XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.141
Mark, was leuk vandaag. Volgende keer doen we het wel in Ridderkerk. Als je wat wilt oefenen op techniek op band, pushpress, etc. moet je maar een gil geven, dan kunnen we wat afspreken. Die 380 tire bij ons is ook een mooie om mee te oefenen. En alle spullen staan binnen handbereik dus geen probleem met dingen klaarzetten etc.
Dat gaan we zeker doen. Doe de groeten aan je vader.
Toch netjes getraind mc.chick! Maar jij hebt ook nog genoeg werk voor 4 april:D Misschien ben ik er volgende keer ook wel bij.
Ik heb zeker nog genoeg werk. Ik neem graag extreme doelen aan en deze wedstrijd is er een van. Daarnaast heb ik niet optimaal gepresteerd vandaag. Met name die yoke moet meer inzitten. Starter gaf wel aan dat een aantal onderdelen bij ons een stuk zwaarder aanvoelen. Ik heb nog ruim 3 maanden te gaan.

Wanneer ga jij weer events draaien?
was een mooie dag mark! Zeker voor herhaling vatbaar.
Zekers, doen we vaker.

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------

Veel geleerd vandaag. Die 350kg band was heavy :O stond er zelf versteld van dat ik hem uberhaupt voorbij me schenen getild kreeg eer het weer op de grond viel. Tja die log press...bedankt voor je info over techniek. Samen met me buik kwam het wel goed ;)
Altijd mooi zulke trainingen. Ik ben ook nog maar een leek. Heb nu voor het eerst de yoke gedaan.

Dat voorslaan met de log gaat een stuk eenvoudiger zo. Ik ga daar de komende tijd flink op trainen.

Train je buik en de clean komt vanzelf ;)

• #4.143
Ik heb nog 2 trainingen te gaan maar ik kan het toch niet laten plannen te maken voor het volgende schema. Zeker naar aanleiding van de squat van gisteren heb ik besloten de deadlift even eruit te gooien. De rackpull zal deze tijdelijk vervangen. Ik heb wel besloten de benen harder aan te pakken en dus een squat variant eraan toe te voegen, de box squat.

Tevens kies ik ervoor om nu echt aan de loglift te beginnen, ik heb meer vertrouwen gekregen dat ik er nu klaar voor ben. Ik boek vorderingen qua explosiviteit en dus moet het gewoon gebeuren.

Tevens aan de core werken met de OH squat, savickas press en de bb rollout.

Ik ben er nog niet helemaal uit maar tot op heden heb ik dit bedacht:

LB1:
Main lift
Squat
Log clean
Ass. lift
Box squat
Bb rollout
Farmer/db hold

UB1:
Main lift
Bench press
Rackpull
Ass. lift
Cgbp
Kroc row
Up row
Bb curl

LB2:
Main lift
Squat liftout
Ass. lift
OH squat
GM
Power clean
Calf raise

UB2:
Main lift
Log press
BOR
Ass. lift
Savickas press One arm db press
Pull-over
Skull crucher
Hammer curl
Ik ga het schema toch aanpassen. Omega deed laatst de one arm shoulder press en gaf aan dat zijn core zwaar belast werd. Het is een lastige keus, maar dit onderdeel moet ik ook bij de fungames doen.

One Arm DB Press is zeer zwaar voor je core, dat weet ik ook. :)
Het is ook handig om grote schouders/traps te hebben om je dumbbell op te rusten, dit is bij mij nog altijd een probleem. :roflol:

Mark, was leuk vandaag. Volgende keer doen we het wel in Ridderkerk. Als je wat wilt oefenen op techniek op band, pushpress, etc. moet je maar een gil geven, dan kunnen we wat afspreken. Die 380 tire bij ons is ook een mooie om mee te oefenen. En alle spullen staan binnen handbereik dus geen probleem met dingen klaarzetten etc.
fotos vn deze leuke dag ? :D

Staat je logje niet verkeerd hier?

• #4.147
Nee, staat goed hier. Ik train alles. Strongman, kracht en bodybuilding.

Lekkere training vandaag! Volgende keer zal ik proberen erbij te zijn!

Hier zijn de events gepictured: (geen actiefoto's)

wmjep0.jpg

Van links naar rechts:

Yoke 40kg (ex. weight, duh) - farmer van +- 70kg (zwart) - farmer van 110kg (rood) - Keg 65kg geloof ik? - atlast stone 90kg.

5jtxud.jpg

Loglift 55kg.

Verder hadden we nog 3 tires van 250kg, 380kg en 400kg volgens mij en wat atlas stones oplopend tot 120kg.

Laatst bewerkt:
  • #4.150
Ik merk dat bij de yoke de quads toch flink belast worden. Gisteren voelde mijn core gesloopt aan maar vandaag nergens meer last van. Het is dus toch niet zo extreem slecht gesteld met mijn core kracht.

Met deze kennis zal ik het schema aanpassen om mijn zwakke quads aan te pakken. Ik ga de liftout combineren met de walkout. De eerste setjes een walkout met een lichter gewicht en de laatste een liftout. Of er 2 aparte oefeningen van maken. Misschien nog een lunge oefening. Merk dat deze ook gaat werken om de wheelflip onderin explosief te liften. Werd ook door DeFranco uitgelegd dat als je onder een hoek staat (sprint) de quads meer dominant zijn.

Dat merk ik ook bij een Rack Lock-out. Deze leg ik een aantal pins lager dan de normale lift-out voor een squat. Bij de zwaardere gewichten dan voel je de quads enorm. Je leunt inderdaad toch iets meer naar voren...is toch anders dan als je rechter-op staat om een sprintje met je hamstrings te trekken. Toen ik voor het eersts die Rack-Lock outs deed met 260kg in me nek kon ik 4 dagen niet meer lopen vanwege de quads die dan gesloopt waren. Gisteren bij thuiskomst waren me quads ook niet erg blij, maar nu bijna nergens meer last van. Heb meer last om een vuist te maken met me handen. Voel dan steken in me vingers en onderarmen vanwege de Farmers :D

Wel lekker geslapen. Werd midden in de nacht nog wakker van de honger hehe
Morgen weer lekker zwaar squaten.

Ik merk dat bij de yoke de quads toch flink belast worden. Gisteren voelde mijn core gesloopt aan maar vandaag nergens meer last van. Het is dus toch niet zo extreem slecht gesteld met mijn core kracht.

Met deze kennis zal ik het schema aanpassen om mijn zwakke quads aan te pakken. Ik ga de liftout combineren met de walkout. De eerste setjes een walkout met een lichter gewicht en de laatste een liftout. Of er 2 aparte oefeningen van maken. Misschien nog een lunge oefening. Merk dat deze ook gaat werken om de wheelflip onderin explosief te liften. Werd ook door DeFranco uitgelegd dat als je onder een hoek staat (sprint) de quads meer dominant zijn.
misschien quarter squats om puur quads te pakken? die wordt ook veel door (prof)sprinters gedaan

echte bikkels zijn jullie
buiten trainen - ik moet er niet aan denken
veel te koud

aan quarters gaat hij meer carryover hebben aangezien hij daar veel zwaarder op kan gaan

Was een leuke dag beest!

• #4.159
Schema een laatste maal aangepast. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik meer op events moet gaan trainen om er goed in te worden. Zowel mijn techniek zal dan meer progressie boeken en ik train meer spieren (meer compound) dan bij de gym lifts. Mijn LB2 training wordt aangepast. Ik kan wel bezig blijven met liftouts of walkouts maar er is niets beter dan een yoke om beter te worden op een yoke.

Ik ga dus 3x per week trainen: woensdag/vrijdag/zondag.
Zondag wordt de events dag en dan heb ik 2 dagen om te herstellen.

LB1:
Main lift
Squat
Log clean
Ass. lift
Box squat
Bb rollout
Farmer/db hold

UB1:
Main lift
Bench press
Rackpull
Ass. lift
Cgbp
Kroc row
Up row
Bb curl

LB2:
Events
Main lift
Yoke
Ass. lift
Wheelflip
Gym training
GM
Power clean
Calf raise

UB2:
Main lift
Log press
BOR
Ass. lift
One arm db press
Pull-over
Skull crucher
Hammer curl

is 3 maal per week trainen waarvan 1 eventdag niet wat te weinig?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven