Fitness Seller

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Vijftig shmijftig ! Voor de 100 moet je gaan ;)

• Topic Starter Topic Starter
103e Wendlertraining, UB, 8-3-3

BP5/3/1: zwaarste set (1+1)x77.5kg. W1RM = 77.5*(1+0.0333*2) = 82.7kg
Daarna nog 3x10x52.5kg

DBRow: 3x10x38kg
DBSP: 8x16kg, 2x8x14kg
Pull-ups, Face Pulls, DBCurls, planks

Geen bijzonderheden

Even meevolgen. Good luck :)

104e Wendlertraining, UB, 8-3-4

SQ5/3/1: zwaarste set (1+4)x95kg. W1RM = 95*(1+0.0333*5) = 110.8kg
Daarna nog 10x75kg, 10x70kg, 10x65kg

RDL: 3x10x70kg
Face Pulls, L-flies

Tevreden met deze squatsessie. Het *voortdurend* buikspieren aanspannen helpt behoorlijk, vooral onderin waar ik wel eens de spanning verloor, wat 95% van mijn fails veroorzaakte.

Einde van 8e cyclus, nu twee lichte trainingen en vandaag over een week beginnen met de 9e.

@Robke: 100 is wel heel veel. Mocht ik ooit 5x60kg halen op OP dan ben ik al heel blij

@Noaxs: Dank en welkom!

Goeie rep out weer man ;)

En een 100kg MP lijkt maar gewoon veel ;) Eens je hem gedaan hebt, lijkt het allemaal niet meer zo spectaculair hoor

105e Wendlertraining, deload UB

MP, BP, Dumbbell Rows, pull-ups, dips, face pulls, planks

Lekker ontspannen lichte training

deload je gewoon standaard? 3x5?

De UB hoofdoefeningen (MP en BP) doe ik 3x5, de assistance rond de 3x10, alles met lichtere gewichten (60-70) dan anders. Alleen dips en pull-ups zijn als gebruikelijk. "Officile" Wendler heeft een volledige cyclus van 4 trainingen deload, maar ik train maar 3 keer per week, dus dan zou ik 9/10 dagen deloaden, en dat vind ik te veel. Ik doe dus twee deload trainingen, voor UB en LB, en dan weer aan de slag.

ik doe meestal gewoon niets tijdens mijn deload :o Maar deload meestal ook maar per 3 cycles ofzo

106e Wendlertraining, deload LB

Squats, Front Squats, DL, RDL, Face Pulls, Planks

Alles licht. Heb de laatste tijd meer last dan anders van bovenkant bil. Is misschien maandag met squatten toch niet helemaal goed gegaan.

107e Wendlertraining, UB, 9-1-1

MP 5/3/1: zwaarste set (5+1)x42.5kg. W1RM = 42.5*(1+0.0333*6) = 51kg
Daarna nog 3x10x30kg

DBRow: 10,11,12x38kg
DBBP: 2x12x24kg, 10x24kg
Face Pulls: 2x10x27kg
Pull-ups, planks

Begin 9e cyclus. Goede focus en Core-spanning.

lekker volume gedraaid kerel

mooie gewichten hoor
Ik moet je nog maar eens zien in te halen

Dank mannen! Ben ook wel tevreden over die training en over hoe het gaat. BW is nu 88kg wat ik 15 jaar geleden voor het laatst woog, toen ik thuis trainde. Maar ik had toen zeker meer vet dan nu, en hield het eten niet vol. Ik denk achteraf dat ik te weinig eiwitten kreeg, en ook met te weinig intensiteit trainde (Hardgainer achtig schema). Kijken of we nu langzaam richting 90kg kunnen.

Keek trouwens een filmpje over face pulls, en ik doe ze te snel met een beetje smokkelen, dus die gaan voorlopig wat lichter met correcte vorm.

108e Wendlertraining, LB, 9-1-2

DL 5/3/1: zwaarste set (5+2)x105kg. W1RM = 105*(1+0.0333*7) = 129.5kg

Daarna nog 2x8x80kg Front Squats: 10x40kg, 10x50kg, 9x50kg
L-flies, dips, planks, face pulls

Vertrouwde mijn onderrug niet helemaal, dus heb extra DL sets beperkt. Front Squats beginnen nu wel te komen. Goed diep, behoorlijk zwaar voor de core.

Nog 2 repjes over man ;) Nice... 5/5/5 week vind ik altijd de rotste :p

Ja, ik ook :)
Die laatste 2 reps waren wel met even rechtopstaan en uitstrekken tussendoor, dus niet helemaal hetzelfde als de extra reps bij squats of BP. Maar ik tel ze toch maar mee voor de motivatie, en als ik niet op een gegeven moment tussendoor opsta gaat mijn techniek het raam uit...

Lekker bezig hoor!
Ik vond de front squat klote voor je polsen, maar goed, na 1 keer proberen kan je daar niet zo veel van zeggen....

Ik zit al tijden de klooien met die Front Squats en nu pas begin ik het enigszins door te krijgen. Als je last van je polsen hebt kun je ook de 'bodybuilding' houding proberen: handen gekruist over je borst. Is wel minder stabiel. Een tweede alternatief is straps vast te maken aan de stang, en de losse uiteinden van de straps vast te houden. Zijn wel filmpjes van op youtube. Ik ben uiteindelijk toch teruggekeerd naar de 'gewone' houding, met vingers onder stang en polsen naar achteren gebogen, maar het lukt me nu beter om mijn armen omhoog te houden waardoor niet al het gewicht op mijn polsen rust. Vooralsnog dan, want de gewichten zijn natuurlijk nog vrij licht.

Kortom: flink geklooi, maar uiteindelijk wel de moeite waard, want als-ie eenmaal gaat voel je direct dat het een hele goede oefening is.

OK, ik ga eens wat varieren met grips om een gevoel te krijgen.
Maar eerst weer een paar gewichtsloze weken ;-)

Terug
Naar boven