MuscleMeat

Miron's Log

Toch de lies gok ik. Ik heb een keer gelezen dat als je lichaam merkt dat je ergens ****ed bent dat hij je dan automatisch een beetje beperkt in de hoeveelheid gewicht die je kan verplaatsen. Misschien is dit ook wel het geval met je lies.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
Nice training man, wel balen van de squats man, komt wel goed, 5x150kg in no time!
Ik denk dat ik eerst volledig pijnvrij moet zijn en er dan misschien iets van een squatcycle tegenaangooien ofzo. Herstel gaat echt ****ing traag. :S
Je hebt een paar maanden niet gesquat? Alleen front squat?

wat is je 1RM op de PJ eigenlijk?

Jewel, maar ik heb nooit meer echt zwaar kunnen gaan vanwege die liesblessure. Squats waren juist een beetje mijn favoriete en sterkste oefening toen ik begon en ik zou ook graag zien dat dat weer zo wordt!

Push jerk max is 130 kg.

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

Toch de lies gok ik. Ik heb een keer gelezen dat als je lichaam merkt dat je ergens ****ed bent dat hij je dan automatisch een beetje beperkt in de hoeveelheid gewicht die je kan verplaatsen. Misschien is dit ook wel het geval met je lies.

Klinkt vrij logisch!

zal het keeper zijn er wat te maken hebben miron ?
t.a.v je lies

Nice weer een keer regular deads in je logje!

• #1.285
zal het keeper zijn er wat te maken hebben miron ?
t.a.v je lies

Volgens mijn fysio is het een combinatie van factoren: beenlengteverschil van ongeveer een cm, gebrek aan core stability, overbelasting. Dat alles heeft geresulteerd in een wervel in mijn onderrug die niet meer helemaal lekker zat en dat werkt (in het geval van een voetballer als ik, vanwege korte sprints, sprongen, draaibewegingen, etc.) weer door op je lies.

---------- Toegevoegd om 21:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

Nice weer een keer regular deads in je logje!
Ik zag hem zo liggen dus ik kon het niet laten er even wat kilootjes bij op te gooien :P

Overigens wel een lelijke lift met een ietwat bolle onderrug!

Laatst bewerkt:

---------- Toegevoegd om 14:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=VTQ9o61EWgs[/QUOTE]
dit wordt toch ook wel power shrug genoemd toch? anders heb ik het zelf fout gezegd in mijn laatste training:P

Power shrug = shrug met legdrive

Laatst bewerkt:
en een clean pull is dus een deadlift gevolgt door een power shrug?

• #1.289
en een clean pull is dus een deadlift gevolgt door een power shrug?

Een clean pull is een (power)clean zonder je ellebogen om de bar te draaien en te racken. In mijn geval handig omdat dit ervoor moet zorgen dat ik mijn armen gestrekt houd bij cleans.

Een clean pull is een (power)clean zonder je ellebogen om de bar te draaien en te racken. In mijn geval handig omdat dit ervoor moet zorgen dat ik mijn armen gestrekt houd bij cleans.
oke, en een clean high pull is dus dat je de bar ook nog eens omgoog trekt alleen dan zonder vangen?
ik moet zeggen dat een clean pulle en power shrug wel heel veel op elkaart lijken. verwarrend zeg. al die hulp oefeningen voor olympisch gewichtsheffen

• #1.291
oke, en een clean high pull is dus dat je de bar ook nog eens omgoog trekt alleen dan zonder vangen?
ik moet zeggen dat een clean pulle en power shrug wel heel veel op elkaart lijken. verwarrend zeg. al die hulp oefeningen voor olympisch gewichtsheffen

Ja inderdaad, maar dan wel degelijk met arm/schouder-gebruik, beetje een nutteloze oefening dus ook als je het mij vraagt.

Ja inderdaad, maar dan wel degelijk met arm/schouder-gebruik, beetje een nutteloze oefening dus ook als je het mij vraagt.

een high pull bedoel je?:P
waar heb je trouwens die straps gehaald? ik zeg net op youtube ook wat filmpjes van een ''clean grip'' deadlift(wat volgens mij gewoon een deadlift is met een bovenhandse grip. maar je ziet ze dan wel vaak straps gebruiken

• #1.293
High-pull ja.

Straps heb ik van Body-supplies.nl.

Clean grip deadlift? Je bedoelt snatch-grip deadlift denk ik.

ik vind high pulls ook maar wazig. ik snap ook nogsteeds het verschil tussen een high pull en een upright row niet. behalve dan een beetje leg drive.

merk je echt veel verschil als je met straps traint?

typ maar eens in bij youtube, glean grip deadlift. bestaat blijkbaar ook

• #1.295
ik vind high pulls ook maar wazig. ik snap ook nogsteeds het verschil tussen een high pull en een upright row niet. behalve dan een beetje leg drive.

merk je echt veel verschil als je met straps traint?

typ maar eens in bij youtube, glean grip deadlift. bestaat blijkbaar ook
High pull is gewoon een upright row met maximale legdrive.

Ik merk veel verschil in die zin dat ik geen supersterke grip heb en niet wil falen op mijn grip, wat niet gebeurt als ik straps gebruik.

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Oja ik denk dat mensen en clean grip deadlift neerzetten omdat ze vaak snatch- of mixed grip gebruiken ofzo?

High pull is gewoon een upright row met maximale legdrive.

Ik merk veel verschil in die zin dat ik geen supersterke grip heb en niet wil falen op mijn grip, wat niet gebeurt als ik straps gebruik.

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Oja ik denk dat mensen en clean grip deadlift neerzetten omdat ze vaak snatch- of mixed grip gebruiken ofzo?
dan zijn straps idd wel handig. ik merk met power cleanen en deadliften dat ik soms ook meer moeite heb met mijn grip dan met het gewicht

en volgens mij is het gewoon een dubbel overhandse grip. dus net zoals een snatch grip maar dan smaller dat is zover ik het kan zien. miss zou het wel voordelen hebben op je power clean

clean deadlift is deadliften zoals je de set up bij cleans zou doen volgens mij

Normaal gesproken hou je je hips lager. Jij schiet bij cleans altijd met je hips omhoog net als bij een deadlift. Maar dat is niet de "juiste" manier.

Terug
Naar boven