Jopthelis
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 185
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks kerel.
Geil fysiek (no homo)!
Nog een doel voor de frontsquat? Als mijn knie beter is wil ik zo snel mogelijk de 200 bereiken!![]()

Overigens zijn er zat voorbeelden van buffe/sterke sporters op een extreem laag vet% (Klokov, Overeem, ..)
wat doen die er nog bij dan naast het krachttrainen? dan doel ik niet direct op het gebruik van bepaalde middelen die ook een rol spelen... ik doel dan meer op conditioneel vlak. misschien dat daar je winst valt te behalen? van overeem kan ik me in ieder geval voorstellen dat hij heeeeeeel wat uurtjes cardio movements doet
dat is al aardig wat inderdaad... well... paleo-dieet dan maar![]()
Over het algemeen is het wel een goede guideline ja, maar ik heb niet de vetverdeling van de gemiddelde man. Zijn zat voorbeelnden van gasten met knetterdroge armen en een flinke pens. Heb zelf juist meer een gelijke speklaag overal
Ik heb in het verleden weleens wat geprobeerd qua cutten, maar volgens mij heb ik echt een superstabiel vet% dus shredded zal het nooit worden.
Overigens zijn er zat voorbeelden van buffe/sterke sporters op een extreem laag vet% (Klokov, Overeem, ..)
wat doen die er nog bij dan naast het krachttrainen? dan doel ik niet direct op het gebruik van bepaalde middelen die ook een rol spelen... ik doel dan meer op conditioneel vlak. misschien dat daar je winst valt te behalen? van overeem kan ik me in ieder geval voorstellen dat hij heeeeeeel wat uurtjes cardio movements doet
Vetverdeling verschilt ongeveer wel per persoon. Maar de atleten die uiteindelijk onder de 10% gaan duiken hebben het meeste vet rondom hun onderste abs, lower back en quads, daar zijn de meeste alpha-2 receptoren die het haast onmogelijk maken om daar vet vanuit te mobiliseren, transporteren en oxideren. Je hebt ook mannen met vrouwelijke patronen en die zullen over het algemeen sneller uitleanen rondom hun onderste ab regio. Het heup en been vet wegkrijgen wordt alleen een zowat onmogelijke opgave voor ze.
Voor de rest vind ik je armen niet echt vet ogen. Misschien dat wat extra arm isolatie wat veins doet poppen op je armen.Voor de rest kun je gewoon met een goed ingepland dieet je lichaamsvet laten droppen. Iedereen valt af met een energietekort. Met een cyclische dieet kun je zelfs kracht/spiermassa maintainen/gainen ook al drop je naar 5-6%. Het moet alleen met een langzaam tempo gedaan worden, zodat je hormonen (leptine etc) kunnen aanpassen aan je nieuwe lichaamsgewicht. Hierdoor krijg je geen terugval, jojo-effect etc.
Het ziet er naar uit dat je wel veel vetvrije massa hebt met dat lichaamsgewicht. Goed bezig!
Cardio zorgt ervoor dat je kcal verbrandt. Het maakt je lean als je daarmee een energietekort creëert. In een overschot zal het je shape niet verbeteren, omdat je dan onmogelijk vet kan verbranden. Voor de rest spelen drugs wel een hele grote rol bij pro's die droog zijn/blijven. Hoe zij trainen, eten etc is voor een naturel totaal niet representatief.

Op trainingsdagen boven je onderhoud zitten en op rustdagen onder je onderhoud zitten. Van trainingsdagen dus een refeed maken (high carb, medium protein en low fat inname). Op rustdagen (high protein, medium fat en low carb). Belangrijk is dat je dan wel niet meer dan 4x per week traint, anders gaat het wel erg langzaam. Of je moet op iets minder intensieve dagen op onderhoud zitten of er gewoon onder. Hoe groot je het energietekort of overschot maakt is aan jou. Ik zou als richtlijn nemen om 5-10% boven je onderhoud te zitten op refeed dagen en 25-30% onder je onderhoud op de dagen dat je niet traint (als je ongeveer 4x per week traint). Voor de rest maakt het qua maaltijdfrequentie allemaal niet zoveel uit. IF heeft subtiele voordelen. Alcohol kun je in principe gewoon als kcal tellen, dus moet je maar zelf kijken hoe je dat inplant.
Mirin Miron. Goed fysiek. Buffe poten, nice vet%. Overall nice.
Gaat ook lekker met de squats. Nu ik er in eens over nadenk.. Jij deadlift vrij weinig of niet? Omdat je zoveel cleant?
Cardio zorgt ervoor dat je kcal verbrandt. Het maakt je lean als je daarmee een energietekort creëert. In een overschot zal het je shape niet verbeteren, omdat je dan onmogelijk vet kan verbranden.

Heb je hier een bron van of zelf een verklaring?
I might be out of my league, maar ik denk dat het lichaam bij cardio altijd een deel vet als energiebron gebruikt. Lijkt mij dan ook logisch dat met een goei hoog metabolisme (door KT + Cardio) en een licht overschot (5-10% meer dan je totale verbruik) je wel meer vet kan verbranden en toch gewicht bijkomt = lean mass aanzetten.
Zelf persoonlijk merk ik de maand na mijn cut door gewoon op onderhoud te blijven nog iets droger wordt (gewicht blijft hetzelfde hier).
Evt antwoord in PM voor geen topic hijack![]()
Gast je gaat lekker, sterke benen zo twee dagen na elkaar ... en ook toch maar even een deadlift met 185 na
een jaar niks doen
Edit: Sterke cleans ook!

Heb je hier een bron van of zelf een verklaring?
I might be out of my league, maar ik denk dat het lichaam bij cardio altijd een deel vet als energiebron gebruikt. Lijkt mij dan ook logisch dat met een goei hoog metabolisme (door KT + Cardio) en een licht overschot (5-10% meer dan je totale verbruik) je wel meer vet kan verbranden en toch gewicht bijkomt = lean mass aanzetten.
Zelf persoonlijk merk ik de maand na mijn cut door gewoon op onderhoud te blijven nog iets droger wordt (gewicht blijft hetzelfde hier).
Evt antwoord in PM voor geen topic hijack![]()