- Waardering
- 20.544
- Lengte
- 1m91
- Massa
- 120kg
- Vetpercentage
- 50%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik blijf van mening dat de assistance je main lifts moeten assisteren zoals de naam al aangeeft.
Ik blijf van mening dat de assistance je main lifts moeten assisteren zoals de naam al aangeeft.
Maar enkel als je PL gericht lift, right?
Als iemand bodybuild doeleinden heeft dan verschuift de betekenis van assistance opeens een hoop.
Dan is assistance van de compounds, om de door compounds insufficiënt gestimuleerde spiergroepen extra aandacht te geven.
Zo heb ik ook curls in mijn schema omdat ze al moeilijk groeien en chins/rows niet afdoende stimulatie geven en progressief overloaden ook lastig is voor je biceps, zonder isolatie.
Dus dan blijft de vraag:
- Wil joost zijn assistance gericht hebben op het assisteren van de main lifts
- Wil joost zijn assistance gericht hebben op het esthetisch uitbalanceren van zijn lichaam
Daarmee kan je denk ik vrij definitief een antwoord geven.
maar wil tegelijk ook me benchpress hoog zien te krijgen..En zo verschillen de meningen van een PLer en BBer.
Voor proportioneel bouwen en een goede borst / lange triceps head, zou het echt overkill zijn om 5x10 OHP/531 OHP/5x10 CGBP/531 BP te doen en dan nog eens extra presses.
Maar de primary ohp/bp met als assistance een press en wat dips is meer dan genoeg voor triceps/borst. Eventueel nog een tricep extension omdat het kan maar echt nodig is het wrs niet. Ik doe nooit flyes/crossovers en mijn borst is een van m'n betere spiergroepen dus daar baseer ik het voornamelijk op, misschien dat dat bij jullie anders is.Dan gaat dat ten koste van een van je drie tricepskoppen en je zult verhoudingerwijs hele grote voorkant schouders ontwikkelen waarbij je borst en mid/achterkant schouder gaan achterlopen.
Sowieso komen je rear delts echt wel mee met al die pullups (en rows!) per week en zijkant pak je goed mee met ohp. Eventueel kan je dan nog facepulls doen als zijkant schouders wat achter blijven. Maar voor echte kracht-asssistance ben ik het er dan weer wel mee eens, dat het betere carryover heeft.
Maar JoostD logged in de BB sectie, niet de PL.
Of ben je van mening dat 50 reps CGBP en 50 reps OHP niet voldoende press assistance is?
de onderstemaar wil tegelijk ook me benchpress hoog zien te krijgen..

Heb het nergens over extra pressesMaar de primary ohp/bp met als assistance een press en wat dips is meer dan genoeg voor triceps/borst. Eventueel nog een tricep extension omdat het kan maar echt nodig is het wrs niet. Ik doe nooit flyes/crossovers en mijn borst is een van m'n betere spiergroepen dus daar baseer ik het voornamelijk op, misschien dat dat bij jullie anders is.
No offence, maar dit is echt onzinSowieso komen je rear delts echt wel mee met al die pullups (en rows!) per week en zijkant pak je goed mee met ohp. Eventueel kan je dan nog facepulls doen als zijkant schouders wat achter blijven.
Eventueel nog wat dips aangezien dat is een van de beste anterior chain oefeningen die er is en het zonde zou zijn daar geen gebruik van te maken.
Waarom deed je ohp op vrijdag?
En zoals ik zei, dan zou ik als je graag flyes/crossovers wilt doen, doe die dan aan het einde doen zodat het niet ten koste gaan van je press kracht.
gewoon geen dips doen als je ze niet comfortabel/veilig kunt doen
is geen onvervangbare oefening
volume op een random tricep heavy isolatie
en wat betreft borst is de hypertrofie die je gaat induceren in je borst dmv dips toch al minimaal, maar daar kan je wat flyes/(decline) presses voor in de plaats doen eventueel