MuscleMeat

KapiteinKoolvis: -83kg Raw powerlifting

• Topic Starter Topic Starter
Week 8, Dag 3

Bankdrukken paused
5x67,5
4x80
3x95
2x107,5
2x107,5
1x115
1x122,5
1x122,5
2x107,5

Deadlift
3x120
3x140
2x160
2x180 https://www.instagram.com/p/BCd3dh8FN6W/?taken-by=guusderickx
2x180
1x180
3x160

sluitingstijd dus de volgende oefeningen thuis nog gedaan

Tricep pushup
3x12

Situps
3x15 met wat gewichten er bij

Prima training. Bankdrukken ging best soepel, de laatste 122,5 ging wat trager. Deadlift ging prima. Voor het eerst sinds mijn blessure weer 180 kunnen tillen. De liftoff ging niet heel snel maar dat komt omdat daar juist de blessure ergens zat/zit. Je ziet me ook nog een beetje krom tillen, dat komt omdat de rechterkant van mijn onderrug de plek was waar ik geblesseerd was en ik al die tijd onbewust zo min mogelijk die kant heb proberen te belasten. Nu sinds 2 weken heb ik pijnvrij weer redlijk zwaar kunnen liften dus ik ben erg tevreden. Nog 20-30kg er bij en ik zit weer aan mn oude werkgewichten.

je maakt er nog wel een beetje een stiff leg deadlift van. Fijn dat het in ieder geval weer pijnloos gaat

Gewicht was vanochtend 84,5kg. Cutten gaat lekker dus. Heb totaal geen last van honger of krachtverlies

Week 8, dag 5

Squat
5x120
2x140
3x160
3x160 https://www.instagram.com/p/BCi8qrUFN0m/?taken-by=guusderickx
3x160

Bankdrukken paused
4x75
4x87,5
3x100
3x100
3x100
3x100

High bar squat
8x100
8x120
8x120
8x120

Fly
8x22
8x22
8x22
8x22

Mijn squat ziet er naar mijn mening een stuk beter uit dan een paar weken terug. Het gewicht voelde wel zwaarder aan dan ik had gehoopt maar het ging nog wel redelijk. Daarna voor het eerst in maanden weer eens echt high bar gesquat, dat was wel even wennen. Ik voelde wel gelijk het verschil in mijn quads.
Nog meer goed nieuws: mijn gym heeft elastieken en kettingen gekocht, 6kg en 12kg chains. Dat betekent dus dat ik fatsoenlijk de 4 daagse sheiko variant kan gaan doen. Wellicht dat ik deze in de aanloop van de DRC cup ga doen en dan 12 weken vantevoren begin. Komt toevallig uit met waar ik nu mee bezig ben

Laatst bewerkt:
4 daagse schema wel een meer gewenst deadlift volume voor je toch?

4 daagse schema wel een meer gewenst deadlift volume voor je toch?

Ja precies, dat is ook de reden dat ik het eens wil proberen. Nog even kijken hoe het de komende maand gaat qua herstel van deadlift aangezien mijn 1rm door mijn ex-blessure nu waarschijnlijk zo'n 200-210 is ipv de 225 van vorig jaar.
Vooral mn deadlift is nu wat minder en mn squat ook een klein beetje maar gelukkig komen de kilo's langzaam terug. Ik probeer alles op alles te zetten om in juni die 517kg totaal te halen want dat heb ik nodig voor 350 wilks en een nk kwalificatie.
Met 185sq, 125 bench en 210 dl zit ik er al over heen en die gewichten zitten redelijk ver van mn PRs af. Blijft alsnog wel spannend

Ja precies, dat is ook de reden dat ik het eens wil proberen. Nog even kijken hoe het de komende maand gaat qua herstel van deadlift aangezien mijn 1rm door mijn ex-blessure nu waarschijnlijk zo'n 200-210 is ipv de 225 van vorig jaar.
Vooral mn deadlift is nu wat minder en mn squat ook een klein beetje maar gelukkig komen de kilo's langzaam terug. Ik probeer alles op alles te zetten om in juni die 517kg totaal te halen want dat heb ik nodig voor 350 wilks en een nk kwalificatie.
Met 185sq, 125 bench en 210 dl zit ik er al over heen en die gewichten zitten redelijk ver van mn PRs af. Blijft alsnog wel spannend
Vond het wel fijner dan de 3daagse sheiko aangezien het volume wat meer uitgesmeerd was. Deadlift redelijk zwaar en veel maar altijd wel te doen geweest. Jij vond het toch ruim te licht dat je zei?

Ik vind vooral bench bij sheiko te licht, maar het zware zal nog wel komen denk ik..

Vond het wel fijner dan de 3daagse sheiko aangezien het volume wat meer uitgesmeerd was. Deadlift redelijk zwaar en veel maar altijd wel te doen geweest. Jij vond het toch ruim te licht dat je zei?
Ja ik vond het te licht. Ik ben ook geblesseerd geraakt omdat ik een hele tijd geen zware gewichten mocht tillen door sheiko en toen ik weer zwaar mocht toen faalde mn techniek. Mn training van nu ziet er qua DL ook een beetje sheiko uit, 1xpw deadlift en 1xpw boxpulls of deficit

Ik vind vooral bench bij sheiko te licht, maar het zware zal nog wel komen denk ik..
Welke week zit je nu? Ik vond het ook te licht lijken maar ik heb wel de gains van mn leven gemaakt met bench door sheiko

Hoeveelheid deadlift paused en vanaf blocks is echt immens in dat 4 dagen schema. Alsmede die gevreesde 1 (1/2x2) deadlifts erbij.

Hoeveelheid deadlift paused en vanaf blocks is echt immens in dat 4 dagen schema. Alsmede die gevreesde 1 (1/2x2) deadlifts erbij.
Ja dat wordt chil, handen helemaal kapot denk ik. Hoeveel deed jij er aan kettingen bij?

Ik ben nu net klaar met de eerste week, maar heb die prep hiervoor al gedaan. Ik hoop ook wat gains te maken :p.
Ah precies op dat moment dacht ik ook dat het qua bench niks voor zou stellen. Je bencht echter wel 3x per week en wat later mag je ook iets zwaarder gaan, dan merk je pas die ekte ekte gains

In de gym hebben we kettingen van 20 of 5 kg dus legde er 2 altijd in het midden van de barbell.

https://www.instagram.com/p/9gNOxYEpLr/

Zie mensen ze ook aan het uiteinde doen maar snap het nut daar niet zo heel erg van en zo gaat het prima. Wel een t*ring herrie maar beter te doen dan tegen banden.

In de gym hebben we kettingen van 20 of 5 kg dus legde er 2 altijd in het midden van de barbell.

https://www.instagram.com/p/9gNOxYEpLr/

Zie mensen ze ook aan het uiteinde doen maar snap het nut daar niet zo heel erg van en zo gaat het prima. Wel een t*ring herrie maar beter te doen dan tegen banden.

Uiteinde of midden, maakt toch niet uit als je een stang hebt die niet helemaal krom trekt? We hebben zelf nu kettingen van 6 en 12kg geloof ik en ik hoorde ook nog iets van 20kg chains incoming

Uiteinde of midden, maakt toch niet uit als je een stang hebt die niet helemaal krom trekt? We hebben zelf nu kettingen van 6 en 12kg geloof ik en ik hoorde ook nog iets van 20kg chains incoming
Bedoelde meer op deze manier gaat de volledige chain de lucht in ipv een klein beetje.

Week 8, dag 7

Deadlift met pause
3x100
3x120
3x140
2x150
2x150
2x150
2x150

Deadlift met kettingen (2x6,5kg kettingen)
3x100
3x120
3x140
2x150
2x150
2x150 https://www.instagram.com/p/BCnfGP4lNyu/?taken-by=guusderickx
2x150

Laatste 2 sets straps gepakt

Woensdag toppen met bench en daarna begin ik met 4 daagse sheiko. Ik ga dat 12 weken doen en dan is de DRC cup. Ik begin met de 2 laatste weken van het 2e blok en dan de laatste 2 cycles van 5 weken. Bij deadlift als max 200kg ingevuld want ik denk dat dat op dit moment mijn max is ipv mijn 225kg pr

edit: ik heb net gerekend en heb een week extra. Ik pak dus 3 weken van blok 2, en dan blok 3 en 4 helemaal

Laatst bewerkt:
Ik zou wel minimaal 1 weekje van de competitiefase pakken. Zou persoonlijk dan toch in week 2 beginnen en dan de laatste week voor drc, de laatste week van de comp fase doen. Dan rust je toch nog een klein beetje uit ipv dat je een wedstrijd aansluit op een fase zonder enkele rust, zeker omdat in de meeste bouwfases de laatste week de zwaarste is.

Terug
Naar boven