MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.301
Ben heel benieuwd kerel, blijf je volgen! :)

thanks!

Klote man, sterkte. Is dus naar aanleiding van je rugklachten?

Jep.. grote spieren niks mis mee, maar draait vooral om de kleine spiertjes die zeg maar alles moet controleren enz.

Gaar man 8 weken niks doen, kan je ook niet gaan zwemmen oid? Dat je tenminste nog iets doet van sport?

Naja zwemmen is niet belastend imo.. ik ga nog het een en ander navragen, of ik toch niet bepaalde zaken wel mag doen. het is uiteindelijk de bedoeling om alle spieren te trainen en te optimaliseren maar het begint klein.

kut dat je 8 weken niets kan, maar beter nu 8 weken niets dan nooit meer.

wacht is dit even basmca die dit zegt.

jep zwaar klote, maar zoals iedereen al zegt is het wel het beste.. training van vanochtend stelde nog niet echt heel veel voor maar merk het wel meteen in me rug tbh, 4x per week erbij trainen gaat niet veel goeds doen voor me herstel.

8 weken niet liften zou ik toch wel flink depressief van worden moet ik zeggen. succes met je revalidatie

welkom in mijn leven.

• #4.302
kleine update, probeer me gewicht ongeveer steady te houden op 2300 kcals, wat aardig schijnt te lukken.
Training bij revalidatiecentrum was in het begin veel te makkelijk, gelukkig word het nu al wat moeilijker en me therapeut heeft gezegd dat als het heel goed gaat ik mss binnen een maand al 1 training per maand mag oppakken.

Krijg naast de 3 uur training ook nog 2 uur workshops per week, moet zeggen dat het heel leerzaam is. begin ook steeds beter te snappen waarom ik rugklachten had.

Klinkt positief!

Klinkt inderdaad positief, je hebt er in ieder geval echt wat aan. Handig ook die workshops, lijkt me dat het erg leerzaam is: kennis die je kan gebruiken om klachten in de toekomst voortijdig te herkennen en waar mogelijk te voorkomen :).

ik ben ook benieuwd....

• #4.307

jep!

Klinkt inderdaad positief, je hebt er in ieder geval echt wat aan. Handig ook die workshops, lijkt me dat het erg leerzaam is: kennis die je kan gebruiken om klachten in de toekomst voortijdig te herkennen en waar mogelijk te voorkomen :).

in een nutshell dan.. kleine spiertjes die als een soort spinnenweb rondom je ruggengraat lopen die de krachten netjes verdelen over je ruggenwervels en daarnaast er ook voor zorgen dat je kan bewegen. met mensen met chronische rugpijn is het vaak die kleine spiertjes die niet goed meer functioneren, of zelfs helemaal niet werken. kracht word niet goed meer verdeeld over je wervels en je kan door simpele bewegingen als bukken etc al pijn krijgen. Daarnaast ook het hele pijn systeem uitgelegd gekregen wat ook wel redelijk ophelderend was. vaak hebben mensen die pijn hebben ook slaap problemen, wat er voor zorgt dat je lichaam niet goed hersteld en het dus alleen erger word. krijg binnenkort de workshops ook per mail :D

Is bij mij duidelijk van slag.. oefeningen op een bosu bal waren echt een hel kwa balans :o

Hmm klinkt interessant. Goed dat je nu lig weet wat de pijntjes veroorzaakt, kun je er heel effectief acties op ondernemen!

Hopelijk kun je er nu echt aan gaan werken..wat zijn de prognoses?

Het klinkt alsof de multifidus spiertjes het zijn. Ben benieuwd welke oefeningen je krijgt om die aan te pakken. Ik hoop dat dat het is, en dat het helpt, want je bent nu al erg lang aan het tobben :(

• #4.311
Hmm klinkt interessant. Goed dat je nu lig weet wat de pijntjes veroorzaakt, kun je er heel effectief acties op ondernemen!

Als ik er vanaf wil dan zal ik inderdaad zelf actie moeten nemen.

Hopelijk kun je er nu echt aan gaan werken..wat zijn de prognoses?
lichaam weer goed laten functioneren, chronische pijn is lastig omdat het erin sluipt, je normale bewegingen worden gecompenseerd en worden langzaam aan een gewoonte, bijvoorbeeld je houding.

2lnu34l.jpg

VOORDAT mijn pijn weggaat zal ik dus eerst alles moeten aanpakken, van slaap tot houding en zorgen dat ik uitgerust ben zodat me lichaam kan herstellen.

Het klinkt alsof de multifidus spiertjes het zijn. Ben benieuwd welke oefeningen je krijgt om die aan te pakken. Ik hoop dat dat het is, en dat het helpt, want je bent nu al erg lang aan het tobben :(

Exact!

Vooral stabileitsoefeningen in het begin, zorgen dat die multifidus spiertjes hun werk weer doen en daarna overige grote spieren erbij betrekken. focus ligt nu vooral op het aanspannen van het interne spiercorset en bekkenbodemspier.

Pff..ziet er aardig uit als een visieuze cirkel..

Van wat heb jij dan zoveel stress?

Interessant:
[Link niet meer beschikbaar]

• #4.318
om eerlijk te zijn kon ik die spier niet voelen aanspannen bij mij. Het is blijkbaar een heel onbewuste spier :(
maar de uitleg klinkt wel aanemelijk.

• #4.320
om eerlijk te zijn kon ik die spier niet voelen aanspannen bij mij. Het is blijkbaar een heel onbewuste spier :(
maar de uitleg klinkt wel aanemelijk.

bij je heup wat naar binnen, dan je navel wat naar binnen trekken en je "zaakje" optrekken ;) die spier zelf kan je volgens mij ook niet voelen.. maar de aanspanning, daar gaat het om.

Terug
Naar boven