Fitness Seller

Joost goes true natty recomp

• Topic Starter Topic Starter
ZOu ze niet in plaats van gaan doen. Kan ze beter erbij gaan doen ter ondersteuning.
2 schijfs will do.

ZOu ze niet in plaats van gaan doen. Kan ze beter erbij gaan doen ter ondersteuning.
2 schijfs will do.

dan moet denk heel me rug schema op de schop, omdat me schema anders wel heel groot word.

kheb nu:

Deadlift
Pullups
vbar pulldown
db row
cable row

zou dan nog block pulls bijkomen.

Verplaats doodtil naar benendag?

Ja. Gewoon eerst je squats doen. Kan je daarna deadlifts miss wat minder.
Maar bij rugdag starten op de blockpulls om alsnog je deadlift ten goede te komen.

oke top! block pulls gaan doen ipv deadlift dus?

gewoon twee schijven op elkaar als block?

Beide blijven doen idd ;)

Je moet het wat aankijken waar de barbell ligt ;) Ongeveer midden schenen wil je hebben. Niet net onder
de knie ofzo. Dan word het te hoog.

En kan idd bij benen. Of gewoon bij je rug. Je doet 2 rows & 2 pulls. Je kan dat wisselen van week tot
week door bv 1 de ene week te doen, de andere de andere week. Zo heb je weer wat tijd voor je blockpulls

zie persoonlijk het voordeel niet van block pulls tov extensions bij de verbetering van de deadlift. het gaat er om dat je primair je onderrug versterkt; core, hams en andere groepen pak je met dl al. zoals aangegeven dien je daarom ook je compounds te blijven doen. het enige waar het bij de dl aan schort is een gebrek aan kracht uit de onderrug.

ik ben er uiteraard van overtuigd dat een oefening die ziet op het verbeteren van primair de onder rug, zoals dat het geval is bij block pulls, ook een toename van kracht zal veroorzaken. ik ben er echter niet van overtuigd dat de block pull een betere oefening dan de back extension is. sterker nog, mijns inziens leent de back extension zich beter voor de versterking van de onderrug omdat het minder een compound oefening is. zoals aangegeven worden de secundaire spieren al bij dl gebruikt. dit dient het volgende doel; back extension is tov de block pull een minder groter compound oefening, meer gewicht kan gebruikt worden door de onder rug an sich, omdat het niet verdeeld hoeft te worden over meerdere vlakken (wet van archimedes)
kortom: primaire versterking van je onderrug.

desalniettemin zal het er vooral om draaien wat je leuker vindt om te doen. mijn persoonlijke voorkeur zou ook uit gaan naar block pulls in dat opzicht, maar vind het allerminst de best oefening te noemen. vind het alleen kwalijk dat wanneer er een bepaald voorstel wordt gedaan dit teniet word gedaan door deze of genen met verder geen enkele vermelding of uitleg.

Your target muscle during the hyperextension is the erector spinae, sometimes referred to as the extensors, which lie along the vertebrae of the spine. The muscles support good posture and help you move the spine as you hinge at the hips, twist or bend side to side. Poor strength in the erector spinae can lead to back pain or strain, especially if you have overdeveloped abdominal muscles.

urthermore, deadlifting will strengthen the entire back and its surrounding muscles, making this lift great for rehabilitative, and preventative, purposes. In fact, the deadlift is the most effective exercise for building the core strength that supports all other major muscle groups.

Core strength (core pertaining to the central muscles of the body; lower back, glutes and the abdominal region) is a very important health component, in that it supports the body in almost every movement and position, and the deadlift is the key core strength building movement.

Laatst bewerkt:
Mooi betoog Michelle maar waarom zou je enkel je onderrug gaan trainen met extensions, als je net zo goed de hele
meuk kan trainen met blockpulls. Misschien zijn het niet enkel de onderrug wat zwak is, maar ook de secundaire
spieren. Nou, mooi dan. Krijg je een sterke onderrug en DL je nog geen 5kg doordat de rest weer achter loopt.

omdat meneer joost aangaf dat zn onderrug relatief zwak was
xx laura

Heb tijdje geleden een rugtest laten doen, zal vnv het rapport even inscannen als ik het niet vergeet.

weet nu niet of ik blockpulls of hyperextensions moet gaan doen vnv, ik laat het volk besluitendan maar ;)

Ben het deels met je eens hoor Louise Molenaar,
maar een compound is superieur aan isolatie voor het versterken van oefeningen. Als ik mijn benchpress wil versterken ga ik toch ook geen flyes doen omdat die de chest target?
Dan ga je naast je benchpress ook floorpressen, CGBP of boardpressen.

• Like
Waarderingen: LM
Ben het deels met je eens hoor Louise Molenaar,
maar een compound is superieur aan isolatie voor het versterken van oefeningen. Als ik mijn benchpress wil versterken ga ik toch ook geen flyes doen omdat die de chest target?
Dan ga je naast je benchpress ook floorpressen, CGBP of boardpressen.

Hallelujah praise the lord !

LeonM = LM : mind is blown

Omdat je een dikke powerliftert bent. :(

Terug
Naar boven