AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #11.321
Dat komt deels ook omdat er steeds weer te veel aandacht wordt besteed aan zaken die niet goed gaan.
Ben daar een beetje klaar mee en focus me dan liever op zaken die wel goed gaan. Die negatieve mindset kan ik missen als kiespijn.

Zie het nu ook weer, ja ik heb nog steeds die blessure maar grip en upperbody gaat echt lekker. Toch gaat de aandacht steeds weer naar zaken die slecht gaan want pr's op andere onderdelen of bench press is niet belangrijk.

Ah ok. Kan ik me voorstellen, dat je op het positieve focust. Aan de jankmodus heb je ook niks. Bench is de laatste weken inderdaad achterlijk snel gegaan. Hoe komt dat denk je? Puur omdat je minder arbeid verricht, beter hersteld, etc?

Hoe staat het met de cutplannen?

• #11.323
Ik verdeel mijn aandacht en krachten niet meer over ub/lb dus meer focus en energie voor de bench.
Maar belangrijkste denk ik nog omdat ik ben overgestapt naar meer werkvolume (effort) en minder intensiteit. Op een gegeven moment liep ik volledig vast bij het madcow systeem wat ik hanteerde. Ik verwacht dat dit ook voor mijn squat en deadlift zou werken maar ja nog ff geduld. ;)

Cutten zonder mijn lb goed te trainen is niet verstandig. Ik wil pas cutten wanneer de blessure weg is en ik minimaal 170kg squat.

• #11.324
Fysio

Vandaag weer fysio.
Ik had ditmaal met een perm marker de plekken aangestipt waar de laatste spanning zit. Afgelopen week 10x per dag rollen en rekken maar die plek laat maar niet los. Zoals eerder aangegeven kan hij daar niet direct prikken dus prikt hij daar waar de spier op de wervels aanhecht.
Met 3 naalden zat hij ditmaal precies goed. Helaas gaf hij aan dat ook hij met de naalden de triggerpoint vandaag niet weg kreeg. Is echt een extreem hardnekkige triggerpoint die er al heel erg lang zit. Hij heeft tevens het bindweefsel (facia-lagen) weer goed los gemaakt met een speciale huidschraper, was niet fijn.

Hij wil ook oefeningen met mij gaan doen, veel single leg oefeningen. En de behandelingen opvoeren naar 2x per week. Tevens merkte hij op dat er heel veel verschil in spierontwikkeling zit tussen rechts en links. Aan de blessure zijde zijn de spieren minder ontwikkeld. :(

Nou zeg, klinkt niet echt jofel. Helaas gaat herstel altijd met babystapjes...

• #11.326
En dan was het een half jaar geleden nog veel erger toen had ik ook nog de psoas die zo'n zelfde probleem had. Die trok mijn rechter heup naar voren. Dus heup roteerde toen aan de rechterzijde zowel naar voren alsook omhoog.

Hier foto's hoe ik er 2 jaar geleden bijstond. Hier zie je dat de QL mijn rechterheup helemaal omhoog trekt (of mijn bovenlichaam omlaag). Fysio's en ook chiro hebben dit helaas over het hoofd gezien.
2sa04l0.png
2vdp6xz.jpg

wat zal het fijn voor je zijn om eens een lange periode zonder blessures te trainen

• #11.328
wat zal het fijn voor je zijn om eens een lange periode zonder blessures te trainen
Ik zou niet eens weten hoe dat is.

#Seated db press
22 x 8
26 x 8
30 x 5
32 x 5
34 x 5 PR

#Slingshot bench press
80 x 3
100 x 3
120 x 3
130 x 3
135 x 3

#Lat pull down
55 x 8
65 x 8
75 x 8
80 x 8
85 x 8

#Dumbbell curl
16 x 8
18 x 8
20 x 8
22 x 8

En nog wat single leg squats (rehab).

vervelend dat het na 3 naalden niet weggaat, nog meer droge naalden sessies nodig of...?

oh en

cannot_be_unseen.jpg

• #11.332
Zeker met de rust van zijn pensioen die hij er dan bij zal hebben zal het vast fijn zijn:trollface:
En bedankt weer... :(

vervelend dat het na 3 naalden niet weggaat, nog meer droge naalden sessies nodig of...?
Dit was alweer de 2e sessie. Een oude triggerpoint kan wel wat sessies nodig hebben om los te laten. Rollen met een balletje gaat dan zeker niet werken.
Maar belangrijker nog is dat je de oorzaak aanpakt anders is het dweilen met de kraan open.

dat scheve bovenlichaam heb ik ook denk ik

is dat erg?

srs

• #11.334
dat scheve bovenlichaam heb ik ook denk ik

is dat erg?

srs

Ik merkte het voornamelijk in het begin aan mijn deadlift die eerst zo easy ging en waar ik meeste progressie op boekte en na de blessure was het mega moeizaam en hard vechten om nog maar in de buurt te komen van die gewichten. Daarna ging het steeds verder bergafwaarts met pijn bij het lopen en extreem veel spanning en stijfheid in mijn bekken.

Heb je daar allemaal geen last van dan is het misschien niet erg. :p

Nog niet gelukkig

• #11.338
Wil je mij niet over een kam scheren met Sanca? Ik heb de pech gehad dat ik een ongelukje heb gehad maar dit nooit goed is behandeld. Ik had hier met de juiste behandeling binnen een half jaar zeg maar vanaf kunnen zijn geweest.
Sanca is bewust doorgegaan met trainen terwijl hij genoeg signalen van zijn lichaam ontving dat het niet verstandig was door te gaan waar hij mee bezig was. Daarmee heeft hij tijdens die periode steeds meer schade aangebracht. Duidelijk verschil. :D

Wil je mij niet over een kam scheren met Sanca? Ik heb de pech gehad dat ik een ongelukje heb gehad maar dit nooit goed is behandeld. Ik had hier met de juiste behandeling binnen een half jaar zeg maar vanaf kunnen zijn geweest. Sanca is bewust doorgegaan met trainen terwijl hij genoeg signalen van zijn lichaam ontving dat het niet verstandig was door te gaan waar hij mee bezig was. Daarmee heeft hij tijdens die periode steeds meer schade aangebracht. Duidelijk verschil. :D

Nonsens, het is allemaal karma. De vraag is: wat heb je voor slechts gedaan?

Wil je mij niet over een kam scheren met Sanca? Ik heb de pech gehad dat ik een ongelukje heb gehad maar dit nooit goed is behandeld. Ik had hier met de juiste behandeling binnen een half jaar zeg maar vanaf kunnen zijn geweest.
Sanca is bewust doorgegaan met trainen terwijl hij genoeg signalen van zijn lichaam ontving dat het niet verstandig was door te gaan waar hij mee bezig was. Daarmee heeft hij tijdens die periode steeds meer schade aangebracht. Duidelijk verschil. :D

Maar ondertussen is mijn lichaam (op het werkongeval na) terug beter in orde dan het jouwe :P

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven