AndroidHealthClinic

kazamafury's log [Lifting the world...one plate at a time]

cemil HAha

• Topic Starter Topic Starter
Training 19 week 8

Begonnen met squatten en 5x90 gesquat op het einde.
Daarna ge-BOR-ed want de bench was bezet en 5x80 hier gedaan (PR BABY!)
Met bench ging het niet zo lekker, heb 3x84 eruit kunnen persen maar bij de laatste 2 had ik hulp nodig, ik hoop dat dit komt omdat ik de bar wat te ver naar mijn hals liet zakken.

Hey hier ben ik weer, net terug van vakantie sinds zaterdag. Ik ben naar Egypte geweest met mijn vriendin naar Egypte (Sharm el Sheikh). Echt een topvakantie, veel wezen snorkelen en andere dingen gedaan zoals quatten in de woestijn (nee niet Squatten) Ik moet wel iets bekennen...ik ben bijna 2 kilo afgevallen door voedselvergifteging...

Gelukkig had ik me al voorbereid mocht het zo zijn en heb ik norit meegenomen en een medicijn dat voch vasthoud. Ik ben niet 2 kilo spier afgevallen omdat ik er wel droger uitzie.

Nu iets over mijn trainingsmethode. Ik heb besloten om met Bill Starr te stoppen en een doodordinair splitschem,a te gaan volgen, waar borst 2 keer per week wordt getraint doordat deze achterloopt. Dit ben ik van plan zeker de komende 6 weken te gaan doen

ma: borst en triceps (waarbij presses centraal staan voor borst)
wo: benen (8 setjes worden hier gesquat, 4 full en 4 parallel)
do: borst+zijkant schouders (voor borst staat de fly/crossover beweging centraal)
za:rug+biceps (deadlift zit er zeker in, chinups waarschijnlijk en ook een BOR beweging)

Bij dit schema zal ik zo'n 2 keer buik meepakken dmv vacuum training maar ook weighted dingen.

Nu de training van vandaag
3 setjes benchpress
3setjes decline benchpress in de smith*
3 setjes incline dumbbell press
1 setje dippen (mijn ketting om gewicht aan te hangen is verdomme gejat daarom 1)
3 setjes cable push down

Ik vond het een lekkere training al merkte ik dat mijn triceps het zwaar hadden. Het gevolg van deze training was wel een nette pomp in mijn borst wat een beeld gaf van een volle borst. Dit gaf mij een grote trainboost, daar doe ik het voor! De gewichten heb ik achterwegen gelaten omdat het aftasten was (hoeveel reps met welk gewicht etc).

Ik ben van plan bij dit schema me niet te richten op eht aantal herhalingen dat ik mezelf heb voorgeschreven maar meer op de signalen die mijn lichaam afgeven.

training 2 week 1

4 setjes fullsquat
4 setjes 45 graden legpress breed
4 setjes 45 graden legpress small
1 setje walking lunges

Na het eerste setje squatten voelde ik eht al zeer sterk in mijn hamstrings. De bedoeling was om 4 setjes full squat te doen daarna 4 setjes parallel squat, vervolgens 4 setjes small legpress en als afsluiter 4 setjes lunges. Dit was het plan, maar al snel kwam ik erachter dat dit niet ging lukken. Ik zit hier nu met afschuwelijk lekkere spierpijn. Na het fullsquatten met maar 70 kilo ben ik meteen door gegaan naar de legpress omdat meerdere setjes echt niet meer ging lukken.

Hoe dit komt weet ik niet, ik hoop dat dit komt door de overschakeling van full body naar weer een splitschema. Ik meot ook zeggen dat het squatten met 70 kilo niet zwaar aanvoelde, door de spierpijn kon ik het alleen niet meer aan.

De trainingspartner waarmee ik nu ga wil sneller zijn met basketbal (acceleratie) en was naar een instructeur gestapt omdat hij mijn advies niet geloofde. Ik heb hem gezaegt dat hij explosief moest trainen en wel weinig herhalingen en zo explosief mogelijk. NU heeft de instructeur hem gezegd om VEEL herhalingen te gaan doen met weinig gewicht en explosief. Ik heb hem er vanaf proberen te praten maar ik kan mijn energie wel beter gebruiken, ik kan hem niet meer ompraten. Erg frustrerend voor mij omdat dit gewoon niet gaat werken, ik nam het dan ook niet goed op toen hij toch bij zijn standpunt bleef om veel ehrhalingen te gaan doen. Ik heb gezegd dat hij moet doen wat hij denkt dat goed is en als het niet werkt dit te veranderen. Hij gelooft nu eenmaal eerder iemand met een diploma dan mij. Ik ben blij als ik in Breda train of Amsterdam waar het echt hardcore is want ik heb het hier wel gezien.

mooie training!

Ik weet dat ik nog 2 trainingen te beschrijven heb maar mijn hoofd staat er niet naar door het volgende

De situatie

Ik en mijn vriendin hadden iets voor een jaar en bijna 4 maanden. Nouja, deze week hoorde ik niet veel van haar en kreeg niet veel te horen op de smsjes die ik stuurde. Vandaag toch afgesproken en zodra ik binnen was ben ik naar boven met haar gegaan om dit uit te praten. Wat ik te horen kreeg was dat het voor haar gevoel beter was als we uit elkaar gingen. Met als argumentatie dat ze me niet miste als we elkaar een week niet zagen. Voor de rest zei ze dat dit totaal niets met mij te maken had omdat ik altijd goed voor der ben geweest (uitjes lieve dingen etc). Ze zei dat dit al een maand een beetje speelde in haar hoofd en ze dacht dit dat zou veranderen op vakantie, we waren eind vorige week namelijk terug gekomen van een 2 weken Egypte reis. Dit was niet het geval dus koos ze er vandaag voor om er een eind aan te maken. Met het vooruitzicht om elkaar de komende 2 maanden niet te zien zit ik hier nu thuis, dat leek haar immers beter.

Nu heb ik zoiets dat op een gegeven moment het verliefdheidsgevoel weggaat na bijvoorbeeld een jaar en dat deze relatie wel te redden als we er een beetje aan gewerkt hadden ofzo. Ik ben er in ieder geval flink kapot van omdat dit mijn eerste lange relatie was met een meisje en ik had het gevoel dat ze alles had.

Edit: de ironie in dit verhaaltje was trouwens dat ik vandaag nog een rode roos( de bloem van de liefde) voor haar meenam om haar te feliciteren dat ze ingeloot was in Breda (Ik ga in Amsterdam op kamers )

zeer kleine update: heb net 1x170 gedeadlift, dit gedaan na al 2 setjes met een lager gewicht op de helft van de training. Ik ben van plan de volgende keer 1x180 te doen.

Ik ben nog steeds niet over de beeindiging van de relatie maar het gaat de goede kant op heb ik het gevoel. Heb niet veel tijd om eraan te denken omdat ik nog een kamer moet regelen in A'dam en er zeker van zijn dat ik ben aangenomen in Amsterdam. Ook rijlessen nemen tijd in beslag.

Succes met het verwerken

Thx Cemil

Zet je er de gewichten ook bij ?

En liefst een beetje schema vorm aanhouden, dan is het overzichtelijker

Goede deadlift heb je al.

Terug
Naar boven