AndroidHealthClinic

Joost goes true natty recomp

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.642
Je hamstring heeft twee functies, waarvan een het buigen van je been is, bij je kniegewricht.
De enige oefening die die functie benut, is een leg curl. :)

niet helemaal waar. de hamstring heeft inderdaad 2 functies. knie flexie en heup extensie. (eigenlijk 3 want zonder ook nog voor rotatie in onder been maar dat laat ik maar buiten beschouwing)
alleen loopt de korte kop van de bicep femoris niet over het heup gebricht en heeft dus ook geen enkele activiteit bij deadlifts enzo.

daarom is het om de hamstring volledige aan te spreken aan te raden een soort curl toe te voegen (legg curl/glute ham raise/ nordic ham raise)

ook wordt veel van de beweging van deadlift verricht door de glutes ipv de hamstrings waardoor die niet optimaal zijn.

hoop dat je het nog kan snappen Joost.

• #1.649
niet helemaal waar. de hamstring heeft inderdaad 2 functies. knie flexie en heup extensie. (eigenlijk 3 want zonder ook nog voor rotatie in onder been maar dat laat ik maar buiten beschouwing)
alleen loopt de korte kop van de bicep femoris niet over het heup gebricht en heeft dus ook geen enkele activiteit bij deadlifts enzo.

daarom is het om de hamstring volledige aan te spreken aan te raden een soort curl toe te voegen (legg curl/glute ham raise/ nordic ham raise)

ook wordt veel van de beweging van deadlift verricht door de glutes ipv de hamstrings waardoor die niet optimaal zijn.

hoop dat je het nog kan snappen Joost.

duidelijk :thumbs:

leerzaam topic dit :thumb:

Goeie tren broer!

• #1.652
Treen van gisteren:

OHP:
warmup
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40
Explosief, met ademhaling gespeeld, scheelt veel. geprobeerd niet helemaal boven in te strekken.

DB incline press:
10x26
10x26
8x26
Hier ook niet volledig gestrekt en spanning erop gehouden, gvd dat is zwaar, en dikke dikke stretch. HEERLIJK.

DB incline flyes:
10x16
10x18
10x18
Hier hetzelfde, niet gestrekt.

Widegrip pulldowns:
12x50
12x55
12x55
Lekker.

SS: Facepulls / triceps pulldown:
12x40 / 10x35
12x40 / 10x35
12x40 / 10x35
meh pulldown zeer aan elleboogjes. grrr

Rating:
2ryomtz.png
2ryomtz.png
2ryomtz.png

Het blijft afzoeken met me lichaam, vanochtend nog aanpassing gehad aan me steunzolen wat hopelijk me knie pijntjes verhelpt.

locken is sowieso overrated :) Goeie tren wel man :thumbs:

Lekkere bb tren! :p

Prima training. Eens over het lock verhaal!
Inb4 powerlifterrage

Pompiedompompomp

• #1.660
Prima training. Eens over het lock verhaal!
Inb4 powerlifterrage
:thumbs:

als je sommige powerlifting wedstrijden kijkt lijkt het locken inderdaad wel overrated.
white lights voor niet gelockte deadlifts:mad:

wat is de reden waarom je niet locked?

Ik ben hypermobiel, tijdens het locken zet je het gewicht op je gewrichten en pezen, dit probeer ik te vermijden.

Beetje pompen is ekte bb stijl toch :p

ik noem het assistance :zweet:

Terug
Naar boven