AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.981
Dinsdag
UB/Deload
MP
3x8x40kg

BOR
3x8x65kg

Bench press
2x10x50kg

Db row
2x10x30kg

2 Board press - 8cm
2x10x50kg

Barbell curl
2x10x25kg

Barbell complex - DL/BOR/HC/PP/SQ
2x10x30kg

Kettlebell swings
tigx24kg

Donderdag
LB/Deload
Clean & Jerk

3x3x60kg

Olympic squats - belt only
3x8x60kg

Goodmorning
2x10x60kg

Pause squat - beltless / 2 sec pause
2x6x50kg

Sumo deads
2x8x80kg

Barbell rollouts - knee support
2x12

Vandaag
FB/Deload
Olympic squats

WU
3x8x80kg

Bench press
WU
2x8x70kg

Deadlift
2x8x120kg

MP
2x8x50kg

Einde deload, dinsdag Squat/OH press schema
Heb er zin in!:D

euh, hoi in pl sectie.

hoe kom je aan dat squat/oh press schema?

Welkom in de PL/SM-sectie, Mark: hier hoor je thuis!

Ziet er goed en simpel uit, dat squat-/OH-schema ... meer heb je niet nodig, alhoewel je af en toe wel een deadliftje ertussen moet gooien. :)

Dat schema heb je van het Loods2-forum van Robbert Wolters zeker?

P.S. Ik koppel altijd mijn 1) squat aan mijn 2) OH press (echter nooit vice versa ...) ;)

Laatst bewerkt:
  • #6.985
euh, hoi in pl sectie.

hoe kom je aan dat squat/oh press schema?
Me myself and I.

De squat trainingen zijn een afgeleide van het eerste deel van de smolov base cycle. Ik wil er wel events bij blijven doen dus vandaar een light versie van gemaakt (geen 4x/week squats).

Bij de opbouw van de oh oefeningen heb ik the black book of training secrets gebruikt. Volume draaien op 80-90%. Strict press voor basiskracht en c&j voor explosiviteit. Vandaar dat die dag deze oefening vooraan staat.

Welkom in de PL/SM-sectie, Mark: hier hoor je thuis!

Ziet er goed en simpel uit, dat squat-/OH-schema ... meer heb je niet nodig, alhoewel je af en toe wel een deadliftje ertussen moet gooien. :)

Dat schema heb je van het Loods2-forum van Robbert Wolters zeker?

P.S. Ik koppel altijd mijn 1) squat aan mijn 2) OH press (echter nooit vice versa ...) ;)
deadlift komt soms op een events dag voor. Wil eerst mijn lb sterker krijgen en dan is squat koning imo. Oh presses zijn altijd weak geweest dus ook daar wil ik me volledig op focussen.

Schema is niet van Robbert Wolters.

Nice, Erwin en ik waren ook aan het nadenken over een schema om deze 2 oefeningen te boosten.
Ben benieuwd. Je kunt altijd mijn log in de gaten houden wat het voor mij doet.

Laatst bewerkt:
mooie boel mc
laat jij mij achter bij al die fitnessboys
ben benieuwd wat het schema voor je gaat doen

Oke ik ben benieuwd naar het echte werk.

Welkom bij de echte mannen-sectie??? . Nu verwacht ik ook mannelijke trainingen en mantal toughness van je, nu je terug bent van je blessure:cool:.

• #6.990
mooie boel mc
laat jij mij achter bij al die fitnessboys
ben benieuwd wat het schema voor je gaat doen
Sorry bro. Ik blijf je gewoon in de gaten houden, ben maar niet bang.

Oke ik ben benieuwd naar het echte werk.
Ik ook Gijs.
Welkom bij de echte mannen-sectie??? . Nu verwacht ik ook mannelijke trainingen en mantal toughness van je, nu je terug bent van je blessure:cool:.
Hahaha, nou dan ga ik zeker maar eens goed mijn best doen. Zou eens tijd worden.

Merk dat ik de laatste tijd steeds meer dat ik met name bij de deadlift niet flexibel genoeg meer ben. Nu doe ik de deadlift niet zo vaak meer (misschien een oorzaak) maar het kan zeker geen kwaad wat rek oefeningen te doen.
Op rustdagen gebruik ik nu altijd de foamroller en dat ga ik uitbreiden met stretch oefeningen. Ben daar niet zo in thuis dus gebruik de oefeningen van Joe DeFranco - Super Strength.

[Link niet meer beschikbaar]

Gebruik sinds de FIBO waar ik een foamroller heb gehaald hem ook voor mijn rug en hams en moet zeggen dat die blessure bij die ham er zeker baar bij heeft. Zelfs zo dat de ham die ik rolde leniger was geworden dan mijn niet geblesseerde ham die ik niet rolde. Nu doe ik ze dus gewoon beide

• #6.992
Gebruik sinds de FIBO waar ik een foamroller heb gehaald hem ook voor mijn rug en hams en moet zeggen dat die blessure bij die ham er zeker baar bij heeft. Zelfs zo dat de ham die ik rolde leniger was geworden dan mijn niet geblesseerde ham die ik niet rolde. Nu doe ik ze dus gewoon beide
In het begin leek het me allemaal wat overrated, dat was tot ik er zelf een had. Ben het met je eens dat het helpt bij het herstel. Zelf merk ik weinig van een verbeterde lenigheid van mijn lichaam.

Vandaag voor het eerst wat rek en strekwerk gedaan naast de foamrolls.
De rollovers/v-sits zijn behoorlijk pittig voor deze stijve hark. :D
En de scorpions helemaal, kreeg halverwege krampen in de hamstrings. :lol:

Rollovers/v-sits
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Scorpions
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

04_rollover v-sits.jpg

07_scorpions.jpg

Ziet er uit als acrobatenwerk ... en dan bedoel ik niet Adriaan van Toor. :D

• #6.994
Ziet er uit als acrobatenwerk ... en dan bedoel ik niet Adriaan van Toor. :D
Is het ook. Doe nu op advies ook wat statisch rekwerk na de training.

Gym1/Cycle1/week1
Dynamisch rekken

Olympic squat
- belt only
12x20kg
6x60kg
2x80kg
8x105kg 70%
8x105kg 70%
8x105kg 70%
8x105kg 70% @8.5

MP
12x30kg
6x40kg
5x53,5kg 75%
5x53,5kg 75%
5x53,5kg 75%
5x53,5kg 75%
5x53,5kg 75% @7

Foamrollen
Statisch rekken

Ging aardig. MP toch wat te licht ingezet, ga hier wat in aanpassen.

Laatst bewerkt:
Squats zijn niet slecht aan 8.5 vind ik.
Alhoewel dat voor iedereen een beetje anders is om te interpreteren natuurlijk.
En hup die MP omhoog! :D

Nette squats, hoor: ik zou het je niet nadoen ... 8 reps, moet er niet aan denken. ;)

Ik neem aan dat je MP strict is, in dat geval moet jij toch makkelijk 5x60kg kunnen?

• #6.997
Squats zijn niet slecht aan 8.5 vind ik.
Alhoewel dat voor iedereen een beetje anders is om te interpreteren natuurlijk.
En hup die MP omhoog! :D
Vandaag voel ik het wel in de benen. Die eerste setjes stellen weinig voor maar de laatste set was toch ineens redelijk zwaar. Zat ook te hijgen als een paard. Die MP gaat ook omhoog, schouders toch sterker dan verwacht.

Nette squats, hoor: ik zou het je niet nadoen ... 8 reps, moet er niet aan denken. ;)

Ik neem aan dat je MP strict is, in dat geval moet jij toch makkelijk 5x60kg kunnen?
MP is altijd strict anders zou ik het wel een push press noemen. Mijn pr met 60kg is 6 reps. 5 setjes met 5 reps met dat gewicht gaat nog niet lukken. Had nu 57kg moeten hanteren ipv de 53,5kg.

Volgende week ga ik 7x3x60kg doen.

het betere rek en strek werk -altijd goed
idd die mp moet nu omhoog
je zit nu bij de zware jongens;)

Mark, wat raad jij aan om je MP omhoog te brengen: gewoon 3tjes en 5-jes op volume draaien?

Dat is voor mij nl. ook van belang om mijn huidig pr van 2x60kg flink op te schroeven! :D

• #7.000
Idd gewoon veel volume maken met 80%+.
Maar ik ben denk ik niet de aangewezen persoon om je hierin advies te geven aangezien ik veel moeite heb hierin gains te maken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven