Vrijdag 7 januari 2010
Terug van vakantie, waar ik in het hotel helaas niet heb kunnen trainen omdat de fitnessruimte gesloten was voor renovatie
Squat:
Na opwarmsets 3x5 met 90 kg. Bewust nog een stapje terug gedaan, tweede deload in het programma (vorige deload was bij 75 kg, nu dus bij 100 kg). Volgende keer 95 kg en dan weer opbouwen vanaf 100 kg. Ik wil de techniek goed houden en bij 100 kg werd de techniek wat minder, vandaar.
Overhead press:
Na opwarmsets 3x5 met 45 kg. Goede uitvoering, oefening ging goed. Is dus hetzelfde gewicht als afgelopen maandag, maar dat was toen wel een PR. Volgende keer 47,5 kg.
Pendlay row:
Dus zoals hierboven aangeraden, explosief uitgevoerd, elke rep vanaf de grond. Techniek was gelijk goed, deze oefening voelt beter dan de bent-over row. Ik heb dan ook lange armen, het ging me goed af.
5, 5 en 3 reps met 65 kg. Laatste set was erg zwaar, ik maak nog niet helemaal de juiste beweging vanuit de schouders. Daar ga ik dus eerst aan werken voordat ik de gewichten verhoog. Ik zal de pendlay row blijven doen zo.
Chins:
1x8 met -25 kg
1x7 met -25 kg (eentje meer dan vorige keer)
Volgende keer met -20 kg, dan met -10 kg en dan echte chins zonder tegengewicht.
Ik heb nu de hogere grepen gebruikt, moest dus meer omhoog komen).
Volgende week weer een volledige trainingsweek, dan ga ik opnieuw gewichten omhoog doen. Ik ga ook meer en beter eten en cardio toevoegen op de rustdagen, voornamelijk voor de conditie.