XXL Nutrition

Miron's Log

met een been is dat toch redelijk netjes hoor

Ey Miron wat gebruik ja als box?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.603
wtf spring jij met 1 been 50cm hoog?
Nee, ik spring op een box van 50 cm :P
nice day at the office
goed gewerkt weer miron
Thanks man.
is dat zo hoog dan?

lol.. ik wil ze ook gelijk proberen :roflol:
Go ahead!
met een been is dat toch redelijk netjes hoor

Ey Miron wat gebruik ja als box?
Die bierkratjes, ééntje heeft een houten 'deksel'. Wanneer nodig leg ik er nog wat rubber plates op.

Wil ooit nog wel een keer een set mooie boxen laten maken of kopen als ik geld over heb.

Heb het laatst toevallig gedaan voor een schoolopdracht maar dat viel me flink tegen haha haalde maar 34cm of zo recht de lucht in.

het valt me trouwens wel op dat je niet heel veel deadlift? heeft dat nog een reden? vind je het gewoon niet leuk? of gebruik je er andere oefeningen voor? ik doe hem wel maar is zelf ook niet mijn favoriet.

• #1.606
het valt me trouwens wel op dat je niet heel veel deadlift? heeft dat nog een reden? vind je het gewoon niet leuk? of gebruik je er andere oefeningen voor? ik doe hem wel maar is zelf ook niet mijn favoriet.

Ik vind het niet zo'n hele fijne oefening en dan met name omdat ik moeite heb mijn rug recht te houden. Als ik dat wel doe dan til ik opeens 50 kg minder, dus dan kan ik net zo goed zware powercleans gaan doen.

---------- Toegevoegd om 22:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:48 ----------

Heb het laatst toevallig gedaan voor een schoolopdracht maar dat viel me flink tegen haha haalde maar 34cm of zo recht de lucht in.
Met 1 of 2 benen? :P

maar als je met een power clean je rug recht kan houden kan dat met deadlifts toch ook? of zit ik er dan zelf naast? heb vandaag nog deadlifts gedaan. als je die goed uitvoert voel je dat wel echt in je onderrug. zit er zelf ook aan te denken de deadlift een tijdje te laten zitten en meer op clean pulls en power clean te trainen.

Ik vind het niet zo'n hele fijne oefening en dan met name omdat ik moeite heb mijn rug recht te houden. Als ik dat wel doe dan til ik opeens 50 kg minder, dus dan kan ik net zo goed zware powercleans gaan doen.

Klinkt als techniek probleem!

Het deadlift-gedeelte van Powercleans zijn heel verschillend van deadlifts uiteraard, eerder squatachtig.
Maar ik zuig ook immens hard in deadlifts btw

Ik zie geen squat in een powerclean? :P

Deadlift is eigenlijk ook niet iets wat je vaak moet doen om progressie te boeken. Je onderrug kan na een goede deadliftsessie meestal wel wat rust gebruiken.

Gaat nog altijd lekker Miron!

Deadlift is eigenlijk ook niet iets wat je vaak moet doen om progressie te boeken. Je onderrug kan na een goede deadliftsessie meestal wel wat rust gebruiken.

Gaat nog altijd lekker Miron!
daar zit ook wel wat in...maar een keer in de week kan op zich toch geen kwaad?

ik bedoel het verder ook niet afkrakend dat hij niet deadlift, viel me alleen op

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:52 ----------

Ik zie geen squat in een powerclean? :P
bij een power clean of clean pull zijn je heupen lager dan bij een deadlift. dus dat zou je als een ''squat'' kunnen zien

Ja ok, maar bedoel de houding: schouders over de bar etc, moet dan niet echt aan een squat denken maar begrijp wat je bedoelt!

Ja ok, maar bedoel de houding: schouders over de bar etc, moet dan niet echt aan een squat denken maar begrijp wat je bedoelt!

Ik maakte de vergelijking (met HB squat, geen LB) omdat bij een PC zowel int begin als wanneer de bar over je knieen komt je rug bijna verticaal is. Die beweging voor dit moment lijkt veel harder op een squat, en lijkt bijna niets op een deadlift. En dan is het exploden!

Laatst bewerkt:
  • #1.615
Ik laat de discussie even op me inwerken :P

Back jerk
10 x 20
8 x 50
5 x 80
3 x 100
2 x 110
2 x 120
2 x 125

Powerclean volume een keer
5 x 50
5 x 70
5 x 90
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Clean & jerk
1 x 90
1 x 100
1 x 105
1 x 110
F x 115 hmm

Romanian deadlift
5 x 90
5 x 110
5 x 120
5 x 130

Optrekken
10 x BW
5 x BW + 20
5 x BW + 30 PR
4 x BW + 30
5 x BW + 25

Schuin banken
10 x 50
10 x 70
5 x 85

Schuine alternating DB press
5 x 43
5 x 43
5 x 43

Prone bridge
1 min
1 min
1 min

Laatst bewerkt:
die training was best wel sick dude!! vooral de clean en jerk netjes man

jij doet trouwens toch ook wel eens speed squats? wat moet ik daar pressies bij denken dan eik? gewoon lichtere maar snelle squats?

• #1.618
jij doet trouwens toch ook wel eens speed squats? wat moet ik daar pressies bij denken dan eik? gewoon lichtere maar snelle squats?

Klopt, met 55-65% van je 1RM. Maar ik doe liever jumpsquats want bij speedsquats moet je afremmen vlak voordat je bovenin bent.

Klopt, met 55-65% van je 1RM. Maar ik doe liever jumpsquats want bij speedsquats moet je afremmen vlak voordat je bovenin bent.
ja dat klopt. maar ik denk wel dat speed squats beter voor je gewrichten zijn. en dat zelfde geld dan denk ik ook voor speed deadlifts tog?

ja dat klopt. maar ik denk wel dat speed squats beter voor je gewrichten zijn. en dat zelfde geld dan denk ik ook voor speed deadlifts tog?

Speed werk is zeer belastend voor gewrichten/pezen! Kan ff geen referentie vinden maar ik denk dat dit terug te vinden valt in het Powerlifting - WSB topic.

@ Miron nice clean & jerk man, zeker na friggin volume PC.
Volgende keer eens filmen als je wil!

Khoop op het einde van het jaar 90 c&j te doen, weet niet wat ik moet verwachten echter :) Ik mis nog wel een serieus pak explosiviteit hiervoor.

Terug
Naar boven