Woensdag 19 januari 2011
Squat:
Na opwarmsets 3x5 met 102,5 kg. Het gaat gepaard met wat oerkreten, maar het blijft vooruitgaan.
Bench press:
Opgewarmd met 10x lege bar (=20 kg) en 6 x 40 kg. Vervolgens 3x5 met 57,5 kg en het ging heel goed. Laatste rep kwam vanuit mijn tenen maar in 1 keer nog eens een hoger gewicht gehaald. PR!
Deadlift:
Ik had wat last van mijn rug, ik wilde me vooaf oppeppen om de 130 kg te halen, maar ik ben gestopt bij de laatste opwarmset, 2x 115 kg. Ik wilde het niet riskeren om het erger te maken. Jammer maar helaas.
Dips:
Ik wilde het eens zonder assistance proberen. Het was erg wennen, nog zoeken naar de juiste ROM, maar goed. Eerste set 3 goede herhalingen, mijn maat had net 8 reps gedaan en in eerste instantie had ik zoiets van 'ik kan dit niet' en ik wilde stoppen. Toen bedacht ik me hoe belachelijk dat klonk. Daarom, en omdat mijn maat me aanmoedigde, ben ik nog een keer gegaan en toen knalde ik er toch 5 goede herhalingen uit. En als ik het zo bekijk, is dat al niet slecht, 3 en 5 zonder assistance. Dus toch een goed gevoel over vandaag. Op naar de 2x8. Geen assistance meer.
In plaats van de chin-ups wil ik de volgende sessie rack chins gaan doen. Ik denk dat dat beter zal gaan. Ik heb nog niet zoveel kracht in de armen maar ik weeg wel al 92 kg, dat is niet niks om op te trekken.
---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------
Geen stall = doorgaan natuurlijk!
Je begint nu serieus sterk te worden, zometeen haal je me nog in
Thanks, maar dat zal nog wel even duren. Het blijft wel lange tijd enorm goed vooruitgaan vind ik, dat verbaast me als voorheen ongetrainde van 32 jaar. Ik voel me wel sterker en wat ik in de spiegel zie, bevalt me ook al iets beter.