- Waardering
- 1.835
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 12%
Je hamstring heeft twee functies, waarvan een het buigen van je been is, bij je kniegewricht.
De enige oefening die die functie benut, is een leg curl.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Je hamstring heeft twee functies, waarvan een het buigen van je been is, bij je kniegewricht.
De enige oefening die die functie benut, is een leg curl.![]()

Goeie vertalingJe hamstring heeft twee functies, waarvan een het buigen van je been is, bij je kniegewricht.

Oké je hebt me![]()
Die dingen zijn super zeldzaam in sportscholen van wat ik gezien heb.

Je kan ze zelfs assisted doen aan de latpulley
http://www.youtube.com/watch?v=cU7Aa2Rgddg
http://www.youtube.com/watch?v=09T_m_0FCSg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

niet helemaal waar. de hamstring heeft inderdaad 2 functies. knie flexie en heup extensie. (eigenlijk 3 want zonder ook nog voor rotatie in onder been maar dat laat ik maar buiten beschouwing)
alleen loopt de korte kop van de bicep femoris niet over het heup gebricht en heeft dus ook geen enkele activiteit bij deadlifts enzo.
daarom is het om de hamstring volledige aan te spreken aan te raden een soort curl toe te voegen (legg curl/glute ham raise/ nordic ham raise)
ook wordt veel van de beweging van deadlift verricht door de glutes ipv de hamstrings waardoor die niet optimaal zijn.
hoop dat je het nog kan snappen Joost.

Prima training. Eens over het lock verhaal!
Inb4 powerlifterrage
als je sommige powerlifting wedstrijden kijkt lijkt het locken inderdaad wel overrated.
white lights voor niet gelockte deadlifts
wat is de reden waarom je niet locked?