MuscleMeat

Miron's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.821
Powerclean
3 x 50
3 x 70
3 x 90
3 x 100
2 x 110 PR

Back jerk
3 x 60
3 x 80
3 x 100
3 x 120
3 x 125 PR maar lelijke techniek

High-bar squat SS 90 cm box jump
3 x 90 -> 3 x
1 x 120 -> 3 x
1 x 140 -> 3 x
1 x 150 -> 3 x
1 x 160 -> 3 x

Speed bench
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70

Optrekken
5 x BW
5 x BW + 30
5 x BW + 30
5 x BW + 30

Ham raise (no hands, eccentrisch + concentrisch)
5 x
4 x
4 x

Bankdrukken
28 x 60

Laatst bewerkt:
****ing vet idee die squats + jumps

oeh nice, artikeltjes... i :heart: them! ben benieuwd

• #1.825
"For athletes that are only performing 1 lower body 'strength' session per week, starting their workout with a heavy squat or deadlift variation followed by a jump, gives them a great "bang for their buck". In the above workout, I chose Safety bar squats off pins as my "heavy" movement. Notice I said "heavy", not "max". Lifting "heavy" weights excite the CNS and recruit your fast-twitch fibers, without burning you out (like "max" singles often do). This increases neural firing when you perform your jumps. Athletes will notice that they are able to jump higher, with less "effort", during their squat/jump pairing with this workout. (The "technical" term for this type of training is called 'post-activation potentiation'.) Perform at least 5 "supersets" to get the most out of this part of the workout."

Was getekend, JdeF

Is wel goed idee, ja!
Het zal hier wel ergens in je log staan, maar merk je eigenlijk zelf dat je veel explosiever en sterker bent dan je teamgenoten aangezien je daar specifiek op traint?

• #1.827
Is wel goed idee, ja!
Het zal hier wel ergens in je log staan, maar merk je eigenlijk zelf dat je veel explosiever en sterker bent dan je teamgenoten aangezien je daar specifiek op traint?

Ja zeker wel, ik wil eigenlijk mijn vertical eens wat beter bijhouden want dat is wel een redelijke graadmeter.

Verder was ik vroeger, voordat ik ook maar iets van KT deed één van de traagsten van mijn team en nu één van de snelleren (ondanks mijn 93 kg).

sweet stuff mattie

dikke powercleans en backjerks man! t*ring...

wat voor box gebruik je voor die jumps dan? een speciale box of gewoon het gebruikelijke kratje? :D

Je cleans zijn sweet aan het worden!

Nice cleans, weleens full cleans geprobeerd?

Cleans rammen naar boven man, lekker.

Ik krijg mijn techniek moeizaam goed, ik zit nog altijd met het gebruiken van glutes/ham terwijl het men quads moeten zijn.
Daarom front squats en oh squats erin gegooid en ga ik deadlift vervangen door clean/snatch pull. Dit weekend ook men oly schoenen bestellen.

Vandaag nog redelijk op techniek kunnen werken, en het begon al in de richting te komen. Na 2 maanden al ongeveer aan het oefenen btw :)

Full cleans +1 trouwens, gewoon beginnen met je power cleans op te vangen en in squat laten vallen, als je snapt wat ik bedoel.

• #1.833

dikke powercleans en backjerks man! t*ring...

wat voor box gebruik je voor die jumps dan? een speciale box of gewoon het gebruikelijke kratje? :D
Haha drie melkkratjes met een plank erop, soms met een schijf erop voor wat extra hoogte :P
Je cleans zijn sweet aan het worden!

Nice cleans, weleens full cleans geprobeerd?
Wel geprobeerd ja, maar ik kan dus niet echt diep squatten met die gare linker knie van me.
Cleans rammen naar boven man, lekker.

Ik krijg mijn techniek moeizaam goed, ik zit nog altijd met het gebruiken van glutes/ham terwijl het men quads moeten zijn.
Daarom front squats en oh squats erin gegooid en ga ik deadlift vervangen door clean/snatch pull. Dit weekend ook men oly schoenen bestellen.

Vandaag nog redelijk op techniek kunnen werken, en het begon al in de richting te komen. Na 2 maanden al ongeveer aan het oefenen btw :)

Full cleans +1 trouwens, gewoon beginnen met je power cleans op te vangen en in squat laten vallen, als je snapt wat ik bedoel.
Ja eindelijk weer progress op dat gebied!

Wat bedoel je met het gebruiken van je quads? De eigenlijke versnelling van de bar komt voornamelijk uit heupextensie = hams + glutes..

nette powerclean man;) squat gaat ook weer lekkerder zie ik:)

en is het trouwens niet best wel vermoeiend om 28x 60 te drukken:P

Wat bedoel je met het gebruiken van je quads? De eigenlijke versnelling van de bar komt voornamelijk uit heupextensie = hams + glutes..

Tegen mij vertellen ze dat de versnelling van de bar vooral uit de quads komt. De beweging moet zoveel mogelijk lijken op gewone sprongen, en die komen ook vooral uit quads.

Als je dus de bar voornamelijk gaat laten versnellen met je hams + glutes, ga je automatisch ervoor zorgen dat die naar voor (weg van je) vliegt, terwijl ze recht vertikaal naar boven moet. (probeer eens te springen door hams en glutes te gebruiken)

Natuurlijk moet je op het einde wel volledige heupextensie bekomen, dus gebruik je wel hams/glutes.

• #1.836
nette powerclean man;) squat gaat ook weer lekkerder zie ik:)

en is het trouwens niet best wel vermoeiend om 28x 60 te drukken:P
Ofcourse
Tegen mij vertellen ze dat de versnelling van de bar vooral uit de quads komt. De beweging moet zoveel mogelijk lijken op gewone sprongen, en die komen ook vooral uit quads.

Als je dus de bar voornamelijk gaat laten versnellen met je hams + glutes, ga je automatisch ervoor zorgen dat die naar voor (weg van je) vliegt, terwijl ze recht vertikaal naar boven moet. (probeer eens te springen door hams en glutes te gebruiken)

Natuurlijk moet je op het einde wel volledige heupextensie bekomen, dus gebruik je wel hams/glutes.
Ik ga even zoeken naar een artikeltje :P

jup
Probleem met het naar voor vliegen van de baar is dat ze dan op u schouders land met de druk naar achteren toe en niet naar onder => veel kans dat zelf wanneer je ze kunt schouderen je toch faalt en naar achter valt.

Ik spreek uit ervaring :p

• #1.838
jup
Probleem met het naar voor vliegen van de baar is dat ze dan op u schouders land met de druk naar achteren toe en niet naar onder => veel kans dat zelf wanneer je ze kunt schouderen je toch faalt en naar achter valt.

Ik spreek uit ervaring :p

Hmm ok ok.

Vandaag
Overhead squat
5 x 20
5 x 40
5 x 60
5 x 80
2 x 80
1 x 90

1 Clean + 5 frontsquats
80
90
100

Bankdrukken
5 x 40
5 x 80
5 x 100
5 x 105
6 x 105
4 x 110

DB row
5 x 53
5 x 58
5 x 63
5 x 63

Ab rollouts (op knieen)
20 x
20 x
20 x

degelijke training weer gab!

Heavy benching na die OH-squats en cleans!

Terug
Naar boven