MuscleMeat

Joost goes true natty recomp

Want? tis niet alsof ik stil heb gezeten ofso :o

jup

True story,

freestyle it is, heb wendler nu anderhalve maand uitgeprobeerd met de conclusie dat het niks voor mij is.

Ik ben een van de weinige in mijn omgeving (lees: sportschool) die echt met een schema heeft getraind. en toch zijn er heel wat gasten die stukken groter zijn dan mij die even lang trainen (inb4 genetics of AAS).

Ik ga waarschijnlijk een soort van freestyle split doen, waarin ik ga proberen zoveel mogelijk af te wisselen.

Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat zijn doelen zijn, en als je die haalt, prima. Als je die niet haalt of blessures oploopt dat moet je even stapje terugdoen en kijken wat er aan de hand is en bijstellen.

---------- Toegevoegd om 23:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:43 ----------

Maakt niet uit hoor! Hoop voor je dat jij ook nog eens de weg naar wijsheid vindt ;)

Ken jij die weg??
Geef is een kleine hint dan.... :D

freestyle it is, heb wendler nu anderhalve maand uitgeprobeerd met de conclusie dat het niks voor mij is.

Ik ben een van de weinige in mijn omgeving (lees: sportschool) die echt met een schema heeft getraind. en toch zijn er heel wat gasten die stukken groter zijn dan mij die even lang trainen (inb4 genetics of AAS).

Ik ga waarschijnlijk een soort van freestyle split doen, waarin ik ga proberen zoveel mogelijk af te wisselen.

jeremiah_johnson_nodding-Robert-Redford.gif

Zit laatste week een beetje in een dubio of wendler wel echt voor mij aangewezen is, en waarom ik niet gewoon ouderwets freestyle ga trainen.
Waarom niet gewoon wel Wendler als basis qua mainlift en daarom heen splitten of UB/LB.

Freestyle zorgt er IMO voor dat je niet progressief overload en steeds maar een beetje hetzelfde doet of zelfs gaat pompen..
Tja..ik denk dat je met die in b4 toch een belangrijk puntje aan snijdt..

In mijn optiek komen ekte gains namelijk hier vandaan:

0) Genetics
1) AAS
2) Voeding
3) Training
4) Rust

In b4: AAS met slechte voeding comments of niet trainen en AAS comments..etc etc.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.427
Ik heb in mn eerst trainingsjaar ook left and right mensen die als mongols trainde en zich 3x per week klem zopen mijn bench max zien reppen als warmup, deal with it.

You are not special. You're not a beautiful and unique snowflake. Voor jou gelden dezelfde trainingsprincipes als voor anderen.

Als je op een one size fits all cookie cutter schema zoals dit geen fatsoenlijke progressie maakt dan ligt dat niet aan je programming.
Wie zegt dat ik geen progressie maakte ???

Freestyle split? Ga gewoon een fullbody of upper/lower doen met geplande progressive overload...

mogelijk.

Wat ik nu doe bevalt me ook wel prima!
1. Borst/rug
2. Schouders/armen
3. Benen
Repeat

Hij heeft al last van zn triceps aanhechtingen :roflol:

Dit idd, waarschijnlijk ook de rede dat ik wendler nog even afmaak :o

Ah Joost dude, waarom stop je precies met Wendler?

omdat ik niet genoeg voldoening eruit haal, en me halve training met warmup setjes bezig ben.

Hij is verstandig en luistert naar z'n zussie

Luister jij maar eens naar mij :)

joost is het niet met je eens

:(

Waarom niet gewoon wel Wendler als basis qua mainlift en daarom heen splitten of UB/LB.

Freestyle zorgt er IMO voor dat je niet progressief overload en steeds maar een beetje hetzelfde doet of zelfs gaat pompen..
Tja..ik denk dat je met die in b4 toch een belangrijk puntje aan snijdt..

In mijn optiek komen ekte gains namelijk hier vandaan:

0) Genetics
1) AAS
2) Voeding
3) Training
4) Rust

In b4: AAS met slechte voeding comments of niet trainen en AAS comments..etc etc.

die optie is zeker ook te overwegen ja, weet op dit moment even niet wat ik wil doen, dus ik ga denk gewoon me wendler even aanhouden. tricep aanhechting loopt nog steeds te fucken.

training methodes zijn welkom hier :)

Laatst bewerkt:
Gewoon squat, bench, deadlift, ohp progressief laden. Daar omheen kan je doen wat je wilt.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat Leon zegt is wel een vereiste ja :)

zou er persoonlijk nog een front squat in gooien
maar idd dit aanhouden
rest is bijzaak

Front squat kan hij naast squat als freestylo accesory doen. Ene keer 3x8 andere keer 8x3 als ie daar zin in heeft.
Zou voor de 4 hoofdoefeningen gewoon iets vast aanhouden zoals 5x5, 3x5, wendler, tokar, smolov jr. enz enz.

Zou stronglifts 5x5 doen en beginnen met een lege halter

• #1.434
Dit.

Doe gewoon waar je zin in hebt.
Schema's volgen vind ik ook niks aan.

Wat Leon zegt is wel een vereiste ja :)

zou er persoonlijk nog een front squat in gooien
maar idd dit aanhouden
rest is bijzaak

Front squat kan hij naast squat als freestylo accesory doen. Ene keer 3x8 andere keer 8x3 als ie daar zin in heeft.
Zou voor de 4 hoofdoefeningen gewoon iets vast aanhouden zoals 5x5, 3x5, wendler, tokar, smolov jr. enz enz.

Goeie idd, ik ga vanavond even kijken hoe me elleboog het uithoud, anders kan het best zijn dat ik wendler nog een week aanhoud :o

oke en dan na 2 weken 2.5 kilo toevoegen

Volgens mij zit je nu een beetje te zieken.
Maar srs als je op lage gewichten met 5x5 instapt waarbij je echt de mogelijkheid hebt om goed op je uitvoering en lichaamshouding te letten, en van daaruit te verhogen, dat is niet slecht hoor.

• #1.436
Training van gisteravond :)

Benchpress:
5x32.5
5x42.5
3x50

5x62.5
3x70
1+:3x77.5
Merk wel dat ik nu een zwaardere stang als eerst gebruik, voelde pittig aan.

Incline Benchpress:
10x50
8x60
8x60
10x50
Lekkaa

Incline fly:
8x18kg
8x18kg
8x18kg
Laatste keer dat ik flyes deed zat ik nog op 16kg.

Cable crossover:
8x3
8x3
8x3

Nog wat legraises gedaan.

Rating:
2ryomtz.png
2ryomtz.png
2ryomtz.png

elleboog zeurt nog steeds maar valt mee te trainen.

Volgens mij zit je nu een beetje te zieken.
Maar srs als je op lage gewichten met 5x5 instapt waarbij je echt de mogelijkheid hebt om goed op je uitvoering en lichaamshouding te letten, en van daaruit te verhogen, dat is niet slecht hoor.
Bosshogg is bloed serieus..hij is daar ook gestart en liegt nu in zijn log over de gewichten. Ik heb van horen zeggen dat hij nu aangekomen was bij een single plate deadlift..:o

---------- Toegevoegd om 08:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:21 ----------

Prima borst training Joost! Is de barbell welk je nu gebruikt dikker of iets dergelijks, want in principe is 77.5kg toch altijd 77.5kg..?

Meh, barbell dikte is imo best wel belangrijk bij benchen. Vooral omdat je knijpkracht toch anders is. Voor SQ is het
ook wel een verschil hoe de barbell op je rug aanvoelt.

• #1.439
Bosshogg is bloed serieus..hij is daar ook gestart en liegt nu in zijn log over de gewichten. Ik heb van horen zeggen dat hij nu aangekomen was bij een single plate deadlift..:o

---------- Toegevoegd om 08:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:21 ----------

Prima borst training Joost! Is de barbell welk je nu gebruikt dikker of iets dergelijks, want in principe is 77.5kg toch altijd 77.5kg..?

Wij hebben twee stangen liggen die wat dunner zijn, die tevens ook 2 kilo lichter wegen. gebruik sinds wendler de dikkere stang die wel 20kg is, maar me 1rm is gebaseerd op die lichtere.

Meh, barbell dikte is imo best wel belangrijk bij benchen. Vooral omdat je knijpkracht toch anders is. Voor SQ is het
ook wel een verschil hoe de barbell op je rug aanvoelt.

jij houd wel van een dikke stang he

Laatst bewerkt:
Wij hebben twee stangen liggen die wat dunner zijn, die tevens ook 2 kilo lichter wegen. gebruik sinds wendler de dikkere stang die wel 20kg is, maar me 1rm is gebaseerd op die lichtere.

aware :o
ik kon opeens bensen daar. wel goed voor je ego tho.

het kan nog erger: was laatst bij TrainMore, daar hebben ze barbells van 10 kg :)
met plastic uiteinden :)

Terug
Naar boven