MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

Ugh, die stress zal sowieso ook wel wat te maken kunnen hebben met je onderrug en schouder lijkt me.. Je zit en loopt onbewust dan toch al snel wat verkrampt.
Hopelijk lukt het dit weekend om even bij te tanken en is volgende week een betere week..
Nice dat je in ieder geval meer kunt eten, is altijd een goede boodschap :rolleyes:

Joost, bedankt voor je uitleg over de bayesian oefeningen.

Ik ben fan van xxl nutrition en zag op youtube dat ze in hun basics trainingfilmpjes bij de vrouwen heel veel gebruik maken van unilaterale oefeningen, is dat de reden dat jij ook zoveel unilateraal doet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.923
Ugh, die stress zal sowieso ook wel wat te maken kunnen hebben met je onderrug en schouder lijkt me.. Je zit en loopt onbewust dan toch al snel wat verkrampt.
Hopelijk lukt het dit weekend om even bij te tanken en is volgende week een betere week..
Nice dat je in ieder geval meer kunt eten, is altijd een goede boodschap :rolleyes:
hoop het!

Joost, bedankt voor je uitleg over de bayesian oefeningen.

Ik ben fan van xxl nutrition en zag op youtube dat ze in hun basics trainingfilmpjes bij de vrouwen heel veel gebruik maken van unilaterale oefeningen, is dat de reden dat jij ook zoveel unilateraal doet?
:roflol: not sure of dit een complete troll is of dat et deels serieus is. ik heb een haat liefde verhouding (vooral haat) met unilaterale oefeningen. ik heb een half jaar lang bij dienase wekelijks op de koffie gezeten maar me blessures bleven terug komen. waarom dit is? geen idee. ik weet wel dat unilaterale oefeningen op dit moment me heupen recht houden, waardoor ik dus tenminste KAN trainen ipv te skippen.

mmmm... lijkt een beetje op een trol, maar andere voordelen van unilaterale been oefeningen die ik zie:
- je kan een behoorlijk gewicht op 1 been zetten met een relatief lage belasting van de (onder)rug
- een verschil tussen links en rechts wordt (pijnlijk) duidelijk zodat je daar aan kan werken
- mooi meegenomen is dat je ook je core (obliques bv!) meetraint omdat die dwarskrachten moeten compenseren

Goeie pullups weer Joost!

Ach, ben zelf geen voorstander van fullbody trainingen maar zolang het voor jou werkt en jij er progressie op maakt en er plezier in hebt is het allemaal prima toch. Laat mensen zeuren wat ze willen. Sommigen willen altijd lekker commentaar kunnen leveren en ben daar zelf ook wel een beetje klaar mee. Ik vind het altijd prettig om feedback te krijgen, maar na tig keer hetzelfde verhaaltje en tig keer hetzelfde antwoord zou de boodschap toch wel duidelijk moeten zijn.

Joost...hoe gaat het hier?

• #3.928
mmmm... lijkt een beetje op een trol, maar andere voordelen van unilaterale been oefeningen die ik zie:
- je kan een behoorlijk gewicht op 1 been zetten met een relatief lage belasting van de (onder)rug
- een verschil tussen links en rechts wordt (pijnlijk) duidelijk zodat je daar aan kan werken
- mooi meegenomen is dat je ook je core (obliques bv!) meetraint omdat die dwarskrachten moeten compenseren

Goeie pullups weer Joost!
thanks!

Ik volg je log niet echt, maar ik zie wel veel reacties dat je erg weinig eet

Wat is de reden dat je niet vol madmode gaat bulken met 72kg? Srs
Omdat ik geen moeite heb met aankomen ;) bij mij is het juist andersom. ik schiet er niks mee op om full mad te gaan bulken om vervolgens weer 5 maanden nodig te hebben om het eraf te krijgen. zo heb ik het de afgelopen jaar geprobeerd en heeft me precies niks gebracht. clean bulk waarin ik ongeveer een kilo per 2 maanden aankom is het doel. Dat zou betekenen dat ik volgende maand ongeveer 73kg mag wegen. vanaf 27 augustus ben ik begonnen met een weekgemiddelde van 71,7 en zit nu op 72. voeding zal binnenkort ook stijgen maar heb telkens vettigheid buiten me schema om.

Ach, ben zelf geen voorstander van fullbody trainingen maar zolang het voor jou werkt en jij er progressie op maakt en er plezier in hebt is het allemaal prima toch. Laat mensen zeuren wat ze willen. Sommigen willen altijd lekker commentaar kunnen leveren en ben daar zelf ook wel een beetje klaar mee. Ik vind het altijd prettig om feedback te krijgen, maar na tig keer hetzelfde verhaaltje en tig keer hetzelfde antwoord zou de boodschap toch wel duidelijk moeten zijn.
Tja, sommige mensen blijven om de 3 pagina's dezelfde vragen stellen.. maar zijn er gelukkig genoeg die wel normaal kunnen doen :p

Trainingen mag ik niet klagen, lichamelijk toch nog wat aankloten, elke dag foamrollen werpt zijn vruchten wel af, maar door wat stress vorige week toch weer een kleine terugval gehad lijkt het wel. op dit moment pijn aan me schouder/nek en onderrug.

bench gaat goed bruur

• #3.930
thanks bruur van andere muur

Gewicht vanochtend: 73

weightxreps

1a Unilateral leg press
50x11 PR
50x11
50x11
50x11

1b Standing dumbbell press
18x8
16x10
16x10
16x10
16x10
Vanaf nu db press omdat ohp bleef vast hangen.

1c Neutral grip chin-up
bw+9x9
bw+9x9
bw+9x6
bw+9x5
bw+9x5

2a standing bayesian flyes
13,5x10
13,5x9
13,5x6

2b Unilateral liggende leg curl
24x12
24x10
24x7
24x7

2c one-arm rope push down
19,25x20 vpr
19,25x15

3 side plank (optioneel)
110 sec static plank

Rating:
k03d3o.gif
k03d3o.gif
k03d3o.gif

Training was redelijk, was best moe eerlijk gezegd.

Was je moe jongen? :sukkeltje:

Waarom kies je trouwens voor andere oefeningen als een basisoefening stagneert? Nu schrap je je OHP voor een DB OHP. Maar daar gaat
je techniek of kracht op OHP niet ineens mee verbeteren...

• #3.932
Was je moe jongen? :sukkeltje:

Waarom kies je trouwens voor andere oefeningen als een basisoefening stagneert? Nu schrap je je OHP voor een DB OHP. Maar daar gaat
je techniek of kracht op OHP niet ineens mee verbeteren...
omdat het de lineare progressie belemmerd, kwam al een aantal weken amper vooruit op ohp. kracht = massa maar massa is ook kracht lijkt mij :)

omdat het de lineare progressie belemmerd, kwam al een aantal weken amper vooruit op ohp. kracht = massa maar massa is ook kracht lijkt mij :)

Kan je toch beter een paar kilo's terug gaan en opnieuw proberen bouwen. De techniek van een OHP tov een OHP DBP is toch heel verschillend.
En je moet net goede techniek aanleren met zware gewichten om eraan te wennen.

En nee, kracht is niet altijd massa, en vice versa ook niet ;) Daar komt nog wel wat meer aan te pas

• #3.934
Kan je toch beter een paar kilo's terug gaan en opnieuw proberen bouwen. De techniek van een OHP tov een OHP DBP is toch heel verschillend.
En je moet net goede techniek aanleren met zware gewichten om eraan te wennen.

En nee, kracht is niet altijd massa, en vice versa ook niet ;) Daar komt nog wel wat meer aan te pas

afgelopen 5/6 weken is er bijna niks qua kracht omhoog gegaan in ohp.

Techniek is ook heel belangrijk, maar als je weet welke spieren nu tekort komen zou je toch een tijdje die op een andere manier kunnen opkrikken (bv meer geisoleerd) en dan weer opnieuw de totale OHP proberen?

Techniek is ook heel belangrijk, maar als je weet welke spieren nu tekort komen zou je toch een tijdje die op een andere manier kunnen opkrikken (bv meer geisoleerd) en dan weer opnieuw de totale OHP proberen?

Je schrapt toch ook je DL niet om hem te wisselen voor bv Rackpulls & Hack SQ? Nee, die doe je erbij dan. Dat is net de bedoeling van assistance.

• #3.939
Het is dan ook een wijf van een oefening :p
jup..

volume ligt over het algemeen nu ook iets hoger dus ook voor schouders. over een tijdje ga ik het gewoon nog eens proberen, misschien ligt het aan me gewicht :roflol:

Klopt, het is een b*ch, gaat bij mij ook het eerst achteruit als ik moe ben of zo....
jep..

Terug
Naar boven