AndroidHealthClinic

Log KEUN

Alle vier spieren van de quadriceps hechten via het ligamentum patellae (waar je last van hebt) aan op je scheenbeen. Klinkt als een tendinopathie, ook gezien het werk (grote belasting) wat je doet..

Succes in ieder geval!

Sterkte Koen en houdt ons op de hoogte!

Alle vier spieren van de quadriceps hechten via het ligamentum patellae (waar je last van hebt) aan op je scheenbeen. Klinkt als een tendinopathie, ook gezien het werk (grote belasting) wat je doet..

Succes in ieder geval!

Fysio aan het woord! Ik vind het te weinig informatie om al in één richting te denken. Tendinopathie is een optie maar het kan ook een kleine pees laesie zijn. Jumpersknee (tendinopathie vd patellapees) lijkt me uitgesloten op basis van de plaats van de pijn.

Maar goed, lijkt mij het beste als Koen gewoon naar de arts/sport fysio gaat. Want vanaf hier kunnen wij hem niet echt helpen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.424
Update:
Kreeg een vrij onervaren arts maar goed ze bevestigde alleen wat ik al dacht.
Klein spierscheurtje waarschijnlijk en heb simpelweg drukverband gekregen waardoor ik probleemloos heb kunnen werken. Na het werk heb ik het verband eraf gehaald want me quads zijn zo bigse dat het verbrand omlaag gleed:trollface:

nee maar kan nu probleemloos zonder drukverband lopen, het is nog niet volledig weg maar ik heb stuk minder pijn zo goed als geen meer. Vanavond toch nog even met drukverband werken. En yes ben workaholic nu, doei gains...heb sinds kort nieuwe baan erbij, 2e horeca baan.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 11:40 ----------

Iedereen bedankt voor de support!

Goed nieuws broski, spierscheurtje herstelt probleemloos en snel over het algemeen (na een paar weken kan je weer redelijk zwaar belasten). Wat is je plan mbt herstel? Heb je ook nagedacht over de mogelijke oorzaak?
Ik heb na mijn quad scheurtje mijn quad enkele keren laten dry needlen om zeker te weten dat er geen spanning op vezels bleef zodat alles goed kan herstellen en geen nieuwe blessures konden onstaan, alleen nu heb ik weer irritatie van mn IT-band wat daar waarschijnlijk ook nog een overblijfsel van is dus ik ben minder lucky haha.

she mirin?

• #8.427
Goed nieuws broski, spierscheurtje herstelt probleemloos en snel over het algemeen (na een paar weken kan je weer redelijk zwaar belasten). Wat is je plan mbt herstel? Heb je ook nagedacht over de mogelijke oorzaak?
Ik heb na mijn quad scheurtje mijn quad enkele keren laten dry needlen om zeker te weten dat er geen spanning op vezels bleef zodat alles goed kan herstellen en geen nieuwe blessures konden onstaan, alleen nu heb ik weer irritatie van mn IT-band wat daar waarschijnlijk ook nog een overblijfsel van is dus ik ben minder lucky haha.
heb er eigenlijk maar 1 dag met echt pijn rondgelopen, dat vind ik het rare. Moet ik dan wel denken aan een spierscheuring? Heb nog nooit spierscheurtjes gehad dus heb er niet echt ervaring mee.
Qua herstel had ik nog niks in gedachte wou eind van de week wel beetje LB werk doen op 50% ongeveer.
Dry needlen klinkt wel intressant ook de ervaring zelf al kan je me daar wat meer over vertellen?
die artsen zijn in algemeen vrij shy allemaal, vorige week ook al huisarts bezoek voor me keelonsteking all veiny en stuff kreeg niks te horen :sad:
zelfs niet toen ik later ging bloedprikken, veins popte er al uit voordat me arm werd afgekneld:cool:
p.s. deze had ook me been gister ingetaped

Sterkte met je herstel man. Heb je ook adviezen meegekregen?

get's bloodwork done, thinks he's in a pr0nscene with horny nurse :roflol:

• #8.430
Dat is dan meegevallen, succes met het herstel!

Fysio aan het woord! Ik vind het te weinig informatie om al in één richting te denken. Tendinopathie is een optie maar het kan ook een kleine pees laesie zijn. Jumpersknee (tendinopathie vd patellapees) lijkt me uitgesloten op basis van de plaats van de pijn.

Maar goed, lijkt mij het beste als Koen gewoon naar de arts/sport fysio gaat. Want vanaf hier kunnen wij hem niet echt helpen.

Euw, dan heb ik de plaats misschien verkeerd begrepen:p.

Maar iig mooi dat het met drukverband beter gaat Koen!

• Like
Waarderingen: KEUN
  • #8.434
training van gister zover ik hem herinner

delts-traps

seated-press (plate loaded)
15x40KG
15x60KG
12x80KG
8x100Kg ss 10x80KG
12x80KG

Seated side raises (licht bent over)
15x8KG
15x12KG
15x12KG
15x16KG
15x12KG

1 Arm side raise
3x15x8-12KG

Front-raises (seated)
3-4 sets niet zwaarder als 12kg

Machine shrugs (behind back)
15x100KG
15x120KG
15x140KG
15x140KG

DB-shrugs
20x20KG
20x30KG
20x36KG
20x36KG

Upright-row ss Rear delt row
3x15x20KG ss 3x15x16KG

update spierscheuring:
gister wederom een pijnloze dag, lijkt erop dat ik alles weer kan maar ontzie me LB toch nog even een paar dagen voor ik er uberhaupt aan ga denken.

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 15:10 ----------

misschien straks tijdens me rug workout nog even het drukverband eromheen zodat ik evt. bb oefeningen kan proberen.

Keun bij dumbbells shrugs hoe hou je de dumbbells dan want bij mij schuren ze dan vrij vervelend langs me broek

• #8.436
Keun bij dumbbells shrugs hoe hou je de dumbbells dan want bij mij schuren ze dan vrij vervelend langs me broek
Gewoon langs je heupen maar het schuurt nooit last me benen althans niet storend. Je kan ze altijd een paar cm van je lichaam afhouden

Gewoon langs je heupen maar het schuurt nooit last me benen althans niet storend. Je kan ze altijd een paar cm van je lichaam afhouden

Dat sowieso. En ik probeer mijn schouders altijd zover mogelijk naar achteren te doen. Maximale aanspanning van traps en speel je de caveman houding niet in de kaart.

denk dat je been eraf gaat vallen

• #8.439
training van gister

Chest-Triceps

Flat-BP
15x50KG
12x90KG
2x6x110KG
12x90KG
12x90KG

Incline-flyes
15x20KG
15x24KG
12x30KG
12x30KG
15x20KG

Cross-over
15x7,5KG
15x12,5KG
12x15KG
Van beneden
3x15x7,5KG

Reverse grip pushdown (1 arm)
3x15x7,5KG

Pushdown
3x15x30KG

Abs

Comments:
bodyweight had gister z'n diepte punt, 78kg. Veel gewerkt laatste dagen, weinig meals kunnen nuttigen. (momenteel 81kg weer +-)
Zaterdag avond slechts 3 meals met gaten van zo'n 6uur ertussen. Zaterdag ook nog eens de smaak van alci geproefd en had zondag middag tijdens m'n workout echt een carb-load effect. Pomp was insane, a la shoot day pump like fuaaaark

Flyes met 30 kg, is this real life..
Mooie training! Hoe zit het met je blessure ondertussen?

Terug
Naar boven