijn methode raar vinden, maar hey, never change a winning team ;)

zoals ik al zei zijn daar verschillende opvattingen over en zullen de meeste mensen mijn methode raar vinden, maar hey, never change a winning team ;)

Je kunt weinig verschillende opvattingen hebben over een vast gegeven.
Het is jouw keuze om niet het optimale eruit te halen wat er in zit, maar je kunt gewoon verwachten dat mensen je methode raar vinden (omdat het zo is) en dit dan ook zeggen, als je dit uit probeert te leggen.

Hell, hier ga jij zelfs geen gelijk kunnen halen :roflol:

• #3.788
Je kunt weinig verschillende opvattingen hebben over een vast gegeven.
Het is jouw keuze om niet het optimale eruit te halen wat er in zit, maar je kunt gewoon verwachten dat mensen je methode raar vinden (omdat het zo is) en dit dan ook zeggen, als je dit uit probeert te leggen.

de methode die ik volg is volledig ondersteund door wetenschappelijke artikelen, dus wie bepaald wat een vast gegeven is?

daarnaast gaf ik ook al meerdere malen aan dat ik de scheve gezichten snap ;)

Enige wat voor mij telt is dat ik goed in me vel zit, een voedingschema heb waar ik me aan kan houden en meer progressie boek dan ik ooit gedaan heb.

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

Hell, hier ga jij zelfs geen gelijk kunnen halen :roflol:

niemand krijgt toch ooit gelijk op dbb :roflol:

de methode die ik volg is volledig ondersteund door wetenschappelijke artikelen, dus wie bepaald wat een vast gegeven is?

daarnaast gaf ik ook al meerdere malen aan dat ik de scheve gezichten snap ;)

Enige wat voor mij telt is dat ik goed in me vel zit, een voedingschema heb waar ik me aan kan houden en meer progressie boek dan ik ooit gedaan heb.

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

niemand krijgt toch ooit gelijk op dbb :roflol:

Het feit dat voeding een x aantal uur nodig heeft om omgezet te kunnen worden naar bruikbare bouwstof en energie is gewoon algemene biologie kennis dat je op de basisschool en middelbare school leert.

Ik hoef zeker geen gelijk, ik kwam gewoon even uitleggen waarom het niet nuttig is om je voedingsschema compleet aan te passen aan rust- en trainingsdagen en full potato te gaan op je kcal deficit, op basis van de rust- en trainingsdagen.
Zoals ik al zei, is het jouw keuze.

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Je vroeg om een bron in karma:

[Link niet meer beschikbaar]

After you eat, it takes about six to eight hours for food to pass through your stomach and small intestine.

http://www.bioplek.org/4mavo/4tl_samenvatting_Ce/4TL.K9_samenvatting_CE_stofwmens_1.html

• #3.790
Bedankt voor de bronnen, maar dat zegt voor de rest niks over herstel.. meer over hoelang het duurt om voedsel te verwerken. ik eet 1300 kcals na mijn training, deze worden dus gedurende heel de nacht
(anabolic window) gebruikt voor herstel, en zodra ik wakker ben worden er weer eiwitrijke supplementen genuttigd.

Denk trouwens dat deze discussie nog wel een jaar door kan gaan :o

Bedankt voor de bronnen, maar dat zegt voor de rest niks over herstel.. meer over hoelang het duurt om voedsel te verwerken. ik eet 1300 kcals na mijn training, deze worden dus gedurende heel de nacht
(anabolic window) gebruikt voor herstel, en zodra ik wakker ben worden er weer eiwitrijke supplementen genuttigd.

Denk trouwens dat deze discussie nog wel een jaar door kan gaan :o

Anabolen raam is onzin. Ik dacht dat iedereen dat ondertussen al wel wist :roflol:
De bronnen zeggen in zoverre iets over herstel, dat als jij bijvoorbeeld 500 kcal voor het trainen eet (gedurende de dag) en om 22:00 uur klaar bent met trainen, bijvoorbeeld, en je eet netjes je 1300 kcal, het goed zo kan zijn dat je die 500 kcal gebruikt om te herstellen niet de 1300 kcal, omdat deze lang nodig heeft om te verteren en om te zetten in bouwstof en energie.

Daarmee worden al die vage dingen zoals ''anabolic window voor herstel etc etc'' bullshit, omdat het gewoon niet te meten is.

• #3.794
Jij hebt uberhaupt nog nooit gains gemaakt. Je bent 72 kilo op 1m84 man, waar heb je het over. Je eet veel te weinig en je bent gewoon ecto en zwak.

• #3.796
Jij hebt uberhaupt nog nooit gains gemaakt. Je bent 72 kilo op 1m84 man, waar heb je het over. Je eet veel te weinig en je bent gewoon ecto en zwak.

als ex obesitas zie ik dat alleen maar als een compliment :thumb:

Vroeg me al af waar de haat bleef :roflol:

218654001_l.gif

owh boy... here it comes :popcorn:

Terug
Naar boven