- Waardering
- 8.812
Komt nog wel!
Ik heb hier wel eens opmerkingen voorbij zien komen die het tegenovergestelde deden vermoeden![]()
Maakt niet uit hoor! Hoop voor je dat jij ook nog eens de weg naar wijsheid vindt

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb hier wel eens opmerkingen voorbij zien komen die het tegenovergestelde deden vermoeden![]()

Want? tis niet alsof ik stil heb gezeten ofso
jup
True story,
freestyle it is, heb wendler nu anderhalve maand uitgeprobeerd met de conclusie dat het niks voor mij is.
Ik ben een van de weinige in mijn omgeving (lees: sportschool) die echt met een schema heeft getraind. en toch zijn er heel wat gasten die stukken groter zijn dan mij die even lang trainen (inb4 genetics of AAS).
Ik ga waarschijnlijk een soort van freestyle split doen, waarin ik ga proberen zoveel mogelijk af te wisselen.
Maakt niet uit hoor! Hoop voor je dat jij ook nog eens de weg naar wijsheid vindt![]()

Ik ga waarschijnlijk een soort van freestyle split doen, waarin ik ga proberen zoveel mogelijk af te wisselen.
Waarom niet gewoon wel Wendler als basis qua mainlift en daarom heen splitten of UB/LB.Zit laatste week een beetje in een dubio of wendler wel echt voor mij aangewezen is, en waarom ik niet gewoon ouderwets freestyle ga trainen.
Tja..ik denk dat je met die in b4 toch een belangrijk puntje aan snijdt..Ik ben een van de weinige in mijn omgeving (lees: sportschool) die echt met een schema heeft getraind. en toch zijn er heel wat gasten die stukken groter zijn dan mij die even lang trainen (inb4 genetics of AAS).
Wie zegt dat ik geen progressie maakteIk heb in mn eerst trainingsjaar ook left and right mensen die als mongols trainde en zich 3x per week klem zopen mijn bench max zien reppen als warmup, deal with it.
You are not special. You're not a beautiful and unique snowflake. Voor jou gelden dezelfde trainingsprincipes als voor anderen.
Als je op een one size fits all cookie cutter schema zoals dit geen fatsoenlijke progressie maakt dan ligt dat niet aan je programming.

Freestyle split? Ga gewoon een fullbody of upper/lower doen met geplande progressive overload...
Wat ik nu doe bevalt me ook wel prima!
1. Borst/rug
2. Schouders/armen
3. Benen
Repeat

Waarom niet gewoon wel Wendler als basis qua mainlift en daarom heen splitten of UB/LB.
Freestyle zorgt er IMO voor dat je niet progressief overload en steeds maar een beetje hetzelfde doet of zelfs gaat pompen..
Tja..ik denk dat je met die in b4 toch een belangrijk puntje aan snijdt..
In mijn optiek komen ekte gains namelijk hier vandaan:
0) Genetics
1) AAS
2) Voeding
3) Training
4) Rust
In b4: AAS met slechte voeding comments of niet trainen en AAS comments..etc etc.

Gewoon squat, bench, deadlift, ohp progressief laden. Daar omheen kan je doen wat je wilt.
http://www.quickmeme.com/img/b4/b406b5e22f12b36d706a72c05dbf53bab8b8f5b47867331226bb72cd1843370c.jpg
Gewoon squat, bench, deadlift, ohp progressief laden. Daar omheen kan je doen wat je wilt.
zou er persoonlijk nog een front squat in gooien
maar idd dit aanhouden
rest is bijzaak
Dit.
Doe gewoon waar je zin in hebt.
Schema's volgen vind ik ook niks aan.
zou er persoonlijk nog een front squat in gooien
maar idd dit aanhouden
rest is bijzaak
Front squat kan hij naast squat als freestylo accesory doen. Ene keer 3x8 andere keer 8x3 als ie daar zin in heeft.
Zou voor de 4 hoofdoefeningen gewoon iets vast aanhouden zoals 5x5, 3x5, wendler, tokar, smolov jr. enz enz.

Zou stronglifts 5x5 doen en beginnen met een lege halter
Zou stronglifts 5x5 doen en beginnen met een lege halter

Bosshogg is bloed serieus..hij is daar ook gestart en liegt nu in zijn log over de gewichten. Ik heb van horen zeggen dat hij nu aangekomen was bij een single plate deadlift..Volgens mij zit je nu een beetje te zieken.
Maar srs als je op lage gewichten met 5x5 instapt waarbij je echt de mogelijkheid hebt om goed op je uitvoering en lichaamshouding te letten, en van daaruit te verhogen, dat is niet slecht hoor.

Bosshogg is bloed serieus..hij is daar ook gestart en liegt nu in zijn log over de gewichten. Ik heb van horen zeggen dat hij nu aangekomen was bij een single plate deadlift..
---------- Toegevoegd om 08:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:21 ----------
Prima borst training Joost! Is de barbell welk je nu gebruikt dikker of iets dergelijks, want in principe is 77.5kg toch altijd 77.5kg..?
Meh, barbell dikte is imo best wel belangrijk bij benchen. Vooral omdat je knijpkracht toch anders is. Voor SQ is het
ook wel een verschil hoe de barbell op je rug aanvoelt.
Wij hebben twee stangen liggen die wat dunner zijn, die tevens ook 2 kilo lichter wegen. gebruik sinds wendler de dikkere stang die wel 20kg is, maar me 1rm is gebaseerd op die lichtere.