er zijn een aantal dingen die ik fout heb gedaan het 1e trainingsjaar.
Ik heb mezelf tever door gepushed bij trainingen, niet geluisterd naar me lichaam van gaat het eigenlijk wel? Trainde met spierpijn dag in dag uit. Daarom waren mijn maandag trainingen ook beter omdat ik daarvoor 2 dagen rust heb genomen. Mijn CZS heeft voor langere periodes een opdonder gehad.
Ik dacht dat zwaar trainen en spierpijn tot massa zouden lijden, niet dus. Ik denk dat ik veel gains ben misgelopen, doordat me lichaam niet voldoende tijd had om te herstellen.
Wat ik nu beter ga doen is naar me lichaam luisteren, kan ik de training aan en heb ik energie genoeg die dag.
De discipline om iedere training 100% te geven zal er altijd blijven, daar moet ik mijn trainingsschema ook aan passen.
De reden dat ik me soms down voel is over training, ik wil zo graag groter worden dat ik blind ben geworden van wat me lichaam zegt.
Ik weet dat ik goede genen heb en ben daar ook trots op maar kan niet alles geven als ik me iedere training volledig kapot train en me lichaam geen rust gun. Denk dat als ik zo langer door was gegaan dat ik blessure na blessure zou hebben gekregen. Sommige mensen denken dat je niet overtrained kan raken van een 4 daagse split, nou zeker wel.
Heb een beetje op symptomen lopen zoeken en ik kon ze allemaal afstrepen, laatste maand van de bulk had ik diaree, ik dacht eerst dat het me darmen waren. Maar het is puur een teken van overtraining.
Dit tweede jaar ga ik meer gainen dan het eerste, heb meer ervaring opgebouwd en ga er weer voor de volle 100% voor. Misschien dat ik overstap na een fullbody schema voor 3 dagen in de week, andere dagen cardio of een aparte dag voor achterliggende spiergroepen. Lees op vele sites dat het voor een natural beter is om spiergroepen 2x per week te pakken. En ga dat ook zeker uittesten, zonder overtraining!!
Heb in het eerste trainingsjaar veel respect gekregen voor mijn lichaam, dat het zolang vol heeft gehouden. Gains waren in het begin goed... waarom? Toen was ik niet overtrained! Genoeg gasten die mijn resultaten in 2/3/4 jaar bereiken. Krijg ook complimenten van gasten die aan de AAS zitten, dit doet best veel met je. Motivatie is zo groot geworden en blijf ook zeker doorgaan totdat ik heb bereikt wat ik wil bereiken.
http://www.youtube.com/watch?v=Yj1HstxiO6o&feature=related