Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nee, is een toevoeging op mijn trainingen.
Rest gaat gewoon door.

Aight dat snap ik. Ik vraag me dan alleen af wat voor toegevoegde waarde bijv benchpress met fat gripz heeft oid.

Chick wil geen pols/elleboog braces of tape of steunbandage gebruiken, maar altijd en overal kunnen rammen zonder grote 'cosmetische' voorbereiding. :cool:

Ik snap 'm wel!!:haha:

Griptraining maakt je gewrichten toch niet sterker of wel

Aight dat snap ik. Ik vraag me dan alleen af wat voor toegevoegde waarde bijv benchpress met fat gripz heeft oid.

Griptraining maakt je gewrichten toch niet sterker of wel

Omliggende spieren van je pols kunnen veel sterker worden, het gewricht zelf niet.
Had zelf ook vaak last gehad van m'n polsen en griptraining heeft dat toch grotendeels verholpen.

Met een dikkere grip benchen is ook beter voor je ellebogen en schouders, maar echt als gripoefening niet echt veel toegevoegde waarde imo. Deed niet zo veel bij mij qua gripoefening buiten dat er gewicht van de bar moest.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.304
Bij mij gingen bij 80/90kg de polsbanden om bij bench press. Pas wanneer ik ze eens een keer vergat merkte ik hoe zwak mijn polsen waren. Sub max of zelfs max gewichten kon ik die training wel vergeten.

Kijk het is leuk dat je met hulp middelen of in de gym met oly bars goed sterk bent maar je kracht grijpt toch vrijwel altijd aan bij je handen. Ik zie het trainen van handen/polsen en onderarmen als een deel van mijn lichaam die ik ook sterk wil hebben.

Al het bar en dumbbell werk train ik nu gewoon met een fat bar en wanneer ik niet verder kan dan gaan ze eraf en ga ik zonder verder. Dit heeft imo geen enkel negatief effect op mijn trainingen omdat ik anders ook opwarm setjes hanteerde alleen nu doe ik die met een fat bar.

Ik verwacht dat ik uiteindelijk net zo zwaar kan pressen met een fat bar als met een 28.5/29mm bar. Ik zit daar nu al heel dichtbij. Eerste keer pressen met een fat bar had ik moeite met 85kg (polsen klapte bijna weg) en nu bijna 2 maanden later zit ik op 3x110kg. En ik denk wel dat het mijn handen sterker maakt. Met de specifieke griptraining (hub/block pinch en v-bar lift) had ik de dag later nauwelijks last van mijn handen en onderarmen. Broken bat bijvoorbeeld liep een halve week met heftige spierpijn.

Rehab training vandaag bij PHD
Side steps met hip circle.

Squat - hip circle
8x20kg
8x60kg
8x60kg
8x70kg
8x80kg
8x90kg
8x90kg

Deze week iedere dag intensief met honkbal mijn QL aan het vrijmaken van triggerpoints. Onderin zat nog veel spanning zelfs na de dry-needling van maandag. Ik voelde duidelijk 3 strengen zitten. 2 heb ik helemaal vrij gekregen maar er zit nog 1 zeer hardnekkige streng die ik niet vrij krijg.
Ik blijf gewoon hardnekkig doorgaan en woensdag weer een dry-needling behandeling.

Effect is wel zeer positief. Nauwelijks meer stram uit mijn bed en nog maar een hele lichte spanning. Squat voelde ook erg fijn.

Bij mij gingen bij 80/90kg de polsbanden om bij bench press. Pas wanneer ik ze eens een keer vergat merkte ik hoe zwak mijn polsen waren. Sub max of zelfs max gewichten kon ik die training wel vergeten.

Dat is wel heel drastisch.

Verder begrijp ik wel een beetje waar Mike en Tymen vandaan komen. Je ziet in jouw log vaak dat je kunt verdwalen in nieuwe oefeningen. Dan gaat opeens al je aandacht uit naar dat en staan de dingen die echt belangrijk zijn op een lager pitje. Vervolgens moet je daar weer opnieuw op gaan opbouwen en heb je dus een hoop tijd verloren, terwijl niemand er jonger op wordt ;). Zelfde reden dat ik vroeg of je wel gewoon bleef deadliften.

Succes bij de fysio, benieuwd hoeveel je nog op volle kracht kan squatten. De snelheid ziet er in ieder geval goed in.

Ik vind pressen met een dikkere bar helemaal niets zwaarder, misschien wel makkelijker zelfs lol.

• #11.308
Dat is wel heel drastisch.

Verder begrijp ik wel een beetje waar Mike en Tymen vandaan komen. Je ziet in jouw log vaak dat je kunt verdwalen in nieuwe oefeningen. Dan gaat opeens al je aandacht uit naar dat en staan de dingen die echt belangrijk zijn op een lager pitje. Vervolgens moet je daar weer opnieuw op gaan opbouwen en heb je dus een hoop tijd verloren, terwijl niemand er jonger op wordt ;). Zelfde reden dat ik vroeg of je wel gewoon bleef deadliften.
Drastisch ja, dan weet je nu ook waarom het nodig was om daar iets aan te doen.

Het is allemaal vrij eenvoudig verklaarbaar wanneer ik van verschillende fysio's te horen kreeg dat mijn bekken klachten voort kwamen uit een te zwakke core. Dan ga je nieuwe oefeningen doen om dat probleem aan te pakken, zoals ab wheels. Het is voor iemand die zonder ernstige blessure kan sporten ook moeilijk te begrijpen dat je als sporter wanhopig wordt wanneer je 5 jaar met dezelfde blessure blijft rondlopen en je er maar niet vanaf komt. Dan grijp je alles aan of je stop ermee. Maar ook die oefeningen ga ik weer oppakken zodra ik weer kan.

Dingen die echt belangrijk zijn is niet nu doorgaan met zwaar squatten en deadliften, dat doe ik al jaren en ik val steeds weer terug met nauwelijks geboekte progressie. Nu is het belangrijk om de triggerpoints in mijn bekken te verwijderen. Hoe graag ik ook wil ik kan nu geen LB doen op mijn rehab oefeningen na.

Succes bij de fysio, benieuwd hoeveel je nog op volle kracht kan squatten. De snelheid ziet er in ieder geval goed in.
Was erg easy maar gewicht was ook licht.
Ik vind pressen met een dikkere bar helemaal niets zwaarder, misschien wel makkelijker zelfs lol.
Wat knap van je zeg.

Volgens mij zijn presses met een dikkere bar eerder makkelijker aangezien de grotere diameter het moeilijker maakt om onnodige krachtmomenten te creeeren tussen pols en zwaartepunt, wat met een dunnere bar wel kan.

Op welke manier voelt het voor jou zwaarder dan?

• #11.310
Volgens mij zijn presses met een dikkere bar eerder makkelijker aangezien de grotere diameter het moeilijker maakt om onnodige krachtmomenten te creeeren tussen pols en zwaartepunt, wat met een dunnere bar wel kan.

Op welke manier voelt het voor jou zwaarder dan?
...
Eerste keer pressen met een fat bar had ik moeite met 85kg (polsen klapte bijna weg)
Ik weet nog dat phreak met 90kg een press ermee deed en hij ervan stond te kijken hoeveel lastiger de press werd.

Misschien persoonsgebonden dan.

• #11.312
Ik had nooit gedacht dat het ook anders ervaren kon worden omdat ik vaak lees dat de oly bars waren ontworpen om juist de grip een stuk eenvoudiger te maken. Voorstanders van thick bar werk geven dat ook al reden aan waarom handen tegenwoordig zwak zijn van atleten. Begin 20e eeuw trainde ze niet anders dan met dikke bars.

Denk dat dat wanneer je niet zwaar kan deadliften je baat kan hebben aan aparte grip training. Kan je wel zwaar gaan dan heb imo genoeg aan volume sets + holds in eind positie. Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik afgelopen jaren ooit gefaald hebt op grip in mijn dl training.

• #11.314
Denk dat dat wanneer je niet zwaar kan deadliften je baat kan hebben aan aparte grip training. Kan je wel zwaar gaan dan heb imo genoeg aan volume sets + holds in eind positie. Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik afgelopen jaren ooit gefaald hebt op grip in mijn dl training.

Ik doe geen griptrainingen omdat ik bij een deadlift het gewicht niet met mijn handen zou kunnen houden. Heb nooit grip problemen gehad met een mixed grip of hookgrip.

Ik kan niet zwaar squatten of deadliften omdat ik mijn bekken blessure eerst verholpen wil hebben.

Duidelijk verhaal en verstandig.

Ik snap goed dat je blessures weg wil hebben ook met aardig wat te makeN gehad en nog. ben het wel eens met Erwin dat je wat je hebt opgebouwd beter kunt vasthouden dan wat je vaak doet. Je valt vaak erg ver terug. Wel goed bezig met de ql. Ben er nu ook mee bezig zal op den duur veel schelen. Met een thick bar scheelt zeker als je polsen verrot zijn had ik ook maar voor gew qua press vaak nauwelijks verschil. Rustig opbouwen zonder wraps op een axle is prima om de polsen op den duur wat stabieler te krijgen

Ik moest gelijk aan je denken

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Standing bench press?

• #11.319
Ik snap goed dat je blessures weg wil hebben ook met aardig wat te makeN gehad en nog. ben het wel eens met Erwin dat je wat je hebt opgebouwd beter kunt vasthouden dan wat je vaak doet. Je valt vaak erg ver terug. Wel goed bezig met de ql. Ben er nu ook mee bezig zal op den duur veel schelen. Met een thick bar scheelt zeker als je polsen verrot zijn had ik ook maar voor gew qua press vaak nauwelijks verschil. Rustig opbouwen zonder wraps op een axle is prima om de polsen op den duur wat stabieler te krijgen
Zou willen dat ik het kon vasthouden. Mijn lichaam maakt het onmogelijk om dat te doen. Pijn is zo extreem dat ik niet eens 120kg kan squatten en dan loop ik ook nog een week krom van de pijn totdat er weer een paar naalden ingaan. Steeds weer komt er een nieuw probleem in mijn lichaam naar voren waar jaren oude verklevingen aanwezig zijn.
Ik moest gelijk aan je denken

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
:heart:
:)

#Dumbbell Row
30 x 8
36 x 8
40 x 10
40 x 10

#Bench Press
60 x 5
70 x 5
80 x 3
90 x 3
100 x 3
110 x 5
110 x 5
110 x 5
110 x 5
110 x 5 PR

#Crushing Grip - right hand
IM#Sx10
IM#Sx10
IM#Tx5
IM#Tx5
IM#1x3
IM#1
IM#1.5
GHP4
GHP4
IM#2 1,5cm opening
IM#2 1cm opening
IM#2 1cm opening
GHP4

#Crushing Grip - left hand
IM#Sx10
IM#Sx10
IM#Tx5
IM#Tx5
IM#Tx3
IM#Tx3
IM#1
IM#1
IM#1.5
IM#1.5
IM#1.5
IM#1.5

#Pull up
105 x 10
110 x 5
110 x 5

#Dumbbell curl
18 x 8
22 x 8
22 x 8

Bench ging vandaag echt lekker. Kon er nog wel tig setjes uitpersen voelde ik. Alles zonder spotter gedaan.

Pijn is zo extreem dat ik niet eens 120kg kan squatten en dan loop ik ook nog een week krom van de pijn totdat er weer een paar naalden ingaan

Hmmm, ik koester een zekere trots dat ik de logs die ik volg ook ECHT volg en niet alleen maar "good train" neerflikker, maar dit lees ik toch voor het eerst heb ik het idee?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven