Fitness Seller

Mijn foto log (cut)

mannen (2).png

Hou foto 3 als houvast aan voor je doel. Het kan iets anders zijn bij jou want niet ieder lichaam ziet hetzelfde eruit op eenzelfde vet%

• Like
Waarderingen: RLS
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks voor alle reacties. De reden waarom ik uitkijk naar einde cut, is om dat ik gewoon structureel honger heb. Ik snap dat dat erbij hoort wanneer je onder je behoefte eet, maar ik begin het wel erg lastig te vinden om er niet aan toe te geven.

Thanks voor alle reacties. De reden waarom ik uitkijk naar einde cut, is om dat ik gewoon structureel honger heb. Ik snap dat dat erbij hoort wanneer je onder je behoefte eet, maar ik begin het wel erg lastig te vinden om er niet aan toe te geven.

Zoek op youtube wat bodybuilding cutting motivationals, kan wel goed werken. Heeft mij wel vaak geholpen.

Deel je dieet, waarschijnlijk is er winst te behalen met verstandige keuzes.
Vanzelfsprekend alle vloeibare kcal eruit, alleen mager vlees of wit vis en koolhydraat aardappels is je beste keus. Elke warme maaltijd 200/300gr groente erbij, zero sauzen, kruiden zijn je vriend, blikje koolzuur zero ga je niet dood etc etc etc

• Like
Waarderingen: K82
Deel je dieet, waarschijnlijk is er winst te behalen met verstandige keuzes.
Vanzelfsprekend alle vloeibare kcal eruit, alleen mager vlees of wit vis en koolhydraat aardappels is je beste keus. Elke warme maaltijd 200/300gr groente erbij, zero sauzen, kruiden zijn je vriend, blikje koolzuur zero ga je niet dood etc etc etc
Ontbijt:
1 volkoren boterham met 60 gram kipfilet

Tussendoortje:
250 gram magere griekse yoghurt met 30 gram muesli
100 gram groente

Middag:
2 volkoren crackers met 30 gram kipfilet

Tussendoor:
2 volkoren crackers met 15 gram pindakaas. Al skip ik deze wel eens om ruimte na het avondeten te hebben voor eiwitpannekoek ofzo. Qua macro's vrijwel gelijk in ieder geval.

Avondeten:
55 gram (ongekookt gewicht) rijst/pasta
100 gram biefstuk/kipfilet/witvis etc
200 gram groente

Tussendoor:
100 gram magere griekse yoghurt met 15 gram muesli

In totaal nog 80 gram whey met water.
Geen vloeibare Kcals verder. Alleen water en espresso (zonder suiker).

Overdag gaat het nog wel (wellicht door meer afleiding, wordt het hongergevoel wat minder aanwezig), maar op een of andere manier na het avondeten wordt het het lastigste. Ik cheat niet overigens.
Ik probeer ook wel eens 2 eetmomenten samen te voegen om een meer verzadigd gevoel te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit 1 keer goed teruggecut (6maanden) naar 10% en sindsdien nooit meer te hoog op laten lopen. Daar zit het geheim zoals een Lid hier al aangaf. Ik zit op elk moment van het jaar(dus ook bulk) op max 10/12 weken cutten om weer op die 10% te raken. That is the key
Dus je zegt in eerste instantie te cutten tot 10%, uiteindelijk kun je op het moment zelf je onderhoud bepalen en dan middels je onderhoud op 10 a 12% blijven, ook als je dan gaat bulken kun je in deze regio blijven, begrijp ik dat goed?

Ik ben nog niet toe aan een volgende cut maar zodra ik daar mee ga beginnen wil ik echt naar de 10% ipv 14....

Ontbijt:

Tussendoortje:
100 gram groente

Middag:

Tussendoor:
2 volkoren crackers met 15 gram pindakaas. Al skip ik deze wel eens om ruimte na het avondeten te hebben voor eiwitpannekoek ofzo. Qua macro's vrijwel gelijk in ieder geval.

Avondeten:
200 gram groente

Tussendoor:

Geen vloeibare Kcals verder.

Overdag gaat het nog wel (wellicht door meer afleiding, wordt het hongergevoel wat minder aanwezig), maar op een of andere manier na het avondeten wordt het het lastigste. Ik cheat niet overigens.
Ik probeer ook wel eens 2 eetmomenten samen te voegen om een meer verzadigd gevoel te krijgen.
Hoeveel kcal zijn dit en wat is het afgelopen wekelijkse weekgemiddelde verloop. Op het eerste oog is dit geen slecht dieet, zou alleen elke “grote” meal wel 30+’eiwitten nemen wellicht dat je dit aanvult met die whey shake.

Hoeveel kcal zijn dit en wat is het afgelopen wekelijkse weekgemiddelde verloop. Op het eerste oog is dit geen slecht dieet, zou alleen elke “grote” meal wel 30+’eiwitten nemen wellicht dat je dit aanvult met die whey shake.
Rond de 1650, dat is tevens het gemiddelde. Beetje afhankelijk van rijst/pasta of vlees/kip. Ik probeer nu overigens de whey los van een maaltijd te nemen, om zo wat te hebben om naar uit te kijken dat het honger gevoel wat stilt na x uur niet eten.

Rond de 1650, dat is tevens het gemiddelde. Beetje afhankelijk van rijst/pasta of vlees/kip. Ik probeer nu overigens de whey los van een maaltijd te nemen, om zo wat te hebben om naar uit te kijken dat het honger gevoel wat stilt na x uur niet eten.
Meer data. Dit kan weer een gevalletje zijn te snel agressief begonnen en nu zit je in de knoop. Hoe ben je begonnen etc en hoe is het weekgemiddelde afgelopen 5/10 weken?
Niemand kan 30 weken cutten, vandaar als je beetje rond bent en het vooruitzicht oogt wel alsof je 30’weken moet kan je beter eerste 10’weken rustig beginnen dat je vrijwel niets merkt van een dieet, maar vooralsnog flink afvalt.

Meer data. Dit kan weer een gevalletje zijn te snel agressief begonnen en nu zit je in de knoop. Hoe ben je begonnen etc en hoe is het weekgemiddelde afgelopen 5/10 weken?
Niemand kan 30 weken cutten, vandaar als je beetje rond bent en het vooruitzicht oogt wel alsof je 30’weken moet kan je beter eerste 10’weken rustig beginnen dat je vrijwel niets merkt van een dieet, maar vooralsnog flink afvalt.
1780- 1752- 1733 - 1702 - 1674 - 1664 - 1650 weekgemiddeldes Kcal.

7 weken, en wat was je weekgemiddelde lichaamsgewicht elke week en eventueel navelomtrek?
In totaal 9 weken bezig, nu 10e week, de 1e 2 weken heb ik helaas niet dagelijks bijgehouden in de app, maar zal rond die 1780-1800 hebben gezeten want niet veel verandert toen.
Gewicht weekgemiddelde:
71.1 - 70.7 - 70 (creatine start) - 70 - 70.4 - 70.1 - 69.7 - 68.8 - 68.5 en afgelopen 3 dagen 68.1
Omtrek heb ik om de 2 weken: 88.5 - 82 - 77 - 75.2

In totaal 9 weken bezig, de 1e 2 weken heb ik helaas niet dagelijks bijgehouden in de app, maar zal rond die 1780-1800 hebben gezeten want niet veel verandert toen.
Gewicht weekgemiddelde:
71.1 - 70.7 - 70 (creatine start) - 70 - 70.4 - 70.1 - 69.7 - 68.8 - 68.5 en afgelopen 3 dagen 68.1
Dit kan vrijwel niet beter en simpel gezegd: volhouden en zo doorgaan, meer is het niet.

Persoonlijk ben ik altijd een koolzuur junk in een cut dus pepsi zero en een monstertje gaan er dagelijks wel in.

Onthoud wel hoe dieper je nu cut hoe makkelijker alles daarna word, je eerste cut is een nachtmerrie en denk je fucking hell dit nooit meer, maar raar maar waar het blijft bij die eerste keer ellende daarna word het stukken makkelijker en vooral minder lang.
(Mijn eerste cut/prep duurde 33 weken van 101 naar 80kg, laatste 12 weken 1600 kcal)

Dit kan vrijwel niet beter en simpel gezegd: volhouden en zo doorgaan, meer is het niet.

Persoonlijk ben ik altijd een koolzuur junk in een cut dus pepsi zero en een monstertje gaan er dagelijks wel in.

Onthoud wel hoe dieper je nu cut hoe makkelijker alles daarna word, je eerste cut is een nachtmerrie en denk je fucking hell dit nooit meer, maar raar maar waar het blijft bij die eerste keer ellende daarna word het stukken makkelijker en vooral minder lang.
(Mijn eerste cut/prep duurde 33 weken van 101 naar 80kg, laatste 12 weken 1600 kcal)
Thanks voor je adviezen! Ik ga doorzetten en volhouden. Komende tijd wel nog Kcals blijven verlagen?

Ik vind zero (nog steeds) niet lekker, dus qua iets anders drinken dan water en espresso zit er weinig op :D

• Heart
Waarderingen: AK
Ontbijt:

Tussendoortje:
100 gram groente

Middag:

Tussendoor:

Avondeten:
200 gram groente

Tussendoor:

Geen vloeibare Kcals verder. Alleen water en espresso (zonder suiker).

Wat voor Griekse yoghurt en muesli is het?
Hoeveel calorieën en wat zijn de macro’s?

Dus je zegt in eerste instantie te cutten tot 10%, uiteindelijk kun je op het moment zelf je onderhoud bepalen en dan middels je onderhoud op 10 a 12% blijven, ook als je dan gaat bulken kun je in deze regio blijven, begrijp ik dat goed?

Ik ben nog niet toe aan een volgende cut maar zodra ik daar mee ga beginnen wil ik echt naar de 10% ipv 14....
JE kan het op laten lopen naar 15%/16%. En dat cut je in 3 maandjes makkelijk weer terug.

• Like
Wat voor Griekse yoghurt en muesli is het?
Hoeveel calorieën en wat zijn de macro’s?
Yoghurt gewoon Jumbo huismerk.
100g: 36Kcal/3,4K/5,4P/0.1F

Muesli, ik bedoelde Cruesli. Gooi die 2 altijd door elkaar. Weet dat Cruesli slechter is, maar krijg Muesli echt niet weg.
Quaker red fruit.
100g: 433Kcal/63K/7,4P/14F

Behalve als je in een kuur zit neem ik aan. dan ga je niet aan het eind of na het einde meteen weer cutten toch?
Dat moet je naturel ook niet doen. Altijd een onderhoudsfase. De regels voor natty vs gear zijn nagenoeg hetzelfde wat eten betreft.

• Like
Terug
Naar boven