Fitness Seller

Miron's Log

Er zijn er al heel wat die me daar naar hebben gevraagd, dus bij deze:

MironT's krachtdoelen voor 31 dec 2009
DL 1 x 215
BP 1 x 122,5
SQ 1 x 170

Powerclean 1 x 120
Optrekken 1 x BW + 55
Pushpress behind neck 1 x 125

Moet haalbaar zijn met goed wat te eten :P

Mooie doelen jongen. Ben je ook nog van plan om normale push-press te gaan doen of vind je die behind neck zo relax dat je die blijft doen? met die powerclean heb ik ook hetzelfde probeem dat me benen naar "buiten springen". Dus ben wel benieuwd naar het antwoord.

Die 3x fullbody ga je wel lekker op. Ben je nog van plan om in de winterstop misschien meer te gaan trainen ofniet?

sjemig mina hey... als ik dat ga proberen lig ik door midden!

• Topic Starter Topic Starter
Mooie doelen jongen. Ben je ook nog van plan om normale push-press te gaan doen of vind je die behind neck zo relax dat je die blijft doen? met die powerclean heb ik ook hetzelfde probeem dat me benen naar "buiten springen". Dus ben wel benieuwd naar het antwoord.

Die 3x fullbody ga je wel lekker op. Ben je nog van plan om in de winterstop misschien meer te gaan trainen ofniet?

Normale pushpress misschien, split- of powerjerks sowieso.

Ik ben inderdaad van plan meer te gaan trainen tijdens de winterstop. Dat zal wel iets van een 4-daagse UB/LB worden ofzo, splitten vind ik sowieso niet wat als je je erg op kracht focust. :)

Ok, bedankt :) Kan ik weer even mee aan het werk de volgende sessie..

Daarmee bedoel ik inderdaad dat mijn voetstand inderdaad een stukje wijder is.

Een beetje dit idee, maar dan wat minder extreem:

http://www.youtube.com/watch?v=ZNkcvuviEko

Ik weet niet hoe erg dat is, maar ik zie het alleen mensen doen met superlelijke powerclean form.

Ja, op je filmpje is het eigenlijk te veel. Zoals het filmpje hieronder is eigenlijk goed om open te springen.
Kijk ook eens naar zijn techniek, want die is zéér goed.
http://www.youtube.com/watch?v=L6Lq4Vrk3aM&feature=related

Dus dat is powerclean , en hoe noem je de oefening dan waarbij je na de powerclean hem ook nog eens omhoog duwt? OH press dan?

Ik dacht altijd dat powerclean dit was + push press. Shame on me!

Dus dat is powerclean , en hoe noem je de oefening dan waarbij je na de powerclean hem ook nog eens omhoog duwt? OH press dan?

Ik dacht altijd dat powerclean dit was + push press. Shame on me!

Je kan 'em pressen ja.

Maar als het goed is kun je veel meer cleanen dan je pressed (dus zonder legdrive). Dus zou je idd kunnen gaan push pressen, of nog beter: power jerken of split jerken.

Je kan 'em pressen ja.

Maar als het goed is kun je veel meer cleanen dan je pressed (dus zonder legdrive). Dus zou je idd kunnen gaan push pressen, of nog beter: power jerken of split jerken.

Lijkt me idd logisch dat je meer kan cleanen zonder de push press. Maar de push press erbij maakt het wel extra zwaar.

meteen even die 2 opzoeken en een domme vraag stellen, ik doe cleans af en toe maar op welke spieren richten cleans zich? Vind het wel erg lastig :)

Lijkt me idd logisch dat je meer kan cleanen zonder de push press. Maar de push press erbij maakt het wel extra zwaar.

meteen even die 2 opzoeken en een domme vraag stellen, ik doe cleans af en toe maar op welke spieren richten cleans zich? Vind het wel erg lastig :)

Je hele 'posterior chain'. Benen, onderrug en traps vooral. Maar waar het bij deze oefening echt om gaat is dat je op een gegeven moment zoveel mogelijk power ontwikkeld (dus kracht x snelheid).

Aha , hetgeen ik doe is power clean + power jerk :D

En split jerk is imo ook hetzelfde alleen laat je je gewicht niet helemaal naar beneden zakken , mkay ik ben mee :D

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

Je hele 'posterior chain'. Benen, onderrug en traps vooral. Maar waar het bij deze oefening echt om gaat is dat je op een gegeven moment zoveel mogelijk power ontwikkeld (dus kracht x snelheid).

Key , thx kerel :D

wanneer krijgen we weer een lijpe training vriend :D ?

*trouwens ik doe die cleans nu ook als eerst oefening van me training, heerlijk. :)

wanneer krijgen we weer een lijpe training vriend :D ?

*trouwens ik doe die cleans nu ook als eerst oefening van me training, heerlijk. :)

Heb maandag en zojuist een niet noemenswaardige DB training gedaan. Veel unilateraal, balans-shit...

Het ziet er niet naar uit dat ik deze week over mijn nieuwe spul kan beschikken dus ik ga vrijdag maar weer naar de gym om maximaal te raggen :)

Voor de geinteresseerden.. vanmorgen:

Incline DB Press
Eénarmige DB fly's
Eénarmige DB clean & push presses tot 55.5 KG
Split squats
En een bult kipping pull-ups

Waarom niet gewoo getraind dan :p Welke reprange gebruikte je?

Waarom niet gewoo getraind dan :p Welke reprange gebruikte je?

Nog steeds geen levering gehad!
De bumper plates bleken niet meer voorradig, de rest wordt alvast opgestuurd.

Incline DB Press --> 12, keertje pompzz is ook niet verkeerd :)
Eénarmige DB fly's --> steeds 12
Eénarmige DB clean & push presses tot 55.5 KG --> begonnen bij 5 reps per hand, maxen op 2 per hand
Split squats --> 5
En een bult kipping pull-ups --> 20

Vrijdag dus weer 10 oi betalen voor een fatsoenlijke training :rolleyes:

Nog steeds geen levering gehad!
De bumper plates bleken niet meer voorradig, de rest wordt alvast opgestuurd.

Incline DB Press --> 12, keertje pompzz is ook niet verkeerd :)
Eénarmige DB fly's --> steeds 12
Eénarmige DB clean & push presses tot 55.5 KG --> begonnen bij 5 reps per hand, maxen op 2 per hand
Split squats --> 5
En een bult kipping pull-ups --> 20

Vrijdag dus weer 10 oi betalen voor een fatsoenlijke training :rolleyes:

Dat is mooi k*t, je hebt die dingen toch best al een tijd terug besteld? ???

Terug
Naar boven