MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.381
Ach het gaat altijd sneller om terug op oud niveau te komen, dan om het voor het eerst te behalen.
Iets met myonuclei die afgegeven worden aan je spiercellen en het maximaal haalbare eiwitsynthese verhogen :).
Die myonuclei blijven een 10-15 jaar na sporten nog steeds beschikbaar.

http://nutsci.org/2010/08/23/muscle-memory-its-in-the-myonuclei/

Daarom is een bulk op veel hoger % tijdens een her-opbouw een stuk gewenster/effectiever dan wanneer je het voor het eerst doet. Je moet (uit ervaring!) niet onderschatten hoe fuarking hard je weer vooruit gaat en terug op oud niveau zit en hoe goed de overschot-kcal gebruikt worden door spiergeheugen.

Anders weet @harpep er misschien nog wel iets vanaf.

Ik heb inderdaad ook uit verschillende onderzoeken gelezen dat je op een hoger vetpercentage makkelijker spier aanmaakt.. maar dat is mijn doelstelling niet, zeker niet met al die vakanties op de loer :o

Ik heb inderdaad ook uit verschillende onderzoeken gelezen dat je op een hoger vetpercentage makkelijker spier aanmaakt.. maar dat is mijn doelstelling niet, zeker niet met al die vakanties op de loer :o

Ik bedoelde meer van.. dat er vanwege je verhoogde eiwitsynthese, meer kcal gebruikt worden voor opbouw dan wanneer je al die extra myonuclei niet had. Dus dat je meer kan eten zonder dat die extra kcal omgezet worden in vet :D. (niet geschoten is altijd mis?)

• #4.383
niemand trouwens opmerkingen op mijn vorm, valt me tegen :o

Als je per sé wilt dat er over je vorm gezeken moet worden.. Dan vuur ik wel het eerste schot ;).
Ontzettend miereneukerig: maar volgens mij zit je nèèèèèt niet op parallel?

Djeesj, niet iedereen is 24 uur online op een werk dag he :(
Vorm van de buik ziet er prima uit, dus hou je een beetje in op vakantie, dat zou anders zonde van alle inspanning van het cutten zijn.
Bij squat zie ik een kleine anterior pelvic tilt, heb ik zelf ook last van. Meer buikspieren spannen en zaakje naar voren duwen bij het staan dat helpt. De lifts zien er goed uit voor zover ik er verstand van heb. Je weet dat je iets dieper kan met squat natuurlijk....

• #4.386
Als je per sé wilt dat er over je vorm gezeken moet worden.. Dan vuur ik wel het eerste schot ;).
Ontzettend miereneukerig: maar volgens mij zit je nèèèèèt niet op parallel?
ghehe, dieper dan dit kan ik atm niet, dan slaat de buttwink toe, wat opzich geen enorm drama is maar in mijn geval een beetje gevaarlijk.

• #4.388
Djeesj, niet iedereen is 24 uur online op een werk dag he :(
Vorm van de buik ziet er prima uit, dus hou je een beetje in op vakantie, dat zou anders zonde van alle inspanning van het cutten zijn.
Bij squat zie ik een kleine anterior pelvic tilt, heb ik zelf ook last van. Meer buikspieren spannen en zaakje naar voren duwen bij het staan dat helpt. De lifts zien er goed uit voor zover ik er verstand van heb. Je weet dat je iets dieper kan met squat natuurlijk....
zie bovenstaand :P

Ohio? Niceee. Goed vooruitzicht my man

ekte goeie boze blik tijdens deadlift, I r8 8/8

Ha ha, die boze blik wat Vin zegt klopt wel :)
Hoe vind je trouwens zelf dat het gaat, het doel was natuurlijk de rugspieren en zo beter te gebruiken en pijnloos te liften, en ook er iedere week een paar kilo op te doen.

• #4.393
eerst maar weer eens een ritme krijgen enzo

agree

Ha ha, die boze blik wat Vin zegt klopt wel :)
Hoe vind je trouwens zelf dat het gaat, het doel was natuurlijk de rugspieren en zo beter te gebruiken en pijnloos te liften, en ook er iedere week een paar kilo op te doen.

Focus! :P het is een hele tijd pijnloos goed gegaan, net voor mijn vakantie kreeg ik een terugval, ben nu weer omhoog aan het krabbelen, wel weer last van hyperventilatie..

Gewichten gisteren:

75kg 3x10 squat, 80kg 3x8 deadlift, 3x10 35kg ohp.

Netjes :) Nooit last van terugval in reps bij je 2e en 3e set trouwens?

Goed bezig hang in there bro!

Huh, hyperventilatie? Dat is zwaar ruk.. Als ik het begrijp daar al langer last van? Hopelijk weet je waar het door getriggerd wordt?

Netjes dan als het grotendeels weer pijnloos is.
Wat hyperventilatie? Slechte conditie of soort paniek aanval?

• #4.398
Netjes :) Nooit last van terugval in reps bij je 2e en 3e set trouwens?
jawel, maar ik noteer eigenlijk altijd alleen de eerste repout.. rest is minder belangrijk imo.. progressie gaat op basis van 1ste set.

Goed bezig hang in there bro!
:thumbs:

Huh, hyperventilatie? Dat is zwaar ruk.. Als ik het begrijp daar al langer last van? Hopelijk weet je waar het door getriggerd wordt?

Netjes dan als het grotendeels weer pijnloos is.
Wat hyperventilatie? Slechte conditie of soort paniek aanval?

Heb dit al vaker gehad.. denk dat het komt door stress oid. het is meer lucht TEVEEL dan lucht TEWEINIG in mijn geval.

Oke dan :P. Dus je schrijft 3x10, maar in werkelijkheid doe je minder reps?

Terug
Naar boven