- Waardering
- 57
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 72kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
100kg haal je zeker als je vrijdag gaat trainen. Gewoon doen.
Bij die Chin-Ups heb ik gisteren eens geprobeerd om kracht te zetten vanuit mijn rug ipv alles op mijn armen en dat ging beter volgens mij. Ofwel had ik gewoon een goede dag om wat chin ups te doen![]()

goeie progressie over het algemeen
nette afsluiting van het jaar zou ik zeggengoeie progressie over het algemeen
en wat betreft die grip. ja kan een mix grip gebruiken. heb ik zelf ook even gedaan maar daar ben ik zelf eigenlijk geen fan van. verder zou je nog de hook grip kunnen proberen. en anders miss straps. maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. en weet ook niet hoe het zit met rippetoe
dan zou ik dat idd doen ja. of anders strapsMixed grip gebruik ik al van in het begin. Het is meer een probleem van zweterige handen. Eens naar magnesium of handschoenen zoeken.
Tof om jouw overzicht na 5 maanden te zien. Mooi resultaat! Ik zie bij jou ook een groot verschil tussen squat/deadlift enerzijds en de bench press anderzijds. En ik heb dit bij meerdere mensen gezien. Dan zal het wel nomaal zijn en moet ik dus niet klagen over de vooruitgang.Mooie training om mee af te sluiten. Ook leuk om dat overzicht te zien, ik ga het ook eens in mijn log posten![]()
Tof om jouw overzicht na 5 maanden te zien. Mooi resultaat! Jij hebt net als ik een flink verschil tussen squats/deadlifts en bench. Net als ik, misschien moet ik me er niet zo druk over maken dan.

Ik zou lekker doorgaan met wat je nu doet en niet overstappen. Als je per week 2,5kg omhoog gaat op benchpress is het serieus snel en met starting strength zal jij nog zeker een aantal weken snel omhoog gaan.
Het zou zonde zijn als je Starting Strength laat vallen want je gaat nog steeds goed vooruit.
Filmpje van benchpress uitleg door Mark Rippetoe kijken (heb deze op mijn computer staan maar is een vrij groot bestand). Schouderbladen naar elkaar toe en richting je kont duwen, rug goed archen met je borst omhoog. Techniek is een stuk minder makkelijk dan het in de eerste instantie lijkt dus daarmee kan je ongetwijfeld winst boeken.Ja ik ga sowieso Starting Strength blijven doen, alleen zat ik te denken aan een alternatieve aanpak voor de bench press. Op dit moment zie ik me helemaal geen extra gewicht pakken op de bench press....
Maar misschien moet ik eens zien wat het effect is van de toevoeging van dips en chins op mijn armkracht en Starting Strength ook voor borst blijven doen. Ik heb nog nooit een benchpress sessie in mijn borst gevoeld, mijn armen kunnen vaak niet meer, maar ik heb nooit het gevoel dat ik aan mijn borst gewerkt heb. Misschien wordt dat nu beter. Het is onverstandig zeker om flyes toe te voegen na een bench press sessie? Ik heb echt een platte vormloze borst. Dat stoort me enorm.