MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

dit precies :thumbs: liever trage linieare progressie dan na een half jaar weer 5 maanden te moeten cutten om me shape weer een beetje recht te trekken.

Dat zie ik niet als hate hoor ;) ieder zo ze eigen mening. echter heb ik dat al jaren geprobeerd en dat zorgde er weer voor dat ik een half jaar moest cutten / massa inleveren om weer fatsoenlijk er uit te zien.
plus dat ik heel me leven overgewicht heb gehad en me er ook totaal niet lekker bij voel om dus aan te komen. en dat ik flinke lichamelijk stress heb (autonome zenuwstelsel overbelast etc) speelt ook gedeeltelijk mee waarom me gains minder zullen zijn.

ik aim nu op 1kg per 2 maanden. kcals blijf ik uiteraard verhogen ;)

Een bijzonder voedings schema hoor. Vooral je ontbijt (appel en ei) en lunch (erwten). Maar de macro's lijken me prima, lekker blijven doorgaan....
De afgelopen maand was het 1.6 kg he. Dus 400 g/week. Dat zou een beetje te snel zijn voor je schema als dat volgende maand weer is.

Respect als je hoort waar je vandaan komt (altijd dikkertje geweest).

sowieso onderschatten mensen hun vp% altijd. No hate maar ik denk dat je nog wel hoger staat dan 11%

verder zou ik idd wel meer dan 1-2kg per jaar aankomen, 1kg per maand lijkt me een mooi streven. Zeker omdat je nog een hoop massa kunt winnen

Veel te snel, als natty win je misschien 1-2kg massa per jaar, afhankelijk van je nivo. 1kg per maand zijn vet gains.
Zou je kunnen stellen dat een richtlijn van bijvoorbeeld een toename van een halve kg per twee weken realistischer is?

Een hoop mensen overschatten hun massa ernstig als ze wat vetter zijn. Voor een natty en voor Joost zijn doelen gaat het prima zo.

Veel te snel, als natty win je misschien 1-2kg massa per jaar, afhankelijk van je nivo. 1kg per maand zijn vet gains.

Waarschijnlijk groeien en niet dik worden. :P

wat een bs. no offence naar joost maar hij zit echt nog niet op een niveau waar je nog maar 1 of 2 kg massa per jaar wint. daarnaast is 1 kg per maand gewoon een prima streven in het algemeen voor kracht/massa.

Paar jaartjes wachten en @joostd gaat pro, dan kan hij het Bayesian bodybuilding promoten. 400g per week als constante en no problem.

Het is tevens bewezen dat hoe hoger het kcal overschot voor beginners á beginnende intermediates (Ik denk dat joost hier onder valt), hoe over het algemeen, grotere spiermassatoename. Een beginnende-intermediate naturel moet wel 5-6 kilo'tjes kunnen pakken in een jaarcycle denk ik zo hoor.

1-2kg is weggelegd voor de advanced en advanced-intermediates.

wat een bs. no offence naar joost maar hij zit echt nog niet op een niveau waar je nog maar 1 of 2 kg massa per jaar wint. daarnaast is 1 kg per maand gewoon een prima streven in het algemeen voor kracht/massa.

dit, ik ben afgelopen jaar ca. 4kg aangekomen en op ongeveer hetzelfde VP% gebleven.
joost zit niet op een veel hoger niveau waarbij hij nog maar 1-2kg massa per jaar kan winnen.

zal zelf gaan richten op 0,5-1kg paar maand. afhankelijk hoe naar je het vind om vet aan te zetten

Toen ik begon met trainen was 2 kg per maand best normaal.

4000-5000 kcal per dag en 2 kg aangekomen over het laatste jaar. Wel lekkere hoge energielevels om te knallen.

I cry.

Het is tevens bewezen dat hoe hoger het kcal overschot voor beginners á beginnende intermediates (Ik denk dat joost hier onder valt), hoe over het algemeen, grotere spiermassatoename. Een beginnende-intermediate naturel moet wel 5-6 kilo'tjes kunnen pakken in een jaarcycle denk ik zo hoor.

Mensen overschatten dit behoorlijk, zeker hier op DBB. Dat dat bewezen is ben ik wel benieuwd naar dan. ;)

Met alle respect en dit zeg ik als former fatty, de meesten die dit soort dingen roepen staan zelf op 17+%, kan je dan zo goed zien of je gains puur spier zijn? Hoe meet je dat?

omdat abs aders enzo nu beter zichtbaar zijn van vorig jaar.
vet percentage heb ik zelf nooit gemeten, maar als je rond de 12% staat kun je verschillen wel redelijk goed zien in de spiegel. als je hoger staat wordt het allemaal lastiger te zien.

Mensen overschatten dit behoorlijk, zeker hier op DBB. Dat dat bewezen is ben ik wel benieuwd naar dan. ;)

Ik zal eens neuzen zo (zit op werk); volgens mij had Joost's coach ook nog een algemeen artikel over hogere MPS met hoger kcaloverschot. Will deliver soon™

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.092
Dan eten we ongeveer hetzelfde :)
verassend :D

Wat zijn je doelen/ambities op korte/lange termijn?

Een hoop mensen overschatten hun massa ernstig als ze wat vetter zijn. Voor een natty en voor Joost zijn doelen gaat het prima zo.

Waarschijnlijk groeien en niet dik worden. :P

Neus staat de spijker op zun kop :P oja en daarnaast van me pijntjes afkomen zou fijn zijn..

Een bijzonder voedings schema hoor. Vooral je ontbijt (appel en ei) en lunch (erwten). Maar de macro's lijken me prima, lekker blijven doorgaan....
De afgelopen maand was het 1.6 kg he. Dus 400 g/week. Dat zou een beetje te snel zijn voor je schema als dat volgende maand weer is.

Respect als je hoort waar je vandaan komt (altijd dikkertje geweest).
Voedingschema verbaas ik me ook over ja.. heb overdag totaal geen honger :D
En afgelopen maand was het idd wat meer, maar dat is misschien ook wat vocht en maaginhoud, woog vanochtend weer 72,5kg.

sowieso onderschatten mensen hun vp% altijd. No hate maar ik denk dat je nog wel hoger staat dan 11%

verder zou ik idd wel meer dan 1-2kg per jaar aankomen, 1kg per maand lijkt me een mooi streven. Zeker omdat je nog een hoop massa kunt winnen

7 punts meting (11%) en bij me sportschool nog een 4 puntsmeting gedaan ;) (12%)
Meeste vet hangt bij me buik, maar is ook wat los vel.

Zou je kunnen stellen dat een richtlijn van bijvoorbeeld een toename van een halve kg per twee weken realistischer is?
zoeits ja.

better safe then sorry bro. slow en steady dit keer.

Paar jaartjes wachten en @joostd gaat pro, dan kan hij het Bayesian bodybuilding promoten. 400g per week als constante en no problem.
:roflol: nou het bayesian principe zegt niet zoveel hoor :o

mits ik voor de rest compleet gezond ben en niet met lichamelijke stress kamp ;)
Man man man wat wil ik graag deadliften en squatten :(

dit, ik ben afgelopen jaar ca. 4kg aangekomen en op ongeveer hetzelfde VP% gebleven.
joost zit niet op een veel hoger niveau waarbij hij nog maar 1-2kg massa per jaar kan winnen.

zal zelf gaan richten op 0,5-1kg paar maand. afhankelijk hoe naar je het vind om vet aan te zetten

volgens victor zat ik op intermediate.

Toen ik begon met trainen was 2 kg per maand best normaal.

4000-5000 kcal per dag en 2 kg aangekomen over het laatste jaar. Wel lekkere hoge energielevels om te knallen.

I cry.
ik zou willen dat ik zoveel mocht eten.

vet percentage heb ik zelf nooit gemeten, maar als je rond de 12% staat kun je verschillen wel redelijk goed zien in de spiegel. als je hoger staat wordt het allemaal lastiger te zien.

spiegel is het belangrijkste wat er is.

Ik zal eens neuzen zo (zit op werk); volgens mij had Joost's coach ook nog een algemeen artikel over hogere MPS met hoger kcaloverschot. Will deliver soon™

mps?

Als je lager staat kan je het in die spiegel aardig bij houden idd. Het verschil tussen dik en nog iets dikker zie je nauwelijks. Been there done that.

@DieNase @joostd @neet61 @RockOfAges @broken bat

Van victor mooren z'n website, om binnen joostd's logkader te blijven:

Hoe groter het calorie-overschot is, hoe meer spiermassa je kunt opbouwen (tot op een zekere hoogte). Hoe groter het calorietekort is, hoe meer de spiergroeipotentie afneemt.Hieronder zie je een tabel hoe dit er in de praktijk aan toe kan gaan. Met dank aan Menno Henselman z’n Bayesian PT Course voor de geraadpleegde referenties.8,9,10

eiwitsynthese.jpg

Source

Ik zit op werk dus het is allemaal wat vlugvlug enzo, maar here you go.

Terug
Naar boven