MuscleMeat

Gestopt Mike's contestlog 2023, Rebound

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie feedback en geef jullie deels meteen gelijk. Anderszins ben ik wat theorieën aan het uitproberen en dat zal zich vanzelf bewijzen(of niet) dus laten we het afkijken hoe het afloopt. Tempo kan wel iets omlaag dat ben ik 100% eens na het zien van het filmpje dus dat ga ik zeker meteen doen.

Ik pak eerst de compound erg zwaar met dus wat cheat en daarna komen de cable en machine oefeningen die ik juist extra langzaam en met extra tut uitvoer. Ik krijg hier tot nu toe echt een dikke pomp van op de juiste plekken maar de toekomst moet het uitwijzen.

Gewicht 97,4 (-1.6kg sinds maandag)

Laatst bewerkt:
Nuchter en net uit bed
20230608_063247.jpg

Bedankt voor jullie feedback en geef jullie deels meteen gelijk. Anderszins ben ik wat theorieën aan het uitproberen en dat zal zich vanzelf bewijzen(of niet) dus laten we het afkijken hoe het afloopt. Tempo kan wel iets omlaag dat ben ik 100% eens na het zien van het filmpje dus dat ga ik zeker meteen doen.

Ik pak eerst de compound erg zwaar met dus wat cheat en daarna komen de cable en machine oefeningen die ik juist extra langzaam en met extra tut uitvoer. Ik krijg hier tot nu toe echt een dikke pomp van op de juiste plekken maar de toekomst moet het uitwijzen.

Gewicht 97,4 (-1.6kg sinds maandag)
pomp staat niet gelijk aan hypertrofie tho ;) beter compounds juist zo goed mogelijk uitvoeren ivm kans op blessures.

pomp staat niet gelijk aan hypertrofie tho ;) beter compounds juist zo goed mogelijk uitvoeren ivm kans op blessures.

Ja had ergens iets gelezen en dat was ik aan het proberen. Kwam eigenlijk gewoon neer op rammen (met rowen dan) en dan afmaken met cables en machines maar het is wel duidelijk dat het merendeel er anders in staat.

Ja had ergens iets gelezen en dat was ik aan het proberen. Kwam eigenlijk gewoon neer op rammen (met rowen dan) en dan afmaken met cables en machines maar het is wel duidelijk dat het merendeel er anders in staat.
Zou zelf beginnen met machines/kabels zodat je free weight oefening al pre vermoeid bent en dus lichter, minder kans op blessures.

Kunt bijv ook beginnen met squats zodat je waars meer gewicht/reps kunt, maar indien je eindigt met squats is dit veel veiliger. Dat je daardoor minder gewicht aan de bb hangt is niet belangrijk aangezien je traint als een bber en niet PL.

Zou zelf beginnen met machines/kabels zodat je free weight oefening al pre vermoeid bent en dus lichter, minder kans op blessures.

Kunt bijv ook beginnen met squats zodat je waars meer gewicht/reps kunt, maar indien je eindigt met squats is dit veel veiliger. Dat je daardoor minder gewicht aan de bb hangt is niet belangrijk aangezien je traint als een bber en niet PL.

Dit is zeker het proberen waard maar ik train nu wel meer powerbuilding gericht dus op krachtdag doe ik toch de compounds als eerste maar op volumedag is dit zeker een goede tip.

Dit is zeker het proberen waard maar ik train nu wel meer powerbuilding gericht dus op krachtdag doe ik toch de compounds als eerste maar op volumedag is dit zeker een goede tip
Grootste issue is mentaal dat je stuk minder sterk bent en begint te twijfelen aan van alles en nog wat, maar gewichten van oefeningen is niet relevant voor hypertrofie zolang je met een normale rep range de grens op zoekt dmv een correcte houding creëer je die stimulans om te groeien en of je nu 100kg daarvoor nodig hebt of 200kg is individueel afhankelijk.

Imo is een db row niet echt een oefening om echt flink mee te cheaten. Je hebt zoveel contact punten juist om 'm vrij strict te kunnen doen. Een bb row daarintegen voer ik ook niet super strict uit juist om ook de erectors flink te laten werken. Dus je insteek ben ik 't deels mee eens, alleen zou ik er persoonlijk een andere oefening voor kiezen.

Niks mis mee om lomp sterk te worden op de compounds ook al lijkt dat een beetje vergeten door alle "pErfeCTe VOrM want science" people.

Imo is een db row niet echt een oefening om echt flink mee te cheaten. Je hebt zoveel contact punten juist om 'm vrij strict te kunnen doen. Een bb row daarintegen voer ik ook niet super strict uit juist om ook de erectors flink te laten werken. Dus je insteek ben ik 't deels mee eens, alleen zou ik er persoonlijk een andere oefening voor kiezen.

Niks mis mee om lomp sterk te worden op de compounds ook al lijkt dat een beetje vergeten door alle "pErfeCTe VOrM want science" people.

Ik ga na de contest weer bij een coach trainen. Ik word te onrustig en ga dan te snel twijfelen, veranderen etc.
Om de rust terug te brengen is het beter voor mij om onder begeleiding te staan, dan presteer ik het beste.
Na de contest, die wil ik zelf fixxen

Ik ga na de contest weer bij een coach trainen. Ik word te onrustig en ga dan te snel twijfelen, veranderen etc.
Om de rust terug te brengen is het beter voor mij om onder begeleiding te staan, dan presteer ik het beste.
Na de contest, die wil ik zelf fixxen
Paar dagen geleden was een coach nog overbodig en alles was te vinden op internet 🫠

Paar dagen geleden was een coach nog overbodig en alles was te vinden op internet 🫠

Ja dat klopt ook, maar voor mezelf is het toch beter heb ik gemerkt. Inzichten veranderen.

Ipv commentaar vanaf de zijlijn ,Maak een contest log en beat iedereen, dat vind ik veel leuker als critizizen zonder mee te doen.

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt ook, maar voor mezelf is het toch beter heb ik gemerkt. Inzichten veranderen

Nu heb je wel veel commentaar vanaf de zijlijn vind ik. Maak een contest log en beat iedereen, dat vind ik veel leuker als critizizen zonder mee te doen.
Als je het als commentaar ziet dan bij deze reageer ik niet meer in je log en succes ermee 👍

Als je het als commentaar ziet dan bij deze reageer ik niet meer in je log en succes ermee 👍

Beter open je een log en doe je mee😉, ik vind kritiek niet erg. Maar constructieve kritiek, zoals je van de week had op de oefening, helemaal goed maar geen onnodige sneertjes😉, ook dat mag maar dan kun je ook reactie verwachten met alle respect.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: AK
UB

Chest press machine.
2x 12 x 90kg
1 x 21 x 60kg

Cable flys, schouderhoogte .
3x 15 stand 8/20

Behind the neck pulldown paused beneden 1 sec
1x12 x 70kg
1x11 en een half x 70
1x 17 x 55kg

Cable row W-handle
2x 12 x 75kg en squeeze en 3 sec negatief
1x 19 x 60

Rear delt fly 4 setjes

Triceps pushdown
15x 45kg
15x 50kg
15 x 55kg
13 x 60kg = fail

Rope hammer curl, rug tegen machine. 3 sec negatief en squeeze bovenin
3X 15 x 20kg
1x 13 x 20kg

Nog borst en rug afgemaakt met fly machine, kun je voor schouders èn rug gebruiken, 4 setjes borst en 4 setjes schouders.

opgelet op tempo en TUT en strictheid. daar ligt de focus komende tijd. Het ging beter als ik vantevoren dacht met dit weer. Zat er goed in en was gezellig met de jongens samen trainen, leuk klein gymclubje.
Goed weekend

Bijlagen

• Screenshot_20230609_184904_Gallery.jpg
    Screenshot_20230609_184904_Gallery.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 91
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven