XXL Nutrition

Miron's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.521
Goed filmpje. Hij kwam uit je tenen, maar je had hem. Klasse!
Hehe dat kun je wel stellen ja!

mad props @ je front squat homie

Thanks firestartert

Bij deze de mededeling dat ik de komende paar weken (zo lang het voetbal 'offseason' nog duurt) een experimentje ga houden n.a.v. dat artikel van John Broz. Enigszins opbouwen naar...

Ma: zware backsquat
Di: Iets minder zware backsquat
Woe: Overhead squat
Do: niks (voetbal)
Vrij: Zware front squat
Za: Niks
Zo Iets minder zware backsquat

Oftewel 4-5 keer per week squatten

• #2.522
Vandaag dus

Squat
opwarmen
3 x 140
3 x 140
3 x 140
3 x 140
3 x 140

15-20 minuutjes

super die frontsquat
zag er heavy uit

Your body lies!

• #2.527
Snatch hang high pull5 x 5 x 70
en nog wat powersnatchjes

Squatopwarmen
2 x 150
2 x 160
1 x 170 2e niet geprobeerd, jammer johhh

Bankdrukken chained
3 x 70 + 24
3 x 90 + 24
3 x 100 + 24
3 x 105 + 24
3 x 107,5 + 24 PR

Versrpong uit stand
8 x 3 x ongeveer 2,5 meter maar ook een PR van 2,61

Dragon flags
3 x 3

gast?

kan jij zo ver vooruit springen vanuit stilstand? dat is toch best belachelijk ver.... i want to try that shit

• #2.529
gast?

kan jij zo ver vooruit springen vanuit stilstand? dat is toch best belachelijk ver.... i want to try that shit
2.5m is nog niet zo belachelijk ver hoor, volgens mij haal jij dat na een paar keer proberen.
Box jumps daarentegen zijn moeilijker aangezien je daar ook moet durven springen vanaf bepaalde hoogtes.

@Miron: die ham raises zien er goed uit! Hoe lang duurde het eer je concentrische beweging kon?

• #2.531
2.5m is nog niet zo belachelijk ver hoor, volgens mij haal jij dat na een paar keer proberen.
Box jumps daarentegen zijn moeilijker aangezien je daar ook moet durven springen vanaf bepaalde hoogtes.

@Miron: die ham raises zien er goed uit! Hoe lang duurde het eer je concentrische beweging kon?

Juist, volgens mij komt Ari70 nog een stukkie verder en zijn er lui (topspeerwerpers/trackatleten/etc) die richting de 3,5 meter gaan.

Niet erg lang eigenlijk, maandje of 5 denk ik, maar deed ze niet zo vaak en nu sinds 2 maand structureel.

gast?

Dat is Peanuts!

You try, is ook vooral een stuk techniek hoor om zo ver mogelijk te landen en je armen goed te gebruiken.

Gewoon explosiviteit...

Juist, volgens mij komt Ari70 nog een stukkie verder en zijn er lui (topspeerwerpers/trackatleten/etc) die richting de 3,5 meter gaan.

Niet erg lang eigenlijk, maandje of 5 denk ik, maar deed ze niet zo vaak en nu sinds 2 maand structureel.

Mijn PR staat inderdaad verder, maar ik spring in een zandbak. Ik ben zo'n beetje de allerslechtste van iedereen van mijn niveau met die oefening.. 3,5 is echt wereldtop maar meeste van ons kracht niveau zitten toch wel rond de 3 meter...

Kijk maar ff naar deze cijfertjes! http://www.teropitkamaki.com/en/Profile/Test_Records.iw3

Laatst bewerkt:
allright.... misschien maar eens attempten! ben altijd wel in voor zulke shit

• #2.536
Dat is Peanuts!

Gewoon explosiviteit...

Mijn PR staat inderdaad verder, maar ik spring in een zandbak. Ik ben zo'n beetje de allerslechtste van iedereen van mijn niveau met die oefening.. 3,5 is echt wereldtop maar meeste van ons kracht niveau zitten toch wel rond de 3 meter...

Kijk maar ff naar deze cijfertjes! http://www.teropitkamaki.com/en/Profile/Test_Records.iw3

Damnnn, impressive!

Valt me op dat zijn squat relatief laag is tov zijn snatch en zijn bench absurd, zeker als je kijkt naar zijn BW wat niet al te hoog zal zijn afgaande op deze pic:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Edit: 92 kg bij 1.95, eveneens peanuts dus :)

je moet geen bench filmpjes van hem zoeken haha.. op zijn website zijn zen sprongen en zijn 122,5 snatch terug te vinden... Explosiviteit is belangrijker voor een atleet dan een zware squat.. hij staat op 7-8 procent misschien zelfs lager...

Laatst bewerkt:
  • #2.538
je moet geen bench filmpjes van hem zoeken haha.. op zijn website zijn zen sprongen en zijn 122,5 snatch terug te vinden... Explosiviteit is belangrijker voor een atleet dan een zware squat.. hij staat op 7-8 procent misschien zelfs lager...

Dat weet ik wel maar het kracht is altijd nog wel de basis voor explosie. Die Ben Johnson (sprinter) squatte geloof ik ook iets van 280 bij bw van -85.

Zijn snatch is toch perfect in verhouding met zijn squat hoor. Zijn bench daarentegen is idd wel hoog :D

• #2.540
Zijn snatch is toch perfect in verhouding met zijn squat hoor. Zijn bench daarentegen is idd wel hoog :D

Is natuurlijk ook wel een uber-bouncepress waar je strict 10-15 kg vanaf kan trekken maar dan is het nog steeds sterk.

Terug
Naar boven