MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou hem zo aanraden:
7:15: Havermout + whey
10:00:2 volkoren Boterham met pindakaas + appel
12:30: rijst met kip
15:00: rijst met kip/tonijn Banaan
18:00: avondeten rond de 600 kcals
20:00: Havermout + whey + banaa (post workout)
23:30: Kwark met WF pancake syrup en vaak zit er tussendoor nog wat eten als ik me niet kan inhouden :o

Op deze manier heb je gelijk verdeeld 6 maaltijden met carbs per dag wat je insuline levels mooi stabiel houdt.
Remember, een stabiele insuline level is high importante :)

Ik heb ook de tijden lichtjes aangepast van je maaltijden zodat je wat ongeveer om de 2,5 a 3uur een maaltijd heb.

Verdeel de porties carbs (dus havermout en rijst) zo gelijk mogelijk. Stem je porties carbs zo af dat je in totaal ongeveer 2800kcal hebt (als dit te weinig is verhoog je je carbs zodat je bijv 3000kcal hebt)

Drink geen kcal houdende dranken. (los van melk)

Eet geen extra noten etc. Je zit met dit dieet high in carbs, van extra vetten zal je kcal snel te hoog van worden en zal je snel wat hoger in vet% kunnen gaan staan.

Dit is niet DE manier, want er zijn zoveel manieren naar succes. Dit is enkel hoe ik het zou aanraden/zelf zou doen :)

Thanks voor je bijdrage! kan niet garanderen dat ik het binnen een week aangepast heb, maar ga zeker over een nieuw voedingschema nadenken!

jaja, eerst maar is bakjes in gaan slaan dan, heb nu al crisis :roflol:

Thanks voor je bijdrage! kan niet garanderen dat ik het binnen een week aangepast heb, maar ga zeker over een nieuw voedingschema nadenken!

Haha je hoeft niets te garanderen hoor. Je zou t eventueel in een overweging kunnen meenemen :)

Persoonlijk vind ik het t beste werken als je de hele dag door constante voeding binnen krijgt. All day the same.
Dus niet sochtends, veel carbs, savonds ineens niet, maar dan weer veel vetten etc etc.

Als je lichaam oren had moet je je lichaam 1 ding vertellen, niet de hele dag door weer iets anders :D

Haha je hoeft niets te garanderen hoor. Je zou t eventueel in een overweging kunnen meenemen :)

Persoonlijk vind ik het t beste werken als je de hele dag door constante voeding binnen krijgt. All day the same.
Dus niet sochtends, veel carbs, savonds ineens niet, maar dan weer veel vetten etc etc.

Als je lichaam oren had moet je je lichaam 1 ding vertellen, niet de hele dag door weer iets anders :D

klinkt logisch, heb nu smiddags ook nog wel wat carb cravings :o

Blijf wel goed je vet monitoren zodat je niet ineens vet wordt zonder dat je het door hebt, en je kan bijsturen in je kcal inname.

Eiwit kan net zo'n sterke insuline respons geven als carbs (zelfs sterker soms), en je bloedsuiker wordt redelijk strak gereguleerd mbv je voedsel en glycogeen uit je lever en spieren. Zolang je je carbs maar binnenkrijgt aan het eind van de dag zou ik me niet te druk maken over wanneer je dat doet.

Eiwit kan net zo'n sterke insuline respons geven als carbs (zelfs sterker soms), en je bloedsuiker wordt redelijk strak gereguleerd mbv je voedsel en glycogeen uit je lever en spieren. Zolang je je carbs maar binnenkrijgt aan het eind van de dag zou ik me niet te druk maken over wanneer je dat doet.
Dit dus , niet te ingewikkeld maken

Eiwitten "kunnen" net zo een sterke respons geven. Kunnen...

Ja bloedsuiker spiegel wordt inderdaad goed gereguleerd door je opgeslagen glycogeen.
Maar wat jij insinueer is dat je net zo goed bij je ontbijt 400gr carbs kan eten, want het wordt toch opgeslagen....

Te hoog glucogeen voorraad zorgt voor vet opslag...

En dan wil je je eiwitten als tool gebruiken om insuline aan te maken?
(insuline wat nodig is voor de synthese van eiwitten in je spieren)

Trust me, op papier zou je missch het verschil niet perce zien. Maar de meeste wedstrijd jongens waaronder ik verdelen het allemaal netjes en behalen er echt betere results mee :)

Het zijn meestal het de CIOS studenten en personal trainers (met gemmideld fysiek) die dit soort dingen proberen duidelijk te maken op de sportschool, omdat het in hun boeken stond. En als je in 8 weken van de 12bf naar de 5%bf dropt voor je wedstrijd vragen ze hoe je dat doet, maar als je het uitlegt zeggen ze dat het allemaal niet klopt.
Praktijk is koning wat BB betreft. Niet boeken. Echter heerst hier op DBB (waar niemand elkaar fysiek ziet) een cultuur waar de "slimste op papier" ook de wijste is. :)

Als ik de mensen die ik begeleid hun voeding niet goed laat verdelen kunnen ze al snel 500kcal per dag minder eten (om niet aan vet aan te komen)

Maar zoals ik al zei, het is een oneindige discussie en er is niet 1 weg naar succes. :)

Je zou zelf allemaal een keer kunnen proberen

Laatst bewerkt:
Carbs die opgeslagen worden worden later toch weer gebruikt , dus denk ik idd dat je gwn 400 carb bij ontbijt kan eten ;)

Ja bloedsuiker spiegel wordt inderdaad goed gereguleerd door je opgeslagen glycogeen.
Maar wat jij insinueer is dat je net zo goed bij je ontbijt 400gr carbs kan eten, want het wordt toch opgeslagen....

Trust me, op papier zou je missch het verschil niet perce zien. Maar de meeste wedstrijd jongens waaronder ik verdelen het allemaal netjes en behalen er echt betere results mee :)

Het zijn meestal het de CIOS studenten en personal trainers (met gemmideld fysiek) die dit soort dingen proberen duidelijk te maken op de sportschool, omdat het in hun boeken stond. En als je in 8 weken van de 12bf naar de 5%bf dropt voor je wedstrijd vragen ze hoe je dat doet, maar als je het uitlegt zeggen ze dat het allemaal niet klopt.
Praktijk is koning wat BB betreft. Niet boeken. Echter heerst hier op DBB (waar niemand elkaar fysiek ziet) een cultuur waar de "slimste op papier" ook de wijste is. :)

Als ik de mensen die ik begeleid hun voeding niet goed laat verdelen kunnen ze al snel 500kcal per dag minder eten (om niet aan vet aan te komen)

Maar zoals ik al zei, het is een oneindige discussie en er is niet 1 weg naar succes. :)

Heb je misschien een Nederlandstalige bron waar dit allemaal uitgelegd wordt ?
Lijkt me wel interessant om er me eens in te verdiepen.

Het zijn meestal het de CIOS studenten en personal trainers (met gemmideld fysiek) die dit soort dingen proberen duidelijk te maken op de sportschool, omdat het in hun boeken stond. En als je in 8 weken van de 12bf naar de 5bf dropt voor je wedstrijd vragen ze hoe je dat doet, maar als je het uitlegt zeggen ze dat het allemaal niet klopt.

Het klopt dat als de glycogeenvoorraden in je lever en spieren vol zitten dat glucose omgezet gaat worden in vet, als het niet als brandstof nodig is op dat moment. Tot zo ver ben ik het met je eens.

Je lichaam werkt in pieken en dalen van catabolisme en anabolisme, niet 1 rechte lijn. Direct na een maaltijd zal je anabool zijn en wordt de maaltijd verwerkt en opgeslagen. Zodra er energie verbruikt moet worden (catabolisme) kan het opgeslagen glycogeen en vet weer gebruikt worden als brandstof. In rust verbruik je vooral vet, bij korte heftige inspanning glycogeen en bij duursport weer vet. In extreme gevallen ook eiwit, maar dat komt weinig voor.

Het is niet perse ideaal om al je carbs in 1 keer te eten (al is het best mogelijk, zolang je de rest van de dag genoeg kcal eet zullen je glycogeenvoorraden redelijk vol blijven), je glycogeen voorraden kunnen maar zoveel hebben, dus pre- en postworkout genoeg carbs binnenkrijgen om je glycogeenvoorraden (aan) te vullen is verstandig, de rest van de dag kan je naar voorkeur invullen.

Zolang je aan het eind van de dag een negatieve energie balans hebt val je af, is die balans positief kom je aan. Of je dat tekort/overschot met kip/rijst/brocolli of met een gevarieerd dieet creeert maakt niet uit. Een gevarieerd dieet is waarschijnlijk zelfs gezonder.

Ik ben zelf fan van wetenschappelijk onderbouwde technieken, met keihard trainen.

leef de echte lefen

Wat je zegt klopt als een bus. Echter is er in het geval wat jij beschrijft (negatief of positief energiebalans aan eind van de dag) geen verklaring voor het feit dat het lichaam zich aanpast, en als je een langere periode minder gaat eten, je lichaam zich daarop aan gaat passen en je uiteindelijke "onderhoud" in 1 keer stukken lager ligt dan daarvoor.

Mijn vrouw zat vroeger bijv op 1500kcal en bleef daar steady op vet. Met het dieet wat ik voor haar wedstrijd heb gemaakt eet ze nu rond de 2500kcal en valt ze af ten opzichte van vroeger...

Wetenschap zegt een hoop, maar maakt het voor de praktijk in veel gevallen allemaal te ingewikkeld.

Het is bijvoorbeeld heel interessant hoe om te kijken hoe bepaalde pro's hun voeding benaderen, en dan de wetenschap ernaast te leggen.

Eindeloze onderwerpen zijn het altijd :)

Maar wel leuk om zo nu en dan over te discuseren

ik snap er geen klote van daarom ben ik wss dik

luister maar naar hun Joost

Wat je zegt klopt als een bus. Echter is er in het geval wat jij beschrijft (negatief of positief energiebalans aan eind van de dag) geen verklaring voor het feit dat het lichaam zich aanpast, en als je een langere periode minder gaat eten, je lichaam zich daarop aan gaat passen en je uiteindelijke "onderhoud" in 1 keer stukken lager ligt dan daarvoor.

Mijn vrouw zat vroeger bijv op 1500kcal en bleef daar steady op vet. Met het dieet wat ik voor haar wedstrijd heb gemaakt eet ze nu rond de 2500kcal en valt ze af ten opzichte van vroeger...

Wetenschap zegt een hoop, maar maakt het voor de praktijk in veel gevallen allemaal te ingewikkeld.

Het is bijvoorbeeld heel interessant hoe om te kijken hoe bepaalde pro's hun voeding benaderen, en dan de wetenschap ernaast te leggen.

Eindeloze onderwerpen zijn het altijd :)

Maar wel leuk om zo nu en dan over te discuseren

True, metabolic adaption/damage is nog niet heel erg goed onderzocht maar studies tot nu toe geven dacht ik aanpassingen van max 500kcal aan. Dat, plus meer gaan bewegen (gokje, lijkt me logisch tijdens een prep) kan best verklaren waarom ze nu meer kcal kan eten zonder aan te komen.

Wat je zegt klopt als een bus. Echter is er in het geval wat jij beschrijft (negatief of positief energiebalans aan eind van de dag) geen verklaring voor het feit dat het lichaam zich aanpast, en als je een langere periode minder gaat eten, je lichaam zich daarop aan gaat passen en je uiteindelijke "onderhoud" in 1 keer stukken lager ligt dan daarvoor. Mijn vrouw zat vroeger bijv op 1500kcal en bleef daar steady op vet. Met het dieet wat ik voor haar wedstrijd heb gemaakt eet ze nu rond de 2500kcal en valt ze af ten opzichte van vroeger... Wetenschap zegt een hoop, maar maakt het voor de praktijk in veel gevallen allemaal te ingewikkeld. Het is bijvoorbeeld heel interessant hoe om te kijken hoe bepaalde pro's hun voeding benaderen, en dan de wetenschap ernaast te leggen. Eindeloze onderwerpen zijn het altijd :) Maar wel leuk om zo nu en dan over te discuseren
wat je zegt kan kloppen over dat aanpassen dat weet ik niet , maar je hebt het hier wel over pro"s eh ;)

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

Het klopt dat als de glycogeenvoorraden in je lever en spieren vol zitten dat glucose omgezet gaat worden in vet, als het niet als brandstof nodig is op dat moment. Tot zo ver ben ik het met je eens. Je lichaam werkt in pieken en dalen van catabolisme en anabolisme, niet 1 rechte lijn. Direct na een maaltijd zal je anabool zijn en wordt de maaltijd verwerkt en opgeslagen. Zodra er energie verbruikt moet worden (catabolisme) kan het opgeslagen glycogeen en vet weer gebruikt worden als brandstof. In rust verbruik je vooral vet, bij korte heftige inspanning glycogeen en bij duursport weer vet. In extreme gevallen ook eiwit, maar dat komt weinig voor. Het is niet perse ideaal om al je carbs in 1 keer te eten (al is het best mogelijk, zolang je de rest van de dag genoeg kcal eet zullen je glycogeenvoorraden redelijk vol blijven), je glycogeen voorraden kunnen maar zoveel hebben, dus pre- en postworkout genoeg carbs binnenkrijgen om je glycogeenvoorraden (aan) te vullen is verstandig, de rest van de dag kan je naar voorkeur invullen. Zolang je aan het eind van de dag een negatieve energie balans hebt val je af, is die balans positief kom je aan. Of je dat tekort/overschot met kip/rijst/brocolli of met een gevarieerd dieet creeert maakt niet uit. Een gevarieerd dieet is waarschijnlijk zelfs gezonder. Ik ben zelf fan van wetenschappelijk onderbouwde technieken, met keihard trainen.
dit bedoelde ik idd :D

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

ik snap er geen klote van daarom ben ik wss dik luister maar naar hun Joost
de leve toch

Terug
Naar boven