Hey hier ben ik weer, net terug van vakantie sinds zaterdag. Ik ben naar Egypte geweest met mijn vriendin naar Egypte (Sharm el Sheikh). Echt een topvakantie, veel wezen snorkelen en andere dingen gedaan zoals quatten in de woestijn (nee niet Squatten) Ik moet wel iets bekennen...ik ben bijna 2 kilo afgevallen door voedselvergifteging...
Gelukkig had ik me al voorbereid mocht het zo zijn en heb ik norit meegenomen en een medicijn dat voch vasthoud. Ik ben niet 2 kilo spier afgevallen omdat ik er wel droger uitzie.
Nu iets over mijn trainingsmethode. Ik heb besloten om met Bill Starr te stoppen en een doodordinair splitschem,a te gaan volgen, waar borst 2 keer per week wordt getraint doordat deze achterloopt. Dit ben ik van plan zeker de komende 6 weken te gaan doen
ma: borst en triceps (waarbij presses centraal staan voor borst)
wo: benen (8 setjes worden hier gesquat, 4 full en 4 parallel)
do: borst+zijkant schouders (voor borst staat de fly/crossover beweging centraal)
za:rug+biceps (deadlift zit er zeker in, chinups waarschijnlijk en ook een BOR beweging)
Bij dit schema zal ik zo'n 2 keer buik meepakken dmv vacuum training maar ook weighted dingen.
Nu de training van vandaag
3 setjes benchpress
3setjes decline benchpress in de smith*
3 setjes incline dumbbell press
1 setje dippen (mijn ketting om gewicht aan te hangen is verdomme gejat daarom 1)
3 setjes cable push down
Ik vond het een lekkere training al merkte ik dat mijn triceps het zwaar hadden. Het gevolg van deze training was wel een nette pomp in mijn borst wat een beeld gaf van een volle borst. Dit gaf mij een grote trainboost, daar doe ik het voor! De gewichten heb ik achterwegen gelaten omdat het aftasten was (hoeveel reps met welk gewicht etc).
Ik ben van plan bij dit schema me niet te richten op eht aantal herhalingen dat ik mezelf heb voorgeschreven maar meer op de signalen die mijn lichaam afgeven.