XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.981
Update chiro:

Het is alweer een maand geleden en merk enorme vooruitgang. De beweging van de squat en deadlift gaan weer soepel. Chiro merkte dat de blokkade van de TLO verdwenen is en nog licht bij het bekken aanwezig. Ik merk dat ik bij het foamen zelf meer wervels los kan rollen. Deze vooruitgang is gelukkig ook terug te zien in mijn trainingen.

Ik merk de laatste week dat mijn meniscus niet meer goed spoort bij mijn linker knie. Doe preventief weer balans oefeningen op 1 been. Dit was goed volgens chiro want ze vond beide knieën niet stabiel genoeg toen ik de oefening liet zien. Oorzaak van dit probleem is wederom de aansturing van het lichaam. Dit resulteert in verschil in spanning in linker en rechter deel van het lichaam en een scheefstand van mijn hoofd wat ik zelf niet voel maar wel terug is te zien op foto's.

Zeer waarschijnlijk loop ik heel mijn leven met deze disbalans (iedereen heeft wel een kleine afwijking). Wanneer dit niet tijdig herkend en aangepakt wordt zal de afwijking steeds groter worden en uiteindelijk je motoriek beperken en kunnen blessures ontstaan. Het heeft dus geen zin om uitsluitend aan symptoombestrijding te doen zoals de kniebalans oefening.

Ik moet de komende maand naast balans oefeningen ook coördinatie oefeningen doen om mijn czs opnieuw te programmeren zoals ik dat eerder met het scherm deed. Met dat laatste kan ik ondertussen stoppen omdat de balansafwijking op de balansplaat vrijwel verdwenen is.

Laatst bewerkt:
En wat vindt een professional ervan? :D :P

Die chiro van jou zegt meer dan die van mij. Als ik geen aanvullende vragen stel blijft het bij in welke houding ik moet liggen en wanneer ik terug moet komen :p gekke indo amerikaan is het

• #8.984
En wat vindt een professional ervan? :D :P
Ze is niet gratis. :lol:
Wie is de professional dan volgens jou?
Verder ben ik weer bijna 100% dus heb verdere hulp momenteel niet nodig.
Die chiro van jou zegt meer dan die van mij. Als ik geen aanvullende vragen stel blijft het bij in welke houding ik moet liggen en wanneer ik terug moet komen :p gekke indo amerikaan is het
Het is een vrouw hè, die praten meer.
Voordeel is ook dat ze zelf aan krachtsport met barbells doet (2x bw dead doet ze bijvoorbeeld). Net als Dienase weet ze op dat vlak waar ze over praat.

Laatst bewerkt:
  • #8.985
Dag A
Hang clean

3x40kg
3x60kg
2x70kg
2x80kg

Squat
10x20kg
10x70kg
3x100kg
3x110kg
3x122,5kg
3x135kg
3x145kg

Strict press
10x20kg
5x40kg
3x47,5kg
3x53,5kg
3x60kg
3x65kg
3x70,5kg

Goodmorning
8x70kg
8x80kg
8x80kg

Leg extension
8x91kg
8x110kg
8x110kg

Barbell rollout
6x
6x
6x

Solide squats, gaat goed.

Laatst bewerkt:
Blij dat het goed gaat Mark... Maar scheefstand van het hoofd.. nja anyway, nevermind. Ga zo door, gaat weer de goede kant op!

Update chiro:

Het is alweer een maand geleden en merk enorme vooruitgang. De beweging van de squat en deadlift gaan weer soepel. Chiro merkte dat de blokkade van de TLO verdwenen is en nog licht bij het bekken aanwezig. Ik merk dat ik bij het foamen zelf meer wervels los kan rollen. Deze vooruitgang is gelukkig ook terug te zien in mijn trainingen.

Ik merk de laatste week dat mijn meniscus niet meer goed spoort bij mijn linker knie. Doe preventief weer balans oefeningen op 1 been. Dit was goed volgens chiro want ze vond beide knieën niet stabiel genoeg toen ik de oefening liet zien. Oorzaak van dit probleem is wederom de aansturing van het lichaam. Dit resulteert in verschil in spanning in linker en rechter deel van het lichaam en een scheefstand van mijn hoofd wat ik zelf niet voel maar wel terug is te zien op foto's.

Zeer waarschijnlijk loop ik heel mijn leven met deze disbalans (iedereen heeft wel een kleine afwijking). Wanneer dit niet tijdig herkend en aangepakt wordt zal de afwijking steeds groter worden en uiteindelijk je motoriek beperken en kunnen blessures ontstaan. Het heeft dus geen zin om uitsluitend aan symptoombestrijding te doen zoals de kniebalans oefening.

Ik moet de komende maand naast balans oefeningen ook coördinatie oefeningen doen om mijn czs opnieuw te programmeren zoals ik dat eerder met het scherm deed. Met dat laatste kan ik ondertussen stoppen omdat de balansafwijking op de balansplaat vrijwel verdwenen is.

Beter ! Jammer dat die chiro van je zo ver weg zit

• #8.988
blij dat het goed gaat mark... Maar scheefstand van het hoofd.. Nja anyway, nevermind. Ga zo door, gaat weer de goede kant op!
Thnx
Ja hoofd, nek or whatever, het is niet normaal. Op de foto hieronder kun je het zien dat ik mijn hoofd iets naar links trek.
Als ik dit balansprobleem nu niet helemaal weg werk zal het een kwestie van tijd zijn tot de blokkades weer terugkomen. Het gekke is dat ik er niets van voel, rug voelt nu weer lekker aan.

Op de foto daaronder (links) kon je zien hoe scheef ik stond voordat ik bij de chiro was geweest. Die eerste behandelingen hadden al een flink verschil gemaakt.

2mgjtkh.jpg

beter ! Jammer dat die chiro van je zo ver weg zit
In België zal toch ook wel een goede zitten lijkt me.
Is de eerste keer trouwens dat mijn hele lichaam eens goed gecontroleerd is (houding/balans).
Bij fysio waren de klachten altijd specifiek en werden ze dan ook lokaal behandeld.

Laatst bewerkt:
Wel apart hoor mc , ga je voor een blokkade , hoor je heel iets anders waar je helemaal geen rekening mee houdt
Anyway - je bent in goede handen volgens mij

• #8.990
Wel apart hoor mc , ga je voor een blokkade , hoor je heel iets anders waar je helemaal geen rekening mee houdt
Anyway - je bent in goede handen volgens mij
Je moet open staan voor dit soort zaken heb ik ervaren. Komt regelmatig voor dat een klacht elders een oorzaak heeft.

Dag B
Deadlift

10x70kg
5x110kg
3x120kg
3x135kg
3x150kg
3x165kg
3x180kg

Bench press
10x20kg
5x60kg
3x73,5kg
3x82,5kg
3x90kg
3x100kg
4x108kg PR

Lat pulldown
8x63kg
8x72kg
8x72kg

Push down
xxx

Side raise
8x10kg
8x12kg
8x12kg

Push up
50x

Nog wat planks.

Fijne training. Deads easy. Vreemd was dat ik de 4e werkset moeite had met grip bij de hookgrip. Laatste set nergens meer last van. ???
Bench ging zo makkelijk dat ik nog een 4e rep deed en zelfs die ging nog redelijk vlot.
Mooie cycle, gewichten verhogen en verder.

Laatst bewerkt:
Mooie bench

• #8.994
Dag A
Squat

10x20kg
5x60kg
9x85kg
9x95kg
9x105kg
9x115kg
9x125kg

Strict press
10x20kg
9x40kg
9x45kg
9x50kg
9x55kg
8x60kg

Goodmorning
8x75kg
8x75kg

Weer kotsmisselijk naar huis gegaan. :o

• #8.995
Dag B
Deadlift

10x70kg
9x105kg
9x117,5kg
9x130kg
9x142,5kg
9x155kg

Bench press
10x20kg
9x60kg
9x70kg
9x77,5kg
9x85kg
9x93kg PR

Lat pulldown
xxx

Push down
xxx

Side raise
xxx

Weer ****ing misselijk. Ben sinds 2 weken met creatine ethyl ester begonnen maar er klopt iets niet met dat spul. Of er zit nog een andere substantie doorheen of het is gewoon een pre workout booster en geen creatine. Heb ooit NOx gehad en werd ook daar kotsmisselijk van. Droge strot en veel drinken totdat het water bijna omhoog komt. Ik fl**ker de zooi weg en schaf wat monohydraat aan.

Ondanks de k*ttraining waren de gewichten vrij easy. Bench gaat als een gek ineens, laatste rep zonder enige moeite.

Gewoon die simpele creatine pakken , monohydraat

Nice bench

Persoonlijk zou ik een blend pakken ( waar geen waslijsten aan dingen opstaan die er allemaal in zitten) niet gaan klooien met andere meuk.

• #8.998
Gewoon die simpele creatine pakken , monohydraat

Nice bench
Yup, en dank.

Persoonlijk zou ik een blend pakken ( waar geen waslijsten aan dingen opstaan die er allemaal in zitten) niet gaan klooien met andere meuk.
Er zit volgens de verpakking alleen maar creatine in, niets anders.
Of de creatine is gewoon niet zuiver door een fout of er is een verkeerd etiket op de pot geplakt en is het gewoon een pre WO booster.

• #9.000
Heeft dat spul een vreemde/bittere smaak of is het smaakloos?
Spul wat ik had was zonder smaak maar was extreem bitter, niet in te nemen zonder een zoet drankje.

Ik neem creatine liefst met water vandaar dat het dan geen bijsmaak moet hebben.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven