Fitness Seller

Joost goes true natty recomp

Leuke tags, marvinnen

6DZx91w.png

@DieNase @joostd @neet61 @RockOfAges @broken bat

Van victor mooren z'n website, om binnen joostd's logkader te blijven:

Hoe groter het calorie-overschot is, hoe meer spiermassa je kunt opbouwen (tot op een zekere hoogte). Hoe groter het calorietekort is, hoe meer de spiergroeipotentie afneemt.Hieronder zie je een tabel hoe dit er in de praktijk aan toe kan gaan. Met dank aan Menno Henselman z’n Bayesian PT Course voor de geraadpleegde referenties.8,9,10

eiwitsynthese.jpg

Source

Ik zit op werk dus het is allemaal wat vlugvlug enzo, maar here you go.
"Tot op zeker hoogte"..

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.105
Klopt, maar een +30% bulk vind ik al enorm deftig, om het zo maar te zeggen :o.. +20% bulk is voor mij al +700-800kcal overschot.

voor spiermassa zal het idd goed werken idd. maar ze hebben het hier niet over de gevolgen. dat je hierna al je spiermassa weer kwijtraakt door lang te cutten bijvoorbeeld. je onderzoekje mist dus nog een conclusie :P

voor spiermassa zal het idd goed werken idd. maar ze hebben het hier niet over de gevolgen. dat je hierna al je spiermassa weer kwijtraakt door lang te cutten bijvoorbeeld. je onderzoekje mist dus nog een conclusie :P

Dat wordt echt overschat, je komt echt niet zomaar in een katabole toestand terecht wanneer je gaat cutten, tenzij je echt sub-10 gaat ofzo. Dat artikel heeft het zelfs over spieropbouw tijdens een kcal-tekort.

Dan ligt het gewoon aan jouw manier van cutten.

• #4.108
Dat wordt echt overschat, je komt echt niet zomaar in een katabole toestand terecht wanneer je gaat cutten, tenzij je echt sub-10 gaat ofzo. Dat artikel heeft het zelfs over spieropbouw tijdens een kcal-tekort.
Toch zal ik dat nooit gaan doen :o heb echt geen zin om weer 5 maanden te moeten cutten..

Dan ligt het gewoon aan jouw manier van cutten.

ik heb in mijn cut redelijk kracht behouden, sommige vlakken zelfs sterker geworden ;)

@DieNase @joostd @neet61 @RockOfAges @broken bat

Van victor mooren z'n website, om binnen joostd's logkader te blijven:

Hoe groter het calorie-overschot is, hoe meer spiermassa je kunt opbouwen (tot op een zekere hoogte). Hoe groter het calorietekort is, hoe meer de spiergroeipotentie afneemt.Hieronder zie je een tabel hoe dit er in de praktijk aan toe kan gaan. Met dank aan Menno Henselman z’n Bayesian PT Course voor de geraadpleegde referenties.8,9,10

Ik zit op werk dus het is allemaal wat vlugvlug enzo, maar here you go.
Leuk, zal er van weekend even naar kijken. Ben benieuwd wat het betekent als het 'effect op proteine balans' 600% daalt.

OK heel verhaal.... (sorry voor de Spam, Joost) ;)
Het is mij nog steeds onduidelijk waar het plaatje van Henselmans op gebaseerd is, of zelfs wat er op de Y-as staat. Daar moet je denk ik de buy-asian PT cursus voor aanschaffen.

Ik kon wel een aantal van de referenties die Mooren noemt, terugvinden. Zitten best interessante bevindingen bij:

Areta, José L., et al. "Reduced resting skeletal muscle protein synthesis is rescued by resistance exercise and protein ingestion following short-term energy deficit." American journal of physiol. Endocrinology and metabolism (306: E989-997 2014).
Myofibrillaire eiwit synthese is 27% verlaagd na 5 dagen energie tekort (cutten). Verhogen van training kan dit weer compenseren en en extra eiwitinname + training kan zelfs tot een verhoging van eiwitsynthese leiden. Maar de eiwitsynthese is het hoogst bij voldoende energie inname (geen cut dus) samen met extra eiwit + training.
Groep bestond uit 16 jonge personen (27 jr) die bekend met weerstand training waren (mannen gem. leg press 1RM van 300 kg, vrouwen 200 kg).

Demling RH1, DeSanti L. Effect of a hypocaloric diet, increased protein intake and resistance training on lean mass gains and fat mass loss in overweight police officers. Ann Nutr Metab. 2000;44(1):21-9.
Dikke politiemannen gaan 12 wk op dieet (A=alleen dieet B=dieet+training+caseine C=dieet+training+wei). Alle groepen verliezen vet, B het meest, LBM blijft gelijk in A, neemt toe in B en C, het meest in B. Het verbaast mij dat groep A geen LBM verliest tijdens de cut, maar uit het abstract is niet te halen hoe hun trainings nivo is, ik vermoed heel erg laag.

Garthe I, Raastad T, Refsnes PE, Koivisto A, Sundgot-Borgen J. Effect of two different weight-loss rates on body composition and strength and power-related performance in elite athletes. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2011 Apr;21(2):97-104.
Getrainde atleten krijgen een dieet dat 19% (SR) of 30% (FR) onder onderhoud ligt en beide groepen zijn gemiddeld 4.2 kg = 5.5% afgevallen. De FR groep bereikt dit na 5 weken en verliest 0.2% LBM, de SR groep na 8 wk en wint zelfs 2.1% LBM. De SR groep verliest het meeste vet (31% vs. 21%). Uit het abstract is niet te halen wat voor soort atleten dit waren, met een gewicht rond de 72 kg kunnen het niet de meest gespierde typjes zijn geweest. http://www.researchgate.net/publica...d_power-related_performance_in_elite_athletes => allerlei disciplines van waterski tot gymnastiek, 70% waren vrouwen. De meeste performance indicatoren (sprint, sprong, 1RM kracht) zijn niet verschillend tussen beide groepen. Benchpress ging wel meer vooruit in de SR dan de FR groep.

Interessante presentatie:
http://www.sportsnutritionsociety.org/ArchivePDFS/ArchivePDFS-318.pdf
DR. JACOB M. WILSON, RYAN P. LOWERY Fat Loss Strategies For Optimizing Body Composition
- Het verschil tussen een klein of groot calorie overschot tijdens training is alleen extra vet opbouw, geen verschil in LBM
- Een langzamer cut fase is meest gunstig voor vetverlies en LBM behoud (zie boven)
- Hoe lager het vet% wordt, hoe meer het lichaam spiermassa gaat opofferen tijdens het cutten = metabolisme vertragen
- Na een cut fase gaat het lichaam als eerste vet aanmaken, en geen LBM
- Een hoog eiwit of een ketogeen dieet kan een oplossing voor laatste probleem zijn

Ook:
http://suppversity.blogspot.nl/2014/03/where-protein-fails-protein-resistance.html
De boodschap hier is dat afvallen veroorzaakt dat spieren worden opgegeten, meer eiwit eten gaat dat niet tegen. Maar in combinatie met zwaar liften kan je spierverlies tijdens cut wel voorkomen.

Interessante presentatie:
http://www.sportsnutritionsociety.org/ArchivePDFS/ArchivePDFS-318.pdf
DR. JACOB M. WILSON, RYAN P. LOWERY Fat Loss Strategies For Optimizing Body Composition
- Het verschil tussen een klein of groot calorie overschot tijdens training is alleen extra vet opbouw, geen verschil in LBM
- Een langzamer cut fase is meest gunstig voor vetverlies en LBM behoud (zie boven)
- Hoe lager het vet% wordt, hoe meer het lichaam spiermassa gaat opofferen tijdens het cutten = metabolisme vertragen
- Na een cut fase gaat het lichaam als eerste vet aanmaken, en geen LBM
- Een hoog eiwit of een ketogeen dieet kan een oplossing voor laatste probleem zijn
Intresting...

Maar ja...keto...:sad:

• #4.112
thanks rene! mooi stukje!
Enige wat me verbaast dan is dat mijn eiwitten niet omhoog zijn gegaan nadat ik van cut naar bulk ben gegaan..

Ketogeen dieet is wel een tijd geleden besproken maar is niet gebruikelijk dat victor dit gebruikt omdat het voor de meeste mensen een te grote omslag is.

Zo beetje laat log maar ik heb nog een training van vrijdag en zaterdag liggen :)
Zaterdag me vriendin verrast met een weekendje weg in een vip suite en gisteren van 1 tot 8 op fright nights rondgelopen, me benen zijn gesloopt :o

Gewicht vanochtend: 73,3 (valt mee, had verwacht dat ik na dit weekend wel wat zou zijn aangekomen :o)
weightxreps
rood = reptarget niet gehaald.

Training A
1a Unilateral leg press

56x5
56x5

- nog wat high reps met minder gewicht, wat een faal opeens..

1b Standing dumbbell press
20x6 <- 1 rep te weinig, toch niet slecht.
14x5
14x5

1c Neutral grip chin-up
bw+11x8 <- 1 rep te weinig weer lol.
bw+11x6
bw+11x4
bw+11x5
bw+11x5

2a standing bayesian flyes
13,5x13
13,5x9
13,5x6
13,5x5

2b Unilateral liggende leg curl
26x8
26x8
26x8
26x8

2c one-arm rope push down
20x19
20x15

Training B
1a Hip extension

11,25x20
11,25x20
11,25x20
11,25x20

1b Bench press
64,5x10 moest uit me tenen komen, maar rep target gehaald :o
64,5x6
64,5x5
64,5x5

2a Pull-up
bw+10x7
bw+10x5
bw+10x5

2b High dumbbell row
32x14
32x11
32x10

2c calf raise machine
142x14
142x14
142x14
Heerlijk apparaat zeg.. striemen op me schouders :o

2d Unilateral cable side raise
12x12
12x10
12x8
12x8

3a Unilateral leg extension
43x12
43x13
43x10

3b Bayesian curl
22x11
22x8

Rating:
k03d3o.gif
k03d3o.gif
k03d3o.gif

Benchpress gaat opeens weer kut, net als legpress. voelen loodzwaar aan terwijl ik daar eerst weinig moeite mee had. woensdag ga ik naar de dokter om me rug te bespreken :(

Zonde van de rode cijfers... hoe lang sukkel je nu al wel niet met blessures?

• #4.114
That sucks bro :(

Kloten van al die blessures. Heb je verschillende doktoren en fysiotherapeuten geprobeerd? De eerste 3 fysio's die ik probeerde waren achteraf gezien allemaal prutsers. :o

Wordt het nou erger of beter sinds je KT doet?

• #4.119
Kloten van al die blessures. Heb je verschillende doktoren en fysiotherapeuten geprobeerd? De eerste 3 fysio's die ik probeerde waren achteraf gezien allemaal prutsers. :o
heb er al 3 of 4 gehad ja, waaronder dienase..

Wordt het nou erger of beter sinds je KT doet?
Lastig te zeggen imo, ik heb met trainen nauwelijks last, ik word de ene dag wakker met pijn in me schouder en de andere dag met nekklachten..

valt geen pijl op te trekken..

thanks rene! mooi stukje!
Enige wat me verbaast dan is dat mijn eiwitten niet omhoog zijn gegaan nadat ik van cut naar bulk ben gegaan..

Ketogeen dieet is wel een tijd geleden besproken maar is niet gebruikelijk dat victor dit gebruikt omdat het voor de meeste mensen een te grote omslag is.

Zo beetje laat log maar ik heb nog een training van vrijdag en zaterdag liggen :)
Zaterdag me vriendin verrast met een weekendje weg in een vip suite en gisteren van 1 tot 8 op fright nights rondgelopen, me benen zijn gesloopt :o

Als ik nog een keer ga cutten ga ik daarna wel proberen als eerste mijn eiwit en vet omhoog te doen. Allereerst verzadigt dat beter en ik geloof er ook wel in dat mijn lichaamsvet weer snel omhoog is gegaan door veel KH te eten. Ketogeen is wel een beetje extreem ja, dat ga je niet lang volhouden ;)

Leuk weekend gehad dus?

Jammer toch van je blessures waar maar geen vooruitgang in zit :(

Terug
Naar boven