- Waardering
- 230
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 83kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, ik spring op een box van 50 cm

Thanks man.
Go ahead!is dat zo hoog dan?
lol.. ik wil ze ook gelijk proberen![]()
Die bierkratjes, ééntje heeft een houten 'deksel'. Wanneer nodig leg ik er nog wat rubber plates op.
het valt me trouwens wel op dat je niet heel veel deadlift? heeft dat nog een reden? vind je het gewoon niet leuk? of gebruik je er andere oefeningen voor? ik doe hem wel maar is zelf ook niet mijn favoriet.
Met 1 of 2 benen?Heb het laatst toevallig gedaan voor een schoolopdracht maar dat viel me flink tegen haha haalde maar 34cm of zo recht de lucht in.

Ik vind het niet zo'n hele fijne oefening en dan met name omdat ik moeite heb mijn rug recht te houden. Als ik dat wel doe dan til ik opeens 50 kg minder, dus dan kan ik net zo goed zware powercleans gaan doen.
daar zit ook wel wat in...maar een keer in de week kan op zich toch geen kwaad?Deadlift is eigenlijk ook niet iets wat je vaak moet doen om progressie te boeken. Je onderrug kan na een goede deadliftsessie meestal wel wat rust gebruiken.
Gaat nog altijd lekker Miron!
bij een power clean of clean pull zijn je heupen lager dan bij een deadlift. dus dat zou je als een ''squat'' kunnen zien
Ja ok, maar bedoel de houding: schouders over de bar etc, moet dan niet echt aan een squat denken maar begrijp wat je bedoelt!

jij doet trouwens toch ook wel eens speed squats? wat moet ik daar pressies bij denken dan eik? gewoon lichtere maar snelle squats?
ja dat klopt. maar ik denk wel dat speed squats beter voor je gewrichten zijn. en dat zelfde geld dan denk ik ook voor speed deadlifts tog?Klopt, met 55-65% van je 1RM. Maar ik doe liever jumpsquats want bij speedsquats moet je afremmen vlak voordat je bovenin bent.
ja dat klopt. maar ik denk wel dat speed squats beter voor je gewrichten zijn. en dat zelfde geld dan denk ik ook voor speed deadlifts tog?
Ik mis nog wel een serieus pak explosiviteit hiervoor.