MuscleMeat

KapiteinKoolvis: -83kg Raw powerlifting

• Topic Starter Topic Starter
Week 7, Dag 1

Bankdrukken paused
5x67,5
4x80
3x95
2x107,5
2x107,5
2x107,5
2x107,5

Squat beltless
5x120
3x140
3x140
3x140
3x140
3x140 easy en kon beter rechtop staan zonder belt

Bankdrukken paused
4x75
4x87,5
4x100
4x100
4x100

Flies
8x18
8x18
8x18
8x18

Abs
3 sets

Zonder riem squatten voelde erg goed aan. Zag het een paar mensen op het forum vaker doen dus ging ik het ook eens proberen. Tempo zat er goed in, normaal pak ik langer rust. Reps gingen diep doch vlot. Rug voelde prima aan. Bankdrukken ging ook erg soepel/
Overmorgen met een studiegenoot samen trainen en dan moet ik ook singles en doubles benchen met 115kg en 122,5kg dus dat wordt leuk. Mn max is nu 130 dus als 122,5 erg vlot gaat weet ik wat ik kan verwachten binnenkort met maxen

Merk zelf toch wel een aardig krachtverschil zonder belt bij squats alhoewel dat voor een deel misschien ook mentaal is.

Ik merk nu toch dat ik op leeftijd kom. En dan moet je gewoon een of 2 tandjes terug schakelen, en goed naar je lichaam luisteren ipv kijken..

Veel mensen (leken)denken en roepen vaak, ja steroiden dat kan ik ook. Maar vergeet het maar, zonder juiste instelling , training , en voeding kan je steroiden gebruiken wat je wilt.

Er komt veel meer bij kijken, discipline is een keyfactor. Ik heb me al vroeger vaak afgevraagd hoe lang hou ik dit nog vol kwa voeding. Ik kon tijden dat ik bv kwark niet meer kon zien of ruiken of ik ging ervan over me nek.

S,morgens om06:00 uur opstaan suppl nemen , eten en sporten, en dan smiddags het zelfde , je bent er echt dag en nacht mee bezig...

Maar nu vadertijd me heeft ingehaald , streef ik deze doelen en zware dagen niet meer na.

En met of zonder steroids, gaat mijn respect uit na de jongens en dames die zich hier dagelijks weer door heen wurmen.

Ik merk nu toch dat ik op leeftijd kom. En dan moet je gewoon een of 2 tandjes terug schakelen, en goed naar je lichaam luisteren ipv kijken..

Veel mensen (leken)denken en roepen vaak, ja steroiden dat kan ik ook. Maar vergeet het maar, zonder juiste instelling , training , en voeding kan je steroiden gebruiken wat je wilt.

Er komt veel meer bij kijken, discipline is een keyfactor. Ik heb me al vroeger vaak afgevraagd hoe lang hou ik dit nog vol kwa voeding. Ik kon tijden dat ik bv kwark niet meer kon zien of ruiken of ik ging ervan over me nek.

S,morgens om06:00 uur opstaan suppl nemen , eten en sporten, en dan smiddags het zelfde , je bent er echt dag en nacht mee bezig...

Maar nu vadertijd me heeft ingehaald , streef ik deze doelen en zware dagen niet meer na.

En met of zonder steroids, gaat mijn respect uit na de jongens en dames die zich hier dagelijks weer door heen wurmen.

Haha wtf waar komt dit ineens vandaan?

Net wezen hardlopen sinds een paar maanden. Voor ik gewichttrainingen deed was ik een fervent hardloper. Heb 2x een halve marathon gerend en soms wel 100km per week. Qua conditie ging het net wel super. Ik kreeg na 5,5km helaas zo'n last van blaren dat ik gewoon niet meer kon rennen of lopen dus mijn ronde van 7,5km niet af kunnen maken. Had trouwens niet verwacht dat ik in 1x weer 5,5km zou rennen. Ik baalde flink want qua conditie ging het erg goed. Ga ik weer vaker doen

Merk zelf toch wel een aardig krachtverschil zonder belt bij squats alhoewel dat voor een deel misschien ook mentaal is.

Same here ik bounce veel lekkerder terug omhoog als ik een belt om heb. Helaas hebben ze die niet bij mijn huidige gym (basic-fit) dus moet het maar zonder of zelf één kopen =/

Week 7 Dag 3

Vandaag was het tijd om te kijken of ik weer voorzichtig kon deadliften zonder rugpijn. Spannend dus

Bankdrukken paused
5x67,5
4x80
3x95
3x107,5
3x107,5
2x115
2x115
1x122.5 maar 7,5kg onder mijn pr, ging toch wel heel erg soepel :) https://www.instagram.com/p/BCLDPdJlNx8/?taken-by=guusderickx
1x122.5
2x107,5
2x107,5

Deadlift
10x60
5x100
5x120
5x140
4x160
4x160
4x160 voelde allemaal heel easy aan maar ik ben uit voorzorg niet zwaarder gegaan. Erg fijn dat het geen pijn meer deed in mn onderrug. Ik was bang dat ik weer vanaf 100kg oid moest beginnen

Lying Leg Curl
8x40
8x40
8x40
8x40

Chin Ups
5x5xbw+15kg

Week 7, Dag 5

Squat
120x5
130x3
140x1
150x3
150x3 vanaf hier met belt
150x3

Bankdrukken Paused
5x67,5
4x80
3x95
2x107,5
2x107,5
2x107,5
2x107,5

Shoulder Press met dumbbells
8x25
6x27,5
6x30

Ik was vooral bezig met het coachen van mn zusje. Ze doet in april mee met het NK junioren in de -63kg klasse en ze had vandaag max dag. We hebben alle lifts gedaan alsof het een wedstrijd was, dus iedere lift 3x en met commands.
Ze volgde een schema door mij opgesteld en heeft vanaf begin januari tot nu 17,5kg aan haar totaal toe kunnen voegen. 110kg squat, 62,5kg bench en 130kg deadlift, dus we zijn erg tevreden!

je zusje is prima sterk aan het worden dan :thumbs:

wat zijn de geheimen achter het schema?

Nice, mijn zusje zou ook PL wedstrijden gaan doen (ook in de -63 dacht ik)

Totdat ze een halfjaar stage deed in Schotland, nu heeft ze niks meer met trainen :(

je zusje is prima sterk aan het worden dan :thumbs:

wat zijn de geheimen achter het schema?

Dankje! Ze doet pas vanaf september PL en ze heeft al veel bereikt in die tijd. Het schema is eigenlijk heel simpel. Met squat en deadlift zijn we allebei het hardst vooruit gegaan door iedere week ram zwaar te trainen. Dus iedere week met een zo zwaar mogelijk gewicht 3-5 reps te maken en als je ze haalt dan verhogen.
Nu waren we klaar met sheiko in januari en aangezien ik qua bench op sheiko het meeste gains had gepakt en met sq en dl iets minder, had ik besloten om bench nog steeds volgens sheiko te doen en sq/dl op mn eigen manier, zo zwaar mogelijk. Zij wilde hetzelfde doen als ik. Het schema ziet er dus zo uit:

Ma: sheiko bench + 5x5 sq zo zwaar mogelijk

Wo: sheiko bench + 3x3-5 dl zo zwaar mogelijk

Vr: sheiko bench + 3x3 sq zo zwaar mogelijk

Zo: Boxpulls of deficit deadlift (gewicht afhankelijk van welke oefening je doet).

Daarnaast nog veel core en wat hulpoefeningen

Aangezien ze op sq en dl allebei 7,5kg heeft gepakt en op bench maar 2,5kg, gaat ze na het NK misschien ook bankdrukken op hoe we het eerst deden. Zelf blijf ik wel sheiko bench doen aangezien dat me erg goed bevalt
Wij hebben gewoon het geluk dat we zo snel herstellen, anders konden we niet steeds zo zwaar gaan

Totdat ze een halfjaar stage deed in Schotland, nu heeft ze niks meer met trainen :(

Jammer man, misschien dat het net zo snel terug komt als dat het verdwenen was

Laatst bewerkt:

Everybody wanna be a powerlifter! But nobody wanna lift this heavy ass weight!

Was gisteren helaas verhinderd om te trainen dus nu 2 trainingen in 1 gedaan. Had vantevoren echt geen zin, beetje hoofdpijn en erg moe. Caffeine pil gepopt en de training ging prima. Voel me nu ook weer een stuk fitter. Kan nu gelukkig weer zonder problemen low bar squat doen dus ik ga iedere week weer wat gewicht er bij gooien. Mn 5rm is 5x165 en 3rm is 3x172,5, daar hoop ik binnenkort weer over heen te gaan. Deadliften gaat ook weer zonder pijn. Onderrug voelt soms nog niet helemaal goed door de dag heen maar met de training heb ik absoluut geen last meer.

Week 8, Dag 1

Squat
5x100
5x120
5x140
5x140
5x140 vanaf hier met riem
5x140
10x140 amrap, ging echt lekker. Dit is mijn oude 10rm maar dat zal nu wel wat hoger liggen

Bankdrukken paused
5x67,5
4x80
3x95
2x107,5
2x107,5
2x107,5
2x107,5 easy

Chin Ups
5xbw +15kg
5xbw+15kg
5xbw+15kg
5xbw+15kg
5xbw+15kg

Lat Pulldown
10x65
8x70
8x70

Lying Leg Curl
8x45
8x45
8x45

Mijn bw schommelt nu ongeveer tussen 84,7-85,5. 2 weken geleden was dat nog 86-87kg. Er kan nog genoeg vet af en ik hoop rond de 80 te wegen als ik klaar ben. Vetpercentage is zo'n 15-18%. Morgen weer hardlopen

Heb onverwachts best een goede conditie:o Rondjes van 5km in het heuvelachtige Nijmegen gaan zonder problemen. Soms haal ik als rennende vierkante meter zelfs van die rennende grassprieten met fancy hardloopgear in.

Terug
Naar boven