MuscleMeat

Miron's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.621
Speed werk is zeer belastend voor gewrichten/pezen! Kan ff geen referentie vinden maar ik denk dat dit terug te vinden valt in het Powerlifting - WSB topic.

@ Miron nice clean & jerk man, zeker na friggin volume PC.
Volgende keer eens filmen als je wil!

Khoop op het einde van het jaar 90 c&j te doen, weet niet wat ik moet verwachten echter :) Ik mis nog wel een serieus pak explosiviteit hiervoor.

Thanks man, er moet meer inzitten maar ik heb echt moeite om laag op te vangen.

Thanks man, er moet meer inzitten maar ik heb echt moeite om laag op te vangen.

Doe je hem split? Anders die backjerks vervangen door gewone jerks, eventueel from the rack.

Mij geven ze (bij Olympic Gent) als tips voor PushPress in het begin zeker 5 herhalingen te doen, omdat bij zulk een oefening de techniek vaak verbetert door meerdere reps te doen (in tegenstelling tot bij cleans / snatches).

Film eens die shit!!

• #1.623
Doe je hem split? Anders die backjerks vervangen door gewone jerks, eventueel from the rack.

Mij geven ze (bij Olympic Gent) als tips voor PushPress in het begin zeker 5 herhalingen te doen, omdat bij zulk een oefening de techniek vaak verbetert door meerdere reps te doen (in tegenstelling tot bij cleans / snatches).

Film eens die shit!!
Nee ik bedoel de clean. De jerk is geen probleem, die hoeft nog geen split.
Ik heb een setje PC gefilmd :P

Heel nice training man! veel volume!

Woon je toevallig in een studentenhuis met al die kratjes Grolsch?:D
Good job Miron, 90 kg cleans is heavy!:thumbs:

smooth reps... ik zie er weinig mis aan

• #1.630
Maar er worden wel flinke hoeveelheden bier gedronken?:D

Ga je nog naar Qlimax btw?

Valt mee, das vooral van de avondjes indrinken met de maten. Ik drink geen bier doordeweeks (m.u.v. donderdagavond).

Nee geen Qlimax voor mij, vond het vorig jaar wat tegenvallen en zit ook niet bepaald in de slappe was :rolleyes:

Waar is jouw log?

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:56 ----------

smooth reps... ik zie er weinig mis aan

Dankje, ziet er idd al iets beter uit dan een tijdje terug. Wil alleen nog wel wat meer arch. Ik heb vrij korte armen dus daar heb ik moeite mee. Stel ik zou van 5 cm boxen gaan liften dan heb ik opeens een superdikke arch.

• Like
Waarderingen: cuda
goeie training weer miron
netjes man dat optrekken + kg's

Valt mee, das vooral van de avondjes indrinken met de maten. Ik drink geen bier doordeweeks (m.u.v. donderdagavond).

Nee geen Qlimax voor mij, vond het vorig jaar wat tegenvallen en zit ook niet bepaald in de slappe was :rolleyes:

arch.

Mooie trainingen man

Grolsch is geloof ik in de aanbieding deze week bij de super de boer & plus :)

Als je beetje in de buurt woonde hadden we eens moeten samen trainen.. Je bent alleen nu wel iets aan het uitlopen met alle gewichten die je hanteert... Je Cleans kunnen zwaarder hoor die 5x90 was easy..

@ PC.

Wat ik denk (maar kan mss enkel opgaan voor snatch, aangezien ik enkel daar tips op kreeg):
- Je start veel te snel, eerste pull "moet zwaar lijken"
- heupen te snel naar boven? zo kun je volgens mij minder met je quads springen

Gewicht schuift wel boven de knieen goed terug naar je heupen, dus je explode echt wel goed. En rug is daar mooi recht dus bar vliegt wel recht naar boven, das goed. Het is ook echt een easy PC je moet bijna niet dippen :)

En je springt ook echt, op je tenen, ipv zoals ik vaak deed gewoon 'voeten verplaatsen'. Je kan altijd posten in 'Filmen van lifts'-topic daar heb ik tom_vt al eens gezien, die kan wel wat tips geven :)

• #1.635
goeie training weer miron
netjes man dat optrekken + kg's
Danku
Mooie trainingen man

Grolsch is geloof ik in de aanbieding deze week bij de super de boer & plus :)
Haha bedankt, heb nog genoeg staan :)
Als je beetje in de buurt woonde hadden we eens moeten samen trainen.. Je bent alleen nu wel iets aan het uitlopen met alle gewichten die je hanteert... Je Cleans kunnen zwaarder hoor die 5x90 was easy..
Ja inderdaad, maar dat is niet bepaald het geval :rolleyes: Uitlopen? Valt wel mee toch?
@ PC.

Wat ik denk (maar kan mss enkel opgaan voor snatch, aangezien ik enkel daar tips op kreeg):
- Je start veel te snel, eerste pull "moet zwaar lijken"
- heupen te snel naar boven? zo kun je volgens mij minder met je quads springen

Gewicht schuift wel boven de knieen goed terug naar je heupen, dus je explode echt wel goed. En rug is daar mooi recht dus bar vliegt wel recht naar boven, das goed. Het is ook echt een easy PC je moet bijna niet dippen :)

En je springt ook echt, op je tenen, ipv zoals ik vaak deed gewoon 'voeten verplaatsen'. Je kan altijd posten in 'Filmen van lifts'-topic daar heb ik tom_vt al eens gezien, die kan wel wat tips geven :)
Dat eerste heb ik vaker gehoord maar eigenlijk nooit goed begrepen. Waarom niet onder al wat snelheid maken (zonder te rukken uiteraard)?

IMO moeten de heupen nog iets verder naar voren, valt nog wat snelheid uit te halen denk ik.

Dat eerste heb ik vaker gehoord maar eigenlijk nooit goed begrepen. Waarom niet onder al wat snelheid maken (zonder te rukken uiteraard)?

IMO moeten de heupen nog iets verder naar voren, valt nog wat snelheid uit te halen denk ik.

Dat is gewoon omdat je moet kunnen versnellen, vele (vooral beginners) beginnen zodanig snel waardoor ze niet meer kunnen versnellen.
Vooral bij mensen met een goede lift of is het zeer belangrijk van ze traag te leren heffen tot aan de knieën en dan pas te exploderen.

Dat is gewoon omdat je moet kunnen versnellen, vele (vooral beginners) beginnen zodanig snel waardoor ze niet meer kunnen versnellen.
Vooral bij mensen met een goede lift of is het zeer belangrijk van ze traag te leren heffen tot aan de knieën en dan pas te exploderen.

Kan wel zijn, aangezien ik een beginner ben en ze het mij zo aan leren. Nu zie ik vaak de andere lifters ook wel zo liften.

Over die heupen misschien aan een gorilla denken als je naar boven komt, dus de hoek tussen de grond en je rug mag niet meer vergroten.

Je leest overal pas exploden vanaf/boven de knieen, maar het is echt vrij laat vind ik. Bijna op het einde van de 'deadlift', waar de bar bijna aan men heupbeen komt.

• #1.638
Hang powersnatch
10 x 20
3 x 40
3 x 50
3 x 60
1 x 70
1 x 70 zwaar???

Frontsquat
10 x 60
5 x 80
3 x 100
3 x 120
3 x 130
2 x 130

Bankdrukken
5 x 40
5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 105
4 x 110

Optrekken
10 x BW
5 x BW + 20
3 x BW + 30
2 x BW + 40
2 x BW + 40
2 x BW + 40

Incline abwheel rollout
12 x soort van PR
10 x
10 x
10 x

Clean & jerk
1 x 105

En nog wat zakgooien..

en toen bij de clean en jerk had je geen zin meer zeker :P?

Terug
Naar boven