XXL Nutrition

Lorre's Logboek

• Topic Starter Topic Starter
Eerste training van het nieuwe jaar.

Week 14, Work-out B (4/01):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 100
5 * 107.5
5 * 110 ==> laatste rep geen mooie vorm maar ga hem toch tellen PR!
2 * 110 ==> kapot

Military Press (seated):
8 * 47.5
5 * 55
5 * 55
5 * 57.5
5 * 57.5
3 * 60 ==> PR

Deadlift:
5 * 117.5 ==> PR

Enkel laatste rep licht gebogen rug. Denk wel dat ik wat dieper met mijn benen moet gaan voor perfect vorm...

huh 1 setje DL maar ?? verder wel nette pr's man

Doe altijd maar 1 setje deadlifts hoor...
Zo werkt het programma nu eenmaal en eerlijk gezegd heb ik niet genoeg kennis om te zeggen of het al dan niet bullshit is.
Hieronder staat waarom maar 1 setje.
A common StrongLifts 5x5 mistake is Deadlifting for 5x5 instead of 1x5. Some guys Deadlift more sets because they missed my explanation on page 43 of the 5x5 report. Others do more sets on purpose: they're stuck in more-is-better-world and think 1 set of 5 reps is not enough for Deadlifts.
The reason you don't want to do more than 1x5 Deadlifts is so you don't start hitting plateaus all over the place. What I'm about to explain can be challenging to grasp if you've just started lifting and don't yet realize that the Deadlift is a different beast than the Squat, but here's how Deadlifts differ:

• Deadlifts Work More Muscles. Although Squats work your upper-body too, you're using a lot more muscles when doing Deadlifts.
  • Deadlifts Allow For More Weight. Because you're using more muscles and starting from a partial Squat like position on each pull.
  • Deadlifts Drain Your CNS. Deadlifts starts from a dead stop, there's no bounce like on the Squat, and that makes them harder on your CNS.
Add that it's a pretty known fact by advanced lifters that the lower back takes longer to recover. With Squats/Rows/Presses also working your lower back, you understand why 5x5 Deadlifts after 5x5 Squats every other workout and with more weight than last time, is quite simply asking for plateaus.
Yes you can get away with 5x5 Deadlifts if you've just started StrongLifts 5x5. But as my StrongLifts Members will tell you: once you're Squatting 300lb, you'll be happy to end your workout with only 1 set of 5 Deadlifts. Obviously, you need to experience 5x5 Squats with 300lb first to really get this.
The most important thing to realize is that the Squat and Deadlift work similar muscles. That's why you don't need 5 sets of Deadlifts - 5x5 Squats 3x/week will boost your Deadlifts but without draining you like 5x5 Deadlifts would.
If you've been doing 5x5 Deadlifts until now, just switch to 1x5. You don't need to lower the weight, just keep adding 5lb/workout. 1x5 will feel easier because you're doing less sets but it will get challenging as you get closer to 1x5 400lb

Kort samengevat kom het erop neer dat je anders je onderrug gaat overtrainen.

okay duidelijk :)

En vermits de meeste die het programma volgen het zo doen ga ik het ook maar doen he :p.
Ik blijf wel mooie progressie maken vind ik zelf dus:cool:.
Al is het wel beetje spijtig want DL is een van men lievelingsoefeningen geworden :D

Week 14, Work-out A (06/01):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 100
5 * 105
5 * 105

Bench Press:
8 * 50
6 * 67.5
5 * 75
5 * 75
5 * 75
4 * 77.5 ==> PR!
12 * 50 (onmiddellijk na de PR, beetje freewheelen :p)

BOR:
8 * 40
5 * 50
5 * 50
5 * 50
5 * 50
5 * 55

==> deze keer was rug parallel met de grond, wat het lager gewicht verklaart. Op het internet is veel tegenstrijdige info te vinden over wat nu het "beste" is. Op de site van stronglifts staan ze echter parallel dus doe ik ze vanaf nu ook zo maar.
Geloof dat je enzerzijds BOR heb en anderzijds Pendlay Row maar ook hier geeft google veel tegenstrijdige info...

Reacties altijd welkom.

Nette vooruitgang hoor in deze paar maandjes!
Goede verhoudingen ook ( squat deadlift benchpress )

Nette vooruitgang hoor in deze paar maandjes!
Goede verhoudingen ook ( squat deadlift benchpress )

Thanks!
Ben zelf ook wel blij met mijn vooruitgang tot nu toe, vooral in gewicht dan.
Fysiek valt het niet zo op (al krijg ik wel reacties dat mijn schouders breder zijn geworden:rolleyes:) omdat ik hoog vetpercentage heb. Maar dat komt wel in orde, uiteindelijk... :p

Week 14, Work-out B (9/01):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 100
4 * 110 (5de rep fail :()
3 * 110
3 * 110

Military Press (seated):
8 * 47.5
5 * 55
5 * 57.5
5 * 57.5
4 * 60 ==> PR
3 * 60

Deadlift:
5 * 120 ==> PR (laatste rep had ik wat moeite met mijn grip)

Week 14, Work-out B (9/01):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 100
4 * 110 (5de rep fail :()
3 * 110
3 * 110

Military Press (seated):
8 * 47.5
5 * 55
5 * 57.5
5 * 57.5
4 * 60 ==> PR
3 * 60

Deadlift:
5 * 120 ==> PR (laatste rep had ik wat moeite met mijn grip)

GJ bro

Laatste tijd gaat het wel lekker.
Bijna elke training PR :p

Yup maar dit zijn stronglifts :rolleyes::p
Maakt verder niets uit natuurlijk :D

Hey Robocop, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Ben 1.80 en 95kg (te zwaar dus) met een vetpercentage van zo'n 24%. Ben nu net een maand begonnen met SL, wel wat lichter begonnen (lees: alleen de stang :p) alleen doe ik wel elke 5 setjes met dezelfde gewichten en dan de volgende workout weer 2,5 erbij en dat ook weer 5 keer, ik zie dat jij het enigszins opbouwend doet?

Ik ga je volgen!

Hey Robocop, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Ben 1.80 en 95kg (te zwaar dus) met een vetpercentage van zo'n 24%. Ben nu net een maand begonnen met SL, wel wat lichter begonnen (lees: alleen de stang :p) alleen doe ik wel elke 5 setjes met dezelfde gewichten en dan de volgende workout weer 2,5 erbij en dat ook weer 5 keer, ik zie dat jij het enigszins opbouwend doet?

Ik ga je volgen!

Thanks.
Ik ben nogal eigenwijs :p.
Eenmaal je wat hoger in gewichten gaat zitten ga je automatisch wat opbouwen ;). Heb je trouwens logje?

nee nog geen logje, ben behoorlijk gemotiveerd dus een logje hier vind ik nog niet echt noodzakelijk, ik hou natuurlijk wel alles strak bij adv een schema. Ik gebruik het schema wat je op stronglifts.com kan vinden. Is erg handig!

Heb je ook een voedingsschematrouwens? En doe je ook cardio na je workout?

Laatst bewerkt:
Een strak voedingsschema heb ik niet. Ik ga natuurlijk geen zakken chips zitten eten. Ik weet wat goed voor me is en wat niet en hou me daar (zo goed mogelijk) aan.
Normaal was het de bedoeling 2 weken geleden te starten met extra cardio maar dat is wegens omstandigheden niet gelukt. Dus ben ik vanaf gisteren begonnen met joggen op mijn rustdagen. Denk dat ik ook nog 15-20 minuutjes na de KT op mijn hometrainer ga zitten vanaf vandaag.

Een strak voedingsschema heb ik niet. Ik ga natuurlijk geen zakken chips zitten eten. Ik weet wat goed voor me is en wat niet en hou me daar (zo goed mogelijk) aan.
Normaal was het de bedoeling 2 weken geleden te starten met extra cardio maar dat is wegens omstandigheden niet gelukt. Dus ben ik vanaf gisteren begonnen met joggen op mijn rustdagen. Denk dat ik ook nog 15-20 minuutjes na de KT op mijn hometrainer ga zitten vanaf vandaag.

ik probeer ook altijd even 15 min cardio mee te pakken na mijn KT, ik vind cardio echter wel behoorlijk saai, mja het hoort erbij denk ik dan maar. Probeer meestal zo'n 250 a 300 Kcal te verbranden. Ik vraag me af wat je verbrand door alleen KT te doen, zal ook best wat wezen denk ik!

Gewoon telkens "Burn the fat en feed the muscle" in je achterhoofd houden!;)

Succes met je workout!

Thanks!

Ga zo dadelijk trainen se, net noxi weggedronken:kots:.
Denk dat ik mijn benen wat ga ontzien want ze voelen echt niet aan.

Ben gisteren nog eens halfuurtje gaan lopen wat, daarna 15 minuutjes op hometrainer gezeten. Cardio wordt weer wat opgeschroefd!

Terug
Naar boven